Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-21, 09:23
  #1
Medlem
viking76s avatar
Macbook pro el macbook air?

De modeller jag tittat på är macbook pro (MD313) samt Macbook air (MC966). Tar gärna emot andra förslag.

Syfte: Driver eget företag så jag kommer att skriva mycket. Inte alltför stor eller för liten. 13 tum verkar lagom när jag tittat i butik.

Tycker om att syssla med video/fotoredigering på fritiden, vad jag förstår är Mac något bättre än PC. (Kommer inte bli en ny Terje).

Spelar gör jag mest med PS3.


Har aldrig köpt mac förut, endast hållit på med det i datasalar på högskola och liknande. Gillar deras design m.m.
Citera
2011-12-21, 09:51
  #2
Medlem
tzjs avatar
MBA är snuskigt smidiga, och tillsammans med SSD-disken får du en snabb lite rackare.

Vill du ha möjligthet att stoppa i mer RAM tex, så är det en MBP som gäller. Jag har en MBP och är helnöjd med den. Speciellt efter att ha uppgraderat RAM-minnet till 8 GB.
Du kan ju också stoppa in en SSD i en MBP utan problem.

Om mobilitet är något du prioriterar så är en MBA valet, även om en 13" MBP också är riktigt smidig.

Idag hade jag nog valt en MBA tror jag.
Citera
2011-12-21, 10:23
  #3
Medlem
MBA saknar ju cd/dvd. Numera behövs det inte så ofta men en del vill ju ha det. Det går förstås att köpa en extern spelare om du t ex vill bränna dina redigerade filmer till dvd.

Jag skulle förmodligen valt MBA även om det inte går att få mer än 4 GB minne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback