Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-21, 00:19
  #1
Avstängd
Haha, intressant citat en kompis nyss gav så jag passar på att lägga in det här då diskussionen om bad boys, vad som attraherar kvinnor etc verkar rätt het just nu.

Han förklarade:

Citat:
Enda sen jag totalt tappade respekten för kvinnan och insåg vilka kräk
dom är så har jag oerhört mycket lättare att få tag i ett ONS på krogen för en
natts meningslöst knull för att tillfredsställa mina djuriska behov. Det är nästan
som att dom tänder på att man ser ner på dom, sjuk värld detta.

Detta blir ständigt bekräftat, åter och åter och åter igen hör man samma sak. Samtidigt säger kvinnor "Nej det stämmer inte!!", wtf is going on, really?
Citera
2011-12-21, 00:22
  #2
Medlem
ExpertKommentatoRs avatar
Dom tror att de skall fortsätta... de gillar att bli knullade och tagna på det sättet, ofta, men de vill gärna att det fortgår, så att säga, i form utav ett förhållande. Tror mer på det.
Citera
2011-12-21, 00:31
  #3
Medlem
jag tror kvinnor skiljer på män som de vill knulla en gång och män som de vill knulla under en stor del av sina liv. jag tror att det till stor del handlar om att faktiskt visa sig upp sig själv snarare än att vara ett svin mot kvinnor. Står du i hörnet och försöker se snäll ut får du nog mindre uppmärksamhet än den som går fram till varenda tjej på krogen och börjar snacka skit
Citera
2011-12-21, 00:43
  #4
Medlem
För mig handlar det om att det ska finnas en viss balans. Någon som trycker ner kvinnor och verkligen har noll respekt ignorerar jag helt men någon som smörar som fan och verkligen bara är skit trevlig och snäll blir bara tråkig. Jag älskar att munhuggas och retas med killar på en bra nivå och med glimten i ögat.
Citera
2011-12-21, 00:46
  #5
Medlem
Cristuphers avatar
I dagens samhälle driver vi, men framförallt tjejerna själva varann med bekräftelse för män. Det är ingen biologisk gen kvinnor har, men det är så de uppfostras och behandlas i samhället.

Det är sant som du eller din vän säger, när du nedvärderar/förolämpar de flesta kvinnor, drivs de av att visa dig fel eller få din bekräftelse. Självklart gäller inte detta alla tjejer men majoriteten av unga tjejer i Sverige iallafall, och ja, det är väldigt sorgligt. Förstår inte heller hur män kan attraheras av kvinnor med den låga självrespekt.
__________________
Senast redigerad av Cristupher 2011-12-21 kl. 00:49.
Citera
2011-12-21, 00:51
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
I dagens samhälle driver vi, men framförallt tjejerna själva varann med bekräftelse för män. Det är ingen biologisk gen kvinnor har, men det är så de uppfostras och behandlas i samhället.

Det är sant som du eller din vän säger, när du nedvärderar/förolämpar de flesta kvinnor, drivs de av att visa dig fel eller få din bekräftelse. Självklart gäller inte detta alla tjejer men majoriteten av unga tjejer i Sverige iallafall, och ja, det är väldigt sorgligt. Förstår inte heller hur män kan attraheras av kvinnor med den låga självrespekt.

Har själv inte haft någon större framgång med tjejer än så länge i mitt liv då jag blev uppfostrad till att vara övertrevlig och "respektfull". Hur som helst så kan jag intyga det där med kompisar jag sett, jag har en vän som under 1 år gjorde en "helvändning" å nästa gång jag såg honom så fick han tjejer utav bara helvete å hade flertalet brudar som ringde honom hela tiden, jag frågade vafan han hade gjort för han var typ oskuld till 20, då sa han bara "jag slutade se upp till dom, seriöst, dom blir tänd av att man kränker dom".
Citera
2011-12-21, 01:05
  #7
Medlem
Clayton80s avatar
Den intressanta frågan är hur illa det var ställt med dessa snubbar innan den här förändringen skedde. Jag menar, om han var en fullständig suck-up som placerade kvinnor på en piedestal innan och dräglade över deras fötter, ja, då är väl nästan varje förändring till det bättre, även om det här är att slå över i motsatt riktning. Sen har ju jag lite svårt att förstå varför många yngre män är så besatta av ONS, men det är väl en annan diskussion.
Citera
2011-12-21, 01:09
  #8
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Har själv inte haft någon större framgång med tjejer än så länge i mitt liv då jag blev uppfostrad till att vara övertrevlig och "respektfull". Hur som helst så kan jag intyga det där med kompisar jag sett, jag har en vän som under 1 år gjorde en "helvändning" å nästa gång jag såg honom så fick han tjejer utav bara helvete å hade flertalet brudar som ringde honom hela tiden, jag frågade vafan han hade gjort för han var typ oskuld till 20, då sa han bara "jag slutade se upp till dom, seriöst, dom blir tänd av att man kränker dom".

Det är extremare desto yngre folkgrupper man snackar om. Att ligga runt som din vän gör är av samma anledning som tjejernas, han vill bli bekräftad, han vill bevisa sin manlighet för andra och för sig själv. Det är alltid bättre att hitta kärlek men om man har blivit sårad eller ouppskattad så tar man den vägen din vän tar. Visst vi har djuriska behov som att släppa lös endorfiner. Men den universella sanningen är att kärlek är allt vi vill ha och allt vi behöver.
Citera
2011-12-21, 01:13
  #9
Medlem
agentmulders avatar
Om man ser upp till en tjej hela tiden så visst... klart att dem måste se ner på en då, detta påverkar säkert attraktionen som de sedan känner för dig (om du inte anser dig värdig dem, varför skulle de anse sig värdiga dig?) (ja jag har läst en del game). Att inte respektera tjejer o ha sex med så många som möjligt kan nog vara riktigt trevligt. Men sedan då? har du inga planer för din framtid? ska du bara ha sex med en massa tjejer o producera olegitima barn?

I slutändan känner jag i så fall att det är tusen gånger bättre att försöka träffa EN tjej, som man kan LITA på och skaffa familj med DENNA. Får man ett rykte som överkåt "player" kan det tillslut inte finnas någon väg tillbaka. Många tjejer är inte intresserade av att leva med sådana killar. Då får du fan flytta om du vill skaffa ett seriöst förhållande. Alternativ dö ensam.
Citera
2011-12-21, 01:16
  #10
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Sen har ju jag lite svårt att förstå varför många yngre män är så besatta av ONS, men det är väl en annan diskussion.

är själv ung. det har med bekräftelse att göra. Och om man är 'brainwashed' av en massa evolutionteorier har det med fortplatning att göra.
Citera
2011-12-21, 01:25
  #11
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Och om man är 'brainwashed' av en massa evolutionteorier har det med fortplatning att göra.
Saken är ju den att ONS är en rätt så dålig strategi ur fortplantningssynpunkt, även om man bortser från dagens användning av preventivmedel. Det är en betydligt bättre strategi att vara seriellt monogam. Men nu snackar vi väl överkurs (och OT), antar jag.
Citera
2011-12-21, 01:29
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Om man ser upp till en tjej hela tiden så visst... klart att dem måste se ner på en då, detta påverkar säkert attraktionen som de sedan känner för dig (om du inte anser dig värdig dem, varför skulle de anse sig värdiga dig?) (ja jag har läst en del game). Att inte respektera tjejer o ha sex med så många som möjligt kan nog vara riktigt trevligt. Men sedan då? har du inga planer för din framtid? ska du bara ha sex med en massa tjejer o producera olegitima barn?

I slutändan känner jag i så fall att det är tusen gånger bättre att försöka träffa EN tjej, som man kan LITA på och skaffa familj med DENNA. Får man ett rykte som överkåt "player" kan det tillslut inte finnas någon väg tillbaka. Många tjejer är inte intresserade av att leva med sådana killar. Då får du fan flytta om du vill skaffa ett seriöst förhållande. Alternativ dö ensam.

Vilken jävla bullshit. ALLA players jag känner till (och som folk VET är players) har INGA problem att "skaffa ett förhållande" lol, deras största problem är att dom jhar så många tjejer som hör av sig hela tiden som har blivit besatt i dom att dom inte längre har nån tid över till annat lol.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback