Citat:
Ursprungligen postat av Larsle
Gör ett skolarbete i skolan om knark och tänkte ha med en intervju med nån som har testat droger och så... Skulle vara fint om någon narkoman här på forumet kunde svara på dom här frågorna:
1. Varför använder du droger?
2. Vilka För/Nackdelar tycker du att det finns med droger?
3. När började du med droger/Hur länge har du hållt på med droger?
4. Vilka droger har du provat.
5.Hur mycket pengar lägger du ner på narkotika i månaden?
6. Ångrar du nånsin att du började med narkotika?
7. Vad var det första du prövade?
För det första gillar jag inte ordet narkoman, som någon sa tidigare finns det en jävla skilnad mellan bruk och missbruk (som det finns en skilnad mellen någon som dricker alkohol och en alkolist).
1) Jag andvänder droger för att upleva saker som jag inte kan annars och för att förgyla min vardag, altså av samma skäll till at folk åker karusel och reser till olika länder. Jag tycker också att droger kan ge mig ny insikt om mig skälv och omvärlden.
2) Fördelarna är väll som ovan, uplevelser och insikt helt enkelt. Nackdelarna är väll antt droger kan vara skadliga för min kropp men det är å andra sida mycket att här i världen och men den rätta respekten och försiktighet så kan dessa risker minimeras otroligt.
3)svår räknat, har rökt cannabis väldigt oregelbundet sen jag var 15 men började nog inte på en mer regelbunden skala tills jag var 19. Är 21 nu så du får räkna utt det skälv.
4)ahh den vanliga kukmätartävligen... Tja Cannabis, Extacy (MDMA), Amphetamin, LSD, Cocain och Foxy har även provat lagliga "smartdrugs" som Hawaiien Baby Woodrose. Kan tilllägga att dom droger jag tar regelbundet är Extacy och Cannabis.
5)tja det beror på, men vanligtvis skulle jag säja mellan 300-500kr dvs betydligt minder än jag lägger ned på alkohol och ciggareter (vilka jag konsumerar på en vanlig nivå för min ålder(21)).
6)Nej, det kan jag inte säga att jag har gort.
7)Cannabis var den första drogen jag provade överhuvudtaget (altså även före Alkohol och Nikotin)
Hoppas det besvarar dina frågor, lyka till med skolarbetet. Jag vill också tillläga att jag inte rekomenderar någon att prova narkotika för dom har i alla fall fylt 18.