Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-28, 08:07
  #409
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Länk till hela dokumentären som sedan länge är borta från SVT men även från Youtube? http://www.dailymotion.com/video/xn4ycd

Bra gjort att posta länken! Denna dokumentär kan aldrig spridas tillräckligt. Ett skakande reportage om den romska mentaliteten; de gör kaoz med allt och skyr hederligt arbete som pesten; de säger det rent ut i programmet. Kärringen som hade så många barn att hon inte ens kom ihåg deras namn är också en godbit!
Citera
2017-11-28, 19:13
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Bra gjort att posta länken! Denna dokumentär kan aldrig spridas tillräckligt. Ett skakande reportage om den romska mentaliteten; de gör kaoz med allt och skyr hederligt arbete som pesten; de säger det rent ut i programmet. Kärringen som hade så många barn att hon inte ens kom ihåg deras namn är också en godbit!


jodå, det finns många gobitar i det där programmet

Snubbarna som ger blod för att sedan gå och handla "sötsaker" på en bar. Snacka om korttidstänkande.

Den andra favoriten är snubben som provar en timme att plocka bönor eller vad det är på fältet utanför staden och konstaterar krasst att detta inte var något för honom, alldeles för jobbigt, man måste ju böja sej ner

Hela programmet är surrealistiskt
Citera
2017-12-14, 06:19
  #411
Medlem
”När ska man inse att detta är ett problem utan lösning, så länge europas folk fjättras av historiens bördor?”(Golonka)


Huajaj inte ens tänk det!
__________________
Senast redigerad av rosalenin 2017-12-14 kl. 06:23. Anledning: Citat
Citera
2024-04-19, 21:11
  #412
Medlem
tzjs avatar
Jag tittade på denna dokumentär idag, och jag blev fan helt chockad. Den totala misären dom väljer att leva i är utan gränser.
Sedan innan har jag förstått vad dessa människor är kapabla till, men detta var sjukt. Allt dom tar i blir rena skiten.
Citera
2024-04-19, 22:01
  #413
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag tittade på denna dokumentär idag, och jag blev fan helt chockad. Den totala misären dom väljer att leva i är utan gränser.
Sedan innan har jag förstått vad dessa människor är kapabla till, men detta var sjukt. Allt dom tar i blir rena skiten.

Hahahahaha! Älskar chocken som uppstår hos många av de som ser den för första gången. Man är liksom en annan människa när eftertexterna rullar. Så många nya insikter om det mänskliga tillståndet, och hur fullkomligt vansinnigt det kan yttra sig.
Citera
2024-04-21, 20:25
  #414
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Z-kulturen är fullständigt degenererad och bygger uteslutande på att parasitera på omvärlden (som man samtidigt föraktar).
Citera
2024-04-21, 21:48
  #415
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Z-kulturen är fullständigt degenererad och bygger uteslutande på att parasitera på omvärlden (som man samtidigt föraktar).

Inte bara kulturen är degenererad, deras gener är det också, bokstavligen talat. Som visas i den utmärkta dokumentären förökar de sig som råttor men uteslutande med andra zigenare i sin absoluta närhet. Maximal inavel.
Citera
2024-04-23, 11:04
  #416
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Man blir ju fan matt när man ser det här, är detta människor? Schimpanserna på kålmården hade skött hyreshuset bättre om de fick chansen.

Älskar hur de kastar ut all sin skit från balkongen, kollar inte ens om någon är under. Gött att få okänd familj på sjunde våningens bajshink i huvudet när man kommer hem från jobbet.

Inte nog med att de bor i en jävla soptipp, höginkomsttagarna i det där jävla ghettot verkar ju vara transvestithororna och pantburksletarna. Detta är höjden av misär, ska det blir värre måste man till Somalia.

Ska man skratta eller gråta? Är det här Malmö i miniatyr om 20 år?
Jag förstår vad du säger men jobb har dom inte.

Detta har hänt när svenskar hyr ut sina sommarstugor bland annat. Dessa folkgrupper kan verkligen inte låta bli.
Citera
2024-04-23, 22:17
  #417
Medlem
En del av deras nedsmutsning är deras regler kring bajs. Man får inte bajsa där någon annan bajsat. Så en toalett kan i princip bara användas en gång, så när den är bajsad i får man bajsa bredvid, i papperskorgen, handfatet, utomhus. Bajs får bara städas bort av gaji/gadjo (icke-romer) och inte röras av romer själva.

Det här går aldrig in hos oss gaji, utan vi tänker ge dem toaletter/bajamajor att bajsa i så kommer de sluta bajsa överallt. Men det enda sättet det hade funkat hade vart med gaji som städade toaletten efter varje bajsning (räcker inte bara med att spola) annars bajsar man hellre i hörnet, handfatet, vart som helst där det inte redan är bajs.

Romer får inte heller använda bestick, glas, tallrikar osv. flera gånger och absolut inte använda bestick som har använts av någon annan så det blir mycket husgerådssopor och engångsartiklar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback