Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-20, 12:36
  #13
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longwood
Tack för svar! Min kompis och jag har varit vänner sedan barnsben. Jag har inte tänkt att lägga mig i, eller rada upp massa A4 papper med bevismaterial. Jag tyckte att det var lite långsökt när hon sa att hon lånat någon annans lipsyl bara. Sen att dom bor 10 mil ifrån varandra där han inte hade fått reda på något om hon hade varit otrogen gör mig lite misstänksam. Sen är det nog värt att nämna att det inte rör sig om herper utan ett vanligt munsår. Jag ska inte säga nått utan låta naturen ha sin gång helt enkelt.

Vanligt munsår ÄR herpes...
Citera
2011-12-20, 12:42
  #14
Medlem
TANSTAAFLs avatar
Vill bara påpeka att det faktiskt heter lypsyl
Citera
2011-12-20, 12:53
  #15
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TANSTAAFL
Vill bara påpeka att det faktiskt heter lypsyl
OT: tacka vettja kronans vapenfett,, det funka till allt från lypsyl till matfett
Citera
2011-12-20, 14:23
  #16
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TANSTAAFL
Vill bara påpeka att det faktiskt heter lypsyl

Lypsyl är ett varumärke. Det heter egentligen läppbalsam, precis som Keso heter cottage cheese och Kesella heter kvarg.

Citat:
Ursprungligen postat av sister.focka

Det är bra att det inte rör sig om herpes, det vore olyckligt om din kompis fick det. Jag ville mest belysa att ditt engagemang i det hela kan förstöra din och din barndomsväns relation. Dels som jag skrivit innan att du blir besviken ifall han inte tror dig, men ni kan även hamna i en situation där hans tjej känner sig hotad av dig (om hon märker att du försöker bevisa att hon är otrogen). Då skulle tjejen med största sannolikhet försöka få din vän att bryta med dig.

Dude, munsår ÄR herpesvirus. Och det kan smitta via glas, eller läppbalsam eller whatever. Men det smittar förstås även vid kyssar.
Citera
2011-12-20, 14:43
  #17
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Dude, munsår ÄR herpesvirus. Och det kan smitta via glas, eller läppbalsam eller whatever. Men det smittar förstås även vid kyssar.

Gumman, har aldrig påstått att jag är insatt inom medicin. Men det är väl skillnad på könsherpes och "vanlig" herpes?
__________________
Senast redigerad av sister.focka 2011-12-20 kl. 14:45.
Citera
2011-12-20, 14:51
  #18
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sister.focka
Gumman, har aldrig påstått att jag är insatt inom medicin. Men det är väl skillnad på könsherpes och "vanlig" herpes?

Könsherpes smittar i regel inte till munnen och vice versa. Har iofs hört om fall men det är inte regel.
Citera
2011-12-20, 15:06
  #19
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Könsherpes smittar i regel inte till munnen och vice versa. Har iofs hört om fall men det är inte regel.

Dåså. Därför snackade jag om munsår som om det inte är herpes, just för att folk alltid antar att herpes = könssjukdom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback