Jag har missat denna tråd!!!
Jag hade Vorex hemma hos mig. Det pratas bara om Leif Gustavsson men det fanns en kille som utgav sig vara ägare av Vorex. Han hette Torbjörn Eriksson och kommer från Norrtälje. När vi hade dem hos oss var det Torbjörn som stod i alla papper.
De gjorde ett super dåligt arbete. De skickade killar till mig en kväll för att få mig att betala trots att arbetet inte var klart. Det som var klart var dessutom utdömt av en besiktningsman.
De påbörjade arbetet och rev en massa. Avbröt det sen och sa att jag måste betala annars fortsätter de inte.
Leif skröt ständigt om att han känner Hoa Hoa (
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennar...oa%22_Dahlgren) och att han brukade vara ute på krogen med honom.
Leif hotade mig flera gånger med att han var gammal boxare och kunde slå hål i väggar. Betalade vi inte kunde han bli arg.
Kan någon ladda upp en bild på honom från avsnittet på TV3?
Häng gärna ut Torbjörn Eriksson också. Han är också en fuskbyggare.
Kort om honom. Torbjörn var så fet att han hade svårt att gå. Han var en jäkel på vilja få betalt och vi fick reda på var att han behövde pengarna till en magsäcksoperation. Han har även fifflat lite med att köpa och sälja bilar. Han träffade sin fru i Thailand och hon flyttade till Sverige. Hon hade en Thaimat vagn möjligt fler. En av dem stod i Arninge. Torbjörn snackade alltid om att flytta till Thailand. Har Sverige tur har han gjort det. Synd om Thailand.
Torbjörn sa vid ett tillfälle att de människor de lurar förtjänar att bli lurade. Han menar att de är så dumma som går på allt.
Det finns massor att berätta om dessa två och deras underentreprenörer. MEN jag tror det viktigaste är att hänga ut dessa två så att de inte bygger/lurar någon igen!!!
De gjorde även ett jättestort jobb med ett flerfamiljshus i Bromsten som hade kunnat sluta i katastrof med husras och skadade. Vet ej hur det gått med detta. Vill minnas att de stämde Vorex men Vorex sattes i Konkurs och därmed klarade de sig.