Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-19, 14:51
  #1
Medlem
Så, jag har varit sjuk mer eller mindre under hela hösten och åkt till doktorn fram och tillbaka... Nu i början av december har jag ÄNTLIGEN kunna gymmat igen efter åtskilliga öron/ögon infektioner samt feber.. Dock fick jag ett dåligt beskedd idag av doktorn, under mitt senaste besök gjorde de ett bakterie test i min hals och nu har de kommit fram till att jag har något som heter "moraxella" och har troligen haft det hela tiden..


För att bli botad ska jag ta pencilin i 10 dagar och nu undrar jag om jag kan gymma fast jag äter pencilin, Jag har gymmat de senaste tre veckorna och det har gått bra.. Skulle tycka det vore väldigt illa om jag behöver vila 10 dagar till eftersom jag snart är färdig med "uppstigningen" till mitt riktiga schema.. Känner mig just nu relativt frisk

Edit; Pencilinet jag ska äta heter "Bioclavid",875 mg per tablett och skall tas morgon och kväll..

Mvh
Citera
2011-12-19, 15:02
  #2
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Du gör detta på egen risk men jag tränade under tiden. Då jag kan bli ganska seg i kroppen under kur så tog jag det lugnare men jag tror inte att det innebär någon fara.
Citera
2011-12-19, 16:05
  #3
Medlem
Arne Perssons avatar
Man kan börja träna, helst lugnt, efter att man är feberfri.
Citera
2011-12-19, 16:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutatbrymig
Du gör detta på egen risk men jag tränade under tiden. Då jag kan bli ganska seg i kroppen under kur så tog jag det lugnare men jag tror inte att det innebär någon fara.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Man kan börja träna, helst lugnt, efter att man är feberfri.

Okey, jag har varit feberfri sedan 3 veckor tillbaks och har gymmat dessa tre veckor. Fick beskedet idag om att jag hade den där bakterie sjukdomen i halsen och därför ska jag ta pencilin.

Men vad bra, jag har gymmat varannan dag sedan jag blev frisk och jag kan alltså fortsätta såhär tills pencilinkuren är över och sedan trappa upp gymmningen igen..

Tack för svaren.
Citera
2011-12-20, 14:46
  #5
Medlem
Någon som har haft denna halsbakterie och kan berätta hur denne gjorde med träningen?

Edit; Kanske hade varit smartare av mig att lägga den här topicen i medecin och häsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback