Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-19, 07:16
  #1
Medlem
ViperVens avatar
Hej!

Efter enkelt slösurfande så blir dator väldigt varm mellan skärmen och tangentbordet.
Fläskar man igång en film eller startar ett spel så tar det inte lång tid innan datorn blir glödhet på samma ställe. Vet att det kan bero på underlaget men har provat på olika ytor men problemet kvarstår!

Nu cirka 20 minuter efter att jag stängde av en film och slösurfat lite så ligger CPUn på 69C på båda kärnorna.. är detta normalt?
Citera
2011-12-19, 08:46
  #2
Medlem
DCPSs avatar
Helt normalt ty utblåset för värme är placerat där. Likaså processortemperaturerna är normala.
Macen prioriterar passivt kylningsläge över aktivt.
Citera
2011-12-19, 08:49
  #3
Medlem
elelitos avatar
Har också uppmärksammat att den blir ruskigt het vid "krävande" användning, men tydligen ska det inte vara några problem alls, cpun ska kunna ligga på 90+ grader under 3-4 års användning ("normalt användande" utan att den ska ta skada.
Citera
2011-12-19, 08:59
  #4
Medlem
ViperVens avatar
Okej tack! Var lite orolig!
Citera
2011-12-19, 09:11
  #5
Medlem
PNISÄNs avatar
Ett tips kan vara att se över vilka program som är öppna - jag hade endast i gång Excel när fläkten började vina som aldrig förr. Då var det någon flashsida som min sambo fortfarande hade öppen i sin profil som på något sätt drog rejält med kraft - när jag hade stängt den aktuella fliken tog det 15 sekunder, så stängdes fläkten av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback