Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-19, 09:11
  #121
Medlem
Spe3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Och vad är det för fel på migrationsverket igen?

För hur jag än vrider och vänder på den där skiten så stämmer det inte alls med migrationsverkets statistik.

Har du något konkret exempel på vad du menar? Så vi andra kan följa med lite i diskussionen.

Se det som din uppgift att motverka främlingsfientlighet med konkret fakta så att världen kan bli ett tolerant paradis.
__________________
Senast redigerad av Spe3x 2011-12-19 kl. 09:14.
2011-12-19, 09:11
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Nja, hans siffror kommer från SCB, Socialstyrelsen och Brå något du skulle se om du behagade läsa källhänvisningarna.

Ja, media driver en mångkulturell, genusförvirrad och åsiktsförtryckande diskurs med samma effektivitet som media/propagandaministeriet i det forna DDR. Lögnen blir mer sann ju fler gånger du hör den.

Du har aldrig hört om vitpixling, svenska namn på uppenbart utländska brottslingar, svenskar uthängda medans utlänningars signalement helt utlämnas?

"Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle..."

Intervju med Janne Josefsson publicerad i Helsingborgs Dagblad 10 februari 2008.


Men snälla... Vad har du för belägg på att det har med multikulturalismen att göra? Förstår inte du att socioekonomiska problem är det som är problemet, inte vilket jävla land du kommer ifrån...
2011-12-19, 09:11
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
5-10% av dom som får beviljat UPPEHÅLLSTILLSTÅND ja. det är 100 000 pers per år som har uppehållstillsgånd i Sverige. Men de är runt 20 000 som stannar.... Av dom som stannar räknas även Svenskar som bott utomlands amerikaner, finnar, tyskar....

Alla tvistar siffror höger och vänster, och jag tror inte att regeringen går ut i media och LJUGER öppet om saker som är så jävla lätt att ta reda på. Kanske inte för en svettig flashbackare men för vilken journalist som helst, men sen spelar det väl ingen roll om det skulle vara helsanningar är man nätrasist så lyssnar man inte på nått i vilket fall.


Och värst vad viktigt det är vad man kommer ifrån, och anser ni att ni är Svenskar? Kan ni definera Svensk.... Med eran logik blir man Svensk när man bott i landet tillräckligt många generationer antar jag... Hur många är det då?

Är man vit så blir man enligt mitt tycke svensk om ens föräldrar (som är t.ex. norska, danska, finska, tyska osv) föder en i sverige. Man ska väl självklart även känna sig svensk, omfamna den svenska kulturen och våra seder.

En svart männsika kan aldrig någonsin bli svensk, sorry.
2011-12-19, 09:12
  #124
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Och vad är det för fel på migrationsverket igen?

För hur jag än vrider och vänder på den där skiten så stämmer det inte alls med migrationsverkets statistik.
Ok, hänvisa till de siffror som inte stämmer så ska vi se på dem.
2011-12-19, 09:13
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Varför tror du att alla muslimer äter halal? Jag tycker halal är fel, men vad fan spelar det för roll? Din flickvän använder smink som testas på levande djur och som plågas av det... Men ja muslimer är mycket värre... dom plågar ju kor... samma skrot och korn kanske?

Jag har inte ens sagt att de inte borde äta halal. Jag har bara sagt att det är ett val varje enskild muslim gör och inget som de är tvungna att göra. Jag tycker i allmänhet inte att samhället bör ta mer hänsyn till religiösa påbud än till folks personliga åsikter eftersom de i grunden är samma sak. Det är inte samma sak som att inte ta hänsyn men man behöver heller inte överdriva. Skulle man inte göra något för Pelle 16 som fått ett konstigt infall bör man inte heller göra det för muslimer, scientologer eller kristna.
2011-12-19, 09:15
  #126
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Vanliga nätmyter om invandrare och minoriteter
http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576

Regeringen startar en ny hemsida för att bekämpa rasismen på nätet. Det sprids en massa myter som är felaktiga enligt vår integrationsminister.

Är detta ett bra initiativ? Är sidan sanningsenlig eller bara ett sätt att trixa med statistik?

T.ex. den första myten man tar upp är att vi svenskar snart är i minoritet i vårt eget land. Ullenhags svar är följande:

Kommentera gärna om detta är ett bra sätt att motbevisa den påstådda myten och andra myter.

Bonnier-Timbro-Alliansens groteska skämt till rasnihilistiskt desinformerande "svar på nätmyterna" kommer att gå till historien som något av det mest löjeväckande förljugna aktstycke som skapats av en maktfullkomlig, folkfientlig överhet. Erik Ullenhag är en liberalsionistisk borgargris som hör hemma på köttätarnas julbord. Idioterna inbillar sig verkligen att deras enkelriktade lögnpredikningar, som de aldrig skulle kunna försvara i en fri diskussion, ska innebära "dödsstöten för näthatarna" :

https://www.flashback.org/t1635991
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-12-19 kl. 09:20.
2011-12-19, 09:17
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spe3x
Har du något konkret exempel på vad du menar? Så vi andra kan följa med lite i diskussionen.

105 102 st fick uppehållstillstånd år 2010 8732 st fick asyl år 2010. 12651 fick arbetstillstånd


http://www.migrationsverket.se/downl...sions+2010.pdf
http://www.migrationsverket.se/downl...%A5nd+2010.pdf
http://www.migrationsverket.se/downl...4tter+2010.pdf

Och detta är ett av dom åren då flest stannade och siffran landade runt 30 000, varav då hälften var arbetskraftinvandring.

Skillnaden mellan statistiken du får ut från migrationsverket och affes blogg landar på över 50%

Fast nu förstår jag varför det skiljer, affes statistik gör inte direkt skillnad på nån slags invandring, förmodligen inte ens om det utvandrade igen. Precis som våran blåa regering gör när dom visar statistik på antalet arbetsförande svenskar.... siffran om arbetslöshet blir låg när man inkluderar all slags sysselsättning... och jag uppskattar inte sån statistik, den är vilseledande.

Det är viktigt att göra skillnad på all slags invandring, arbetskraftsinvandring och asylsökande tex. Som jag ser det är det en ganska bra balans, problemet är väl integrationen i en del områden.
__________________
Senast redigerad av wessla 2011-12-19 kl. 09:24.
2011-12-19, 09:18
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterrain
Jag har inte ens sagt att de inte borde äta halal. Jag har bara sagt att det är ett val varje enskild muslim gör och inget som de är tvungna att göra. Jag tycker i allmänhet inte att samhället bör ta mer hänsyn till religiösa påbud än till folks personliga åsikter eftersom de i grunden är samma sak. Det är inte samma sak som att inte ta hänsyn men man behöver heller inte överdriva. Skulle man inte göra något för Pelle 16 som fått ett konstigt infall bör man inte heller göra det för muslimer, scientologer eller kristna.


Då är jag med och jag håller fullkomligt med.
2011-12-19, 09:26
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiGHLEVEL
Är man vit så blir man enligt mitt tycke svensk om ens föräldrar (som är t.ex. norska, danska, finska, tyska osv) föder en i sverige. Man ska väl självklart även känna sig svensk, omfamna den svenska kulturen och våra seder.

En svart männsika kan aldrig någonsin bli svensk, sorry.


Kan du dra upp några svenska seder och kulturgrejer är du hygglig.
2011-12-19, 09:27
  #130
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Men snälla... Vad har du för belägg på att det har med multikulturalismen att göra? Förstår inte du att socioekonomiska problem är det som är problemet, inte vilket jävla land du kommer ifrån...
Nej, de socioekonomiska faktorerna är inte problemet men om så varit, hade det varit rätt att tillåta invandringen av utsatta grupper?

För att återgå till de socioekonomiska faktorerna kan man i rapporten Invandrare och invandrares barns brottslighet läsa:

Participation i brott för invandrare respektive svenskar fördelat på olika yrkesgrupper, samtliga brott, brott mot person och stöldbrott. Procent.

Samtliga brott (invandrare först och sedan svenskar)

Arbetare - 11,0 - 5,8
Tjänstemän - 4,3 - 1,9
Företagare - 10,2 - 5,4
Övriga - 17,8 - 10,0
Ej förvärvsarbetande - 15,5 - 8,0

Brott mot person

Arbetare - 2,7 - 1,3
Tjänstemän - 0,8 - 0,3
Företagare - 1,8 - 0,9
Övriga - 4,6 - 2,2
Ej förvärvsarbetande - 3,8 - 1,6

Stöldbrott

Arbetare - 4,0 - 1,7
Tjänstemän - 1,4 - 0,4
Företagare - 1,3 - 0,4
Övriga - 7,7 - 3,9
Ej förvärvsarbetande - 7,7 - 4,0

Är det inte en orimligt stor skillnad tycker du? Visst har socioekonomiska faktorer betydelse då arbetare är 4ggr mer benägna att stjäla än tjänstemän etc men det förklarar inte den enorma överrepresentation invandrare står för. Kan vi en gång för alla avskriva myten om de socioekonomiska faktorerna?
2011-12-19, 09:28
  #131
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalChaosium
How does that even... Va?
"88 procent av stockholmarna som instämde eller instämde starkt i påståendet att invandrare är bra för staden."

De talar om frågeformuläret Flash Eurobarometer No 277. Frågorna i sitt sammanhang - hela formuläret - hittar jag inte, men väl rapporten som Sveriges regering länkar till.

http://ec.europa.eu/regional_policy/...vey2009_en.pdf

Frågan var alltså:
"The presence of foreigners is good for the city"
"Respondents living in Luxembourg or Stockholm were the most likely to think that the presence of
foreigners was beneficial to their cities: 92% and 88%, respectively, of respondents in these cities
agreed with the statement (48% and 55%, respectively, “strongly agreed”)."

"Stockholm illustrated this perfectly: its respondents were among the most likely to think that the
presence of foreigners was good for their city; however, they were among the least likely to think that
foreigners were well integrated (88% vs. 38% agreed)."

Sedan är frågan: vad skulle man själv svara, om man fick frågan om förekomsten av utlänningar är bra för en storstad? Jag skulle nog självklart svara ja. Stockholm vore väl otänkbar utan förekomsten (presence) av utlänningar?
Vad en sådan fråga egentligen betyder, ja det kan man tolka på olika sätt. Den är ganska luddig. Men den är definitivt inte en fråga om förekomsten av alla invandrare i en stad i sin helhet är bra för staden eller inte. Regeringen vilseleder.
2011-12-19, 09:28
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nu blev du ännu mer förvirrad! Förklara nu på vilket sätt 100 000 inte är 100 000 för att det kan delas upp i grupper, eller vad du möjligen kan mena? Att påstå att människor som söker asyl inte stannar i Sverige är så absurt att det vore väldigt intressant att få veta hur du 'tänker'? Tror du att alla asylsökande befinner sig i sina 'hemländer' kanske?


Uppehållstillstånd betyder att du får stanna i sverige ett begränsat tag. Av dom här 100 000, stannade 20k permanent...

27k sökte asyl 8k fick stanna... Vad är det du försöker med?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback