Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-19, 00:19
  #1
Medlem
Är lite nybörjare vad gäller träning.

Vill bygga muskler men samtidigt ha definierade muskler/magrutor.
Undrar då ifall man ska träna hårt samt äta så mycket mat man orkar för att bygga på muskler och sedan deffa? "banta"

Eller ska man ligga på kaloriunderskott och äta mycket protein? hur tror ni det är bäst?
Lite noob fråga men, det var bara en tanke.
Citera
2011-12-19, 00:28
  #2
Medlem
träna och ät som fan nu på hösten oh vintern och sedan deffar du till sommaren
Citera
2011-12-19, 00:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
träna och ät som fan nu på hösten oh vintern och sedan deffar du till sommaren
har läst lite tidigare inlägg av dig. du säger väl inte såhär pga du är väldigt smal och vill bli fetare?
Har hört dedär tidigare med att äta mycket under höst vinter och deffning under våren fram till sommar. men är lite nojjig nu. vill som sagt inte få allt för mycket fett runt magen.
Citera
2011-12-19, 00:44
  #4
Medlem
pezrulezhaakons avatar
alardee

Ska du få märkbar muskulär ökning får du acceptera ett märkbart fettpålägg runt magen (och resten av kroppen) Inget du kan göra nåt åt.
Citera
2011-12-19, 01:55
  #5
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
alardee

Ska du få märkbar muskulär ökning får du acceptera ett märkbart fettpålägg runt magen (och resten av kroppen) Inget du kan göra nåt åt.

Menar du att han ska lägga på fett först för att sedan träna bort eller att han kommer bli sån "bearfat" att han har muskler fast ser tjock ut?

TS, jag är inte världens bästa på detta men jag har hört att man ska ha low body fat för att dina muskler ska vara väldefinierade så att säga. Men satsa på att käka och träna nu sen sänka det
Citera
2011-12-19, 02:43
  #6
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Razputin

Samtidigt som muskelmassan sakta ökar iockmed ett kaloriöverskott kommer fettmassan öka fortare. Det är så kroppen funkar.
Citera
2011-12-19, 03:22
  #7
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
alardee

Ska du få märkbar muskulär ökning får du acceptera ett märkbart fettpålägg runt magen (och resten av kroppen) Inget du kan göra nåt åt.

Det är bullshitologi på hög nivå gubben.

Har ökat som fan sedan jag började träna och förlorat en jävla massa fett! Du får gärna förklara det.

EDIT: Lyssna inte på alla som bara ser saker som svart eller vitt.
Citera
2011-12-19, 03:25
  #8
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Huffensfuffens

Jadu, största chansen är att du har fel.

Annars kräver både jag och resten på forumet före-efterbilder med vikt och kalipermätta fettresultat.
__________________
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2011-12-19 kl. 03:31.
Citera
2011-12-19, 12:36
  #9
Medlem
låter mer logiskt att käka mycket och träna hårt. därefter minska på sitt kalirointag. men fortfarande ha en hög proteinintag med hjälp utav typ proteinpulver.
Citera
2011-12-19, 13:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
låter mer logiskt att käka mycket och träna hårt. därefter minska på sitt kalirointag. men fortfarande ha en hög proteinintag med hjälp utav typ proteinpulver.

Kan försöka göra det lite lättare för dig att hitta de orden du ska söka på så du blir bra på det som krävs för att nå dina mål med träningen.

Istället för att skriva att man ska käka mycket så kan man skriva - ät på kaloriöverskott

Istället för att skriva att man ska träna hårt så kan man skriva - träna med ett bra träningsupplägg

När du blivit tillräckligt fet så deffar du (inte bantar för det är en annan sak) och när du gått ner i vikt påbörjar du med kaloriöverskott igen (repetera igen, igen och igen).

Proteinpulver får du främst av bra proteinkällor. Ifall du behöver proteinpulver så ät det också.
Citera
2011-12-19, 16:33
  #11
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Huffensfuffens

Jadu, största chansen är att du har fel.

Annars kräver både jag och resten på forumet före-efterbilder med vikt och kalipermätta fettresultat.

Haha är du dum eller, fel om min egen kropp?

Det handlar inte endast om hur mycket man stoppar i sig utan även vart kalorierna kommer ifrån. Det är detta som är sjukt störigt med FB jävla tomte.
Citera
2011-12-19, 16:42
  #12
Medlem
Deadmau5omgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Haha är du dum eller, fel om min egen kropp?

Det handlar inte endast om hur mycket man stoppar i sig utan även vart kalorierna kommer ifrån. Det är detta som är sjukt störigt med FB jävla tomte.
Du som är duktig, hur ser ditt diet upplägg ut för att bygga och gå ner i vikt, intressant att se..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback