Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-18, 20:32
  #1
Medlem
jesperstrandells avatar
Hej fb! jag gymmar med 2 av mina vänner som är 15år och dom har införskaffat en massa kosttilskott som t.ex. proteinpulver men även aminosyror och allt vad det heter. förstör inte vad det ska ha för effekt då man bara är 15, man kan ju inte få ut maximalt av sin träning efter som kroppen inte producerar så mycket testosteron.. hormoner då man är 15.

Sen undrar jag också hur många av er gymmare på fb som studsar (juckar) stången när ni kör bänkpress.
Citera
2011-12-18, 20:39
  #2
Medlem
Bigorexias avatar
Du har lika stor nytta av kosttillskott oavsett ålder, d.v.s. väldigt lite, förutsatt att man sköter kosten.

Sen "ska" du inte studsa stången i bröstet när du bänkar.
Citera
2011-12-18, 20:40
  #3
Medlem
pezrulezhaakons avatar
jesperstrandell

Både du och dina kompisar bör lära er mer om kost och träning innan ni slösar pengar på pulver.
Citera
2011-12-18, 20:41
  #4
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperstrandell
Hej fb! jag gymmar med 2 av mina vänner som är 15år och dom har införskaffat en massa kosttilskott som t.ex. proteinpulver men även aminosyror och allt vad det heter. förstör inte vad det ska ha för effekt då man bara är 15, man kan ju inte få ut maximalt av sin träning efter som kroppen inte producerar så mycket testosteron.. hormoner då man är 15.

Sen undrar jag också hur många av er gymmare på fb som studsar (juckar) stången när ni kör bänkpress.

Jag dricker 4 proteinshakes per dag.
Det motsvarar ungefär 120gram protein.
Jag har ett stressigt jobb och har inte speciellt mycket tid för att fixa mat, äter i regel bara en ordentligt måltid per dag, varannan dag blir det två måltidet typ.
De fyra motsvarar typ 600 gram rent kött...
Om man istället pratar om köpta köttbullar eller korv motsvarar det MINST 1,2kg kött, och det är inte lätt att få i sig de mängderna.

Det är självklart en definitionsfråga gällande vad man vill uppnå med sin träning och hur mycket tid man har.
Men har man pengarna är det en enkel källa till protein...
Citera
2011-12-18, 20:41
  #5
Medlem
Deadmau5omgs avatar
Stutsa är inte speciellt bra om du är ute efter att lyfta mycket tycker jag du ska stanna vid bröstet som en Powerlifter gör och den ladda och skjuta iväg dock kommer du inte lyfta lika mycket i början då det kommer va ganska så mycket tyngre.

mvh
Citera
2011-12-18, 20:49
  #6
Medlem
jesperstrandells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
jesperstrandell

Både du och dina kompisar bör lära er mer om kost och träning innan ni slösar pengar på pulver.
det var dom som hade köpt pulver mm anser också att det är slöseri
Citera
2011-12-18, 20:53
  #7
Medlem
jesperstrandells avatar
undrar också hur många tyngdlyftare som käkar koffeinpiller/kapsar mm när dom tränar , min far drack inte ens kaffe när han tränade som hårdast men det kan ju bero på nått annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback