Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-12, 01:09
  #1
Medlem
Den här tråden går ut som någon form av varning till er killar.

I Torsdags kväll satt jag hemma hos en vän & spelade TV spel och tog det verkligen lungt.

När jag reser på mig känner till min förskräckelse en enorm smärta direkt från min högra pungkula. När stått upp ett tag börjar det kännas bättre. Men jag blir mätbart orolig. Det dröjde cirka 10 minuter innan jag beslutade mig för att gå. I trappan ner hände det igen. Fast nu var det mer konstant smärta. Som en pungspark. Det drog upp i hela magen. Jag kände efter, min högra pungkula var svullen som en apelsin (ingen som helst överdrift för jag understryka)
Jag sprang ner sista biten. Vinkade in en taxi. Raka vägen till St:görans. Full rulle

Jag anlände till akuten, sprang in som en riktig apa o bara skrek. Jag vart hänvisad till kirurgakuten . Där hänvisade dom in mig på ett rum med en säng med sånt där ocharmigt papper som lakan. Där lade jag mig. Efter 2 minuter hade jag fått 5+5 mg morfin och kände mig lagom fin. Började skämta lite om situationen. Det kom en läkare och rekommenderade mig att ta av mig byxorna. Sagt & gjort. Byxorna åkte ner varvid läkaren utbrast. "HERREGUD, DU HAR ONT GRABBEN"

Direkt upp på operation. Nersövd & hela den baletten.

Vaknade upp 4 timmar senare på intensiven/uppvaket på St:görans. Då var jag mest snurrig & ville bara dricka vatten. Efter cirka en timme var jag upprullad på en avdelning där jag hamnade i en säng. En läkare anländer efter ytterligare en timme med beskedet. Just, PUNGVRED.
Min pungkula hade snurrat runt sin egen syretillförsel & blivit "strypt" och vätskefylld. Dom hade skurit upp pungsäcken. tagit ut båda kulorna. snurrat dem tillbaka. Stoppat in dem igen. Sytt fast dem i pungsäcken och sytt igen...

Så mina pungkulor sitter alltså fastsydda i pungsäcken för att förhindra återfall. *Tacksam*

Nu smäller jag i mig painkillers och kan knappt gå.... Sjukskriven i 2 veckor pga "pungvred"

Ta det som en varning. Ni killar som läser detta har förmodligen förståelse för den här smärtan....



// Pukalo
Citera
2005-01-12, 05:48
  #2
Banned
DenFetaMålarens avatar
Du får säga till polarna att inte klämma så hårt i påsen nästa gång ni leker eller spelar tv-spel eller vad du nu kallade det...
Citera
2005-01-12, 05:52
  #3
Awaiting Email Confirmation
numbs avatar
Jag får ont bara av att läsa texten. FYFAN lider med dig.
Citera
2005-01-12, 06:43
  #4
Medlem
La Chasses avatar
Ledsen: HHAHAHA! Texten har sina förtjänster: "Nu smäller jag i mig painkillers och kan knappt gå.... ".

Jag lider verkligen med dig. Men jag kan inte hjälpa att jag mot slutet av ditt inlägg började le.

Usch! Att det kan komma så plötsligt!

Du behöver ju i alla fall inte ta skit från tjejer som ojar sig över förlossningar!
Citera
2005-01-12, 07:52
  #5
Medlem
StorMammas avatar
Jösses,

Det var en alldeles äkta skräckhistoria, jag kan bara föreställa mig smärtan.
Vet du om det är risk för att du skulle få det igen eftersom du åkt på det en gång?

EDIT: Jag såg att de tydligen sytt fast dem på ngt sätt.

Krya på dig!
Citera
2005-01-12, 08:31
  #6
Medlem
Undrar om man kan få dem fastsydda i förebyggande syfte..
För var du seriös med det där att du stormade sjukhuset med flash och
MP5 och bara skrek så är det.. förmodligen ingenting jag vill uppleva.
Citera
2005-01-12, 08:51
  #7
Medlem
H.E.L.s avatar
Tog du inget foto under själva uppsvullningsprocessen?
Citera
2005-01-12, 08:57
  #8
Banned
fiveOne5s avatar
Aaaaaj...Gör ont bara av att läsa..Sköt om dig broder
Citera
2005-01-12, 17:00
  #9
Medlem
Kirurgen sydde fast pungkulorna just för förebyggande syfte. Så att det händer igen är ingen större risk.

Har inget emot att ni skrattar. Det gör jag åt hela situationen oxå. Så jävla sjukt

Men känner ni smärtan börjar stiga upp i magtrakterna. IVÄG TILL SJUKHUS! Hinner man inte inom 3 timmar så kan vara tvungena att ta bort pungkulan.
Citera
2005-01-12, 17:12
  #10
Banned
pSys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukalo
Kirurgen sydde fast pungkulorna just för förebyggande syfte. Så att det händer igen är ingen större risk.

Har inget emot att ni skrattar. Det gör jag åt hela situationen oxå. Så jävla sjukt

Men känner ni smärtan börjar stiga upp i magtrakterna. IVÄG TILL SJUKHUS! Hinner man inte inom 3 timmar så kan vara tvungena att ta bort pungkulan.


fan jag brukar få så där ont ibland,fast den blir inte svullen,,,,,hur fan gick det till när du bara satt ner??
Citera
2005-01-12, 17:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pSy
fan jag brukar få så där ont ibland,fast den blir inte svullen,,,,,hur fan gick det till när du bara satt ner??


Killar som kan få känningar sådär bör prata med en läkare om det.
För man kan förhindrar det med en bra mycket simplare operation.

Jag vet inte hur det gick till.. den där jävla XBOX kontrollen vibrerade! :-)
Citera
2005-01-12, 17:48
  #12
Medlem
Boddies avatar
Jag kan känna att det liksom hugger till i pungtrakten och släpper lika fort, kan det vara det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback