Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-04-17, 11:47
  #25
Medlem
lazycowboys avatar
Om du inte redan löst din väggdekoration så är ett tips att köpa snygga tyger och spänna över kilramar som man kan köpa i de flesta hobbyaffärer.
Citera
2013-04-20, 23:21
  #26
Medlem
tryffs avatar
ebay har massor. ikeas new york bilder är vanliga men inte så vanliga. jag köpte en sådan 100x140 på loppis fast med amsterdam som motiv istället
Citera
2013-11-24, 22:45
  #27
Medlem
Håller med om det några sagt tidigare, du får nog var beredd att lätta lite mer på plånboken, är jag rädd. MEN om du är beredd att göra det är detta mitt tips:

malmopanorama.se

Är iofs mest tavlor över Malmö, men finns även Stockholm, Gbg och lite annat. Grymt snygga är de iaf, och några av dem ger den "skyline" känskan som du snackar om.
Citera
2013-11-24, 23:27
  #28
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndiePandie
Håller med om det några sagt tidigare, du får nog var beredd att lätta lite mer på plånboken, är jag rädd. MEN om du är beredd att göra det är detta mitt tips:

malmopanorama.se

Är iofs mest tavlor över Malmö, men finns även Stockholm, Gbg och lite annat. Grymt snygga är de iaf, och några av dem ger den "skyline" känskan som du snackar om.


Tycker färgåtergivningen verkar skitkass , bilden på Nyhavn i Köpenhamn liknar inte alls verkligheten .
Citera
2013-11-25, 23:08
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Tycker färgåtergivningen verkar skitkass , bilden på Nyhavn i Köpenhamn liknar inte alls verkligheten .
Ja, jag kan bara hålla med. Nyhavn är ingen favorit. Men jag måste tro att det är meningen ändå, vissa är ju väldigt kraftfulla i färgerna. Som den på Öresundsbron:
http://malmopanorama.se/stora-tavlor...panoramatavla/
Citera
2013-11-26, 18:01
  #30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndiePandie
Håller med om det några sagt tidigare, du får nog var beredd att lätta lite mer på plånboken, är jag rädd. MEN om du är beredd att göra det är detta mitt tips:

malmopanorama.se

Är iofs mest tavlor över Malmö, men finns även Stockholm, Gbg och lite annat. Grymt snygga är de iaf, och några av dem ger den "skyline" känskan som du snackar om.

Trevlig storlek på tavlorna, men bilderna i sig var inte så roliga. Ger en distinkt känsla av väntrumskonst som man förväntar sig på en tandläkarmottagning eller nåt.
Citera
2013-11-28, 16:53
  #31
Medlem
Wal44.com kanske har något
Citera
2013-12-10, 02:15
  #32
Medlem
Svenskar är verkligen helt clueless. Köp ingen skit. Köp på auktion. På Bukowskis, Stadsauktion eller Auctionet. Annars letar du rätt på en samtida konstnär du gillar och köper ett litografi åtminstone.

Allt som ni har tipsat om här är inte värt ett dyft i andrahandsvärde och kvalitén är dessutom högst tveksam. En inramad affisch är OK. Men ser jag någon med IKEA-grejer och fototapeter säger jag upp vänskapen.
Citera
2014-01-05, 16:12
  #33
Medlem
hobbykonsts avatar
Eller så gör man som jag målar själv, sjukt roligt att vara kreativ och känna att man gjort något helt unikt!
Citera
2017-09-07, 21:00
  #34
Medlem
Så många bra webbplatser. Jag gillar Ikea och Ilva, men mestadels för foton. Jag köpte några målningar på canvasshop och på https://mynewart.se
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback