Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-18, 14:25
  #13
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titans
Jo jag har läst den, och han skriver ju som du la ut nu att dom anlitar en advokat firma för BOs sa först att dom var UG och det brukar inte UG-lab göra.
Sen att BOs även analyserar några av deras saker

So we commissioned our own set of tests on two Alpha-Pharma products, Testobolin (testosterone enanthate) and Testorapid (testosterone propionate). The testing was extensive, and demonstrated not only that the products contained the proper steroids in sufficient dosages, but also that they were free of bacterial contamination, and of high pharmaceutical purity. The results can be found on our forums, where this full article is posted.

Men sen går det ju att prata om asien och deras märken. Jag anser att alpha är ett väldigt bra märke har kört flera saker och mer än nöjd.
Men sen om det är lika bra som märken som tillverkas i EU det är ju en annan sak.
Men många av alla HG märken som säljs nu är kopior av EU tillverkade märken.
Så det är värre än UG-lab tycker jag.
Det finns alltså inga mer bevis än godkända labtester och papper från Indien på att AP är HG. Inget av detta motsätter min teori om att AP är en front för att kränga kinesiska ug prepp.

Notera att jag inte bashar AP eller deras produkter, de har bra rykte.
Citera
2011-12-18, 14:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Det finns alltså inga mer bevis än godkända labtester och papper från Indien på att AP är HG. Inget av detta motsätter min teori om att AP är en front för att kränga kinesiska ug prepp.

Notera att jag inte bashar AP eller deras produkter, de har bra rykte.


Ja BOs säger ju det är ett exportföretag, Det finns ju flera liknade företag runt om i Asien.
Men det är ju klart dessa saker inte tillverkas för sjukvården. Det tillverkas ju för folk som vill bygga muskler. Och säljas på svarta marknaden. Det måste ju finnas såna här företag för annars så har vi bara kopior på HG saker och dom stämmer sällan med vad det ska vara i sakerna..

JAg anser att det är ett exortföretag som BOS skriver tror ej det är någon front. Tror det dom tillverkar är äkta det inne håller det de ska göra. Skulle det komma ut en massa tester på deras saker som inte stämmer med innehåller ja då ryker ju deras rykte.
Dom vet att dom har ögonen på sig av bla BOS.
Så jag tror dom sköter sig.

Detta är då min syn på saken
Citera
2011-12-18, 14:42
  #15
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titans
Ja BOs säger ju det är ett exportföretag, Det finns ju flera liknade företag runt om i Asien.
Men det är ju klart dessa saker inte tillverkas för sjukvården. Det tillverkas ju för folk som vill bygga muskler. Och säljas på svarta marknaden. Det måste ju finnas såna här företag för annars så har vi bara kopior på HG saker och dom stämmer sällan med vad det ska vara i sakerna..

JAg anser att det är ett exortföretag som BOS skriver tror ej det är någon front. Tror det dom tillverkar är äkta det inne håller det de ska göra. Skulle det komma ut en massa tester på deras saker som inte stämmer med innehåller ja då ryker ju deras rykte.
Dom vet att dom har ögonen på sig av bla BOS.
Så jag tror dom sköter sig.

Detta är då min syn på saken
UG kan väl leverera "äkta" produkter som håller bra kvalite dom med? Hela grejen med UG vs HG är om sakerna produceras enligt rådande lagar med överinseende från myndigheter, alla licenser och tillstånd är rätt utfärdade. Då är man HG.
Om AP är ett legit exportföretag som levererar produkter som producerats olagligt så blir dom inte HG för det.
Citera
2011-12-18, 14:44
  #16
Medlem
Och så länge dom har kvalitet saker så bryr jag mig igentligen inte om i fall dom är en front för att bara sälja kina saker.
För läser man på nätet så verkar folk gilla alpha man hör inte alls så mycket gnäll som man gör på många UG-lab.

Sen om det är råmatrial som dom köper från kina så gör dom nåt rätt i alla fall för sakerna funkar ju bra.
Medans shark-lab så verkar det bara vara massa gnäll om man läser om det.
tog det som ex då du nämde det
Tror dock inte det är nåt fel på pulvret shark använder mer att dom inte stoppar den mängd det ska vara i sakerna. En del äter 300mg oxar om dagen och inte känner något.
Citera
2011-12-18, 14:48
  #17
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titans
Och så länge dom har kvalitet saker så bryr jag mig igentligen inte om i fall dom är en front för att bara sälja kina saker.
För läser man på nätet så verkar folk gilla alpha man hör inte alls så mycket gnäll som man gör på många UG-lab.
Det håller jag helt och hållet med om. Men frågan var om AP spelar i samma liga som riktiga generics tillverkare som t.ex. Sandoz som vi köper på apoteken i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Titans
Sen om det är råmatrial som dom köper från kina så gör dom nåt rätt i alla fall för sakerna funkar ju bra.
Medans shark-lab så verkar det bara vara massa gnäll om man läser om det.
tog det som ex då du nämde det
Tror dock inte det är nåt fel på pulvret shark använder mer att dom inte stoppar den mängd det ska vara i sakerna. En del äter 300mg oxar om dagen och inte känner något.
Helt klart kan AP hålla högre standard än något som kokats i ett kök av nån tjomme som gärna snålar med pulvret och räknar lite snett på alkohol eller EO han tillsätter. Det tror jag också. Men pulvret kan mycket väl komma från samma ställe i båda fallen.
Citera
2011-12-18, 14:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
UG kan väl leverera "äkta" produkter som håller bra kvalite dom med? Hela grejen med UG vs HG är om sakerna produceras enligt rådande lagar med överinseende från myndigheter, alla licenser och tillstånd är rätt utfärdade. Då är man HG.
Om AP är ett legit exportföretag som levererar produkter som producerats olagligt så blir dom inte HG för det.


Ja det är sant, men det är väl olika lagar i olika länder. Där av valet asien.
Vi kan ju ta Asia pharma ett HG företag med. men tillverkar även för svarta marknaden.

Samma gjorde ju även Norma förut. Fabriken släppte ju ut väldigt mycket på svarta marknaden innan EU.. NU är det bara fake på marknaden.

balkanpharmaceuticals samma med det ett HG företag, fast det är val en av dom som började tillverka fake BD som äger det i Moldavien.
Men det är HG enligt deras lands lagar. tillverkas även för svarta markanden.

Det kommer komma mer och mer såna här märken.
Vilket jag tycker är väldigt bra. Köper heldre dessa än Eu tillverkade märken som troligen är fake/kopior
Citera
2011-12-18, 14:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Det håller jag helt och hållet med om. Men frågan var om AP spelar i samma liga som riktiga generics tillverkare som t.ex. Sandoz som vi köper på apoteken i Sverige.


Helt klart kan AP hålla högre standard än något som kokats i ett kök av nån tjomme som gärna snålar med pulvret och räknar lite snett på alkohol eller EO han tillsätter. Det tror jag också. Men pulvret kan mycket väl komma från samma ställe i båda fallen.


NJa tror ej det håller samma kvalite som saker som säljs på svenska apotek.
Vi har ju ganska hårda lagar på allt.
Så skulle valet stå mellan svenska HG prepp och HG Indiska så väljer jag nog svenska hehe
Citera
2011-12-18, 14:59
  #20
Medlem
ARL och AP har samma Winstrol, inte kinesiska råvaror.
Resterande produkter kan jag inte uttala mig om.
Citera
2011-12-18, 19:15
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titans
Ja det är sant, men det är väl olika lagar i olika länder. Där av valet asien.
Vi kan ju ta Asia pharma ett HG företag med. men tillverkar även för svarta marknaden.

Samma gjorde ju även Norma förut. Fabriken släppte ju ut väldigt mycket på svarta marknaden innan EU.. NU är det bara fake på marknaden.

balkanpharmaceuticals samma med det ett HG företag, fast det är val en av dom som började tillverka fake BD som äger det i Moldavien.
Men det är HG enligt deras lands lagar. tillverkas även för svarta markanden.

Det kommer komma mer och mer såna här märken.
Vilket jag tycker är väldigt bra. Köper heldre dessa än Eu tillverkade märken som troligen är fake/kopior

Asia Pharma är exakt lika mkt HG som Alpha, dvs inte alls.

Visst finns det legit tillverkare som tom varit kända för att det "läckt" ut saker bakvägen, OBS och Terapia (som ligger i Moldavien och tillverkar NAPPAR, ej BD, BD är ett Thailändskt företag i Thailand)är väl fina exempel, men skillnaden är där att det handlar om läkemdelsföretag med alla papper etc i sin ordning och de tillverkar egentligen enbart till läkemedelsindustrin men nån/några, kanske tom chefen det är ju trots allt Asien det handlar om, som "svärtar" en del av produktionen och släpper ut den "bakvägen".

HG är en licensierad tillverkningsstandard, inte nån råvarugaranti eller dylikt...
Citera
2017-03-19, 12:44
  #22
Medlem
Om AP är UG eller HG beror väl på hur man tolkar dessa begrepp. Företaget är registrerat i Indien och har alla papper för sin verksamhet. De behöver alltså inte arbeta under jorden och det ökar väl möjligheterna att tillverka produkter med hög kvalité.
Citera
2017-03-19, 16:38
  #23
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABCD321
Om AP är UG eller HG beror väl på hur man tolkar dessa begrepp. Företaget är registrerat i Indien och har alla papper för sin verksamhet. De behöver alltså inte arbeta under jorden och det ökar väl möjligheterna att tillverka produkter med hög kvalité.

Kändes det nödvändigt att bumpa en 6 år gammal tråd för den kommentaren?
Citera
2017-03-19, 17:59
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Kändes det nödvändigt att bumpa en 6 år gammal tråd för den kommentaren?

Haha, sorry. Tyckte bara att det kunde vara bra med ett annat perspektiv på detta. Det var ett väldigt snack om HG och UG hit och dit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback