• 1
  • 2
2011-12-17, 09:31
Medlem
palimaliss avatar
Är det någon tjej/kvinna här på forumet eller känner ni någon som gillar sin svärmor/killens morsa medan DEN lever?

För att älska dessa p... i graven är inga problem
Citera
2011-12-17, 09:32
Medlem
Ja, det är klart!
Citera
2011-12-17, 10:00
Medlem
Sereenas avatar
Gillar henne bättre än min egen morsa iaf...
Citera
2011-12-17, 10:48
Medlem
peaceprojects avatar
Kan ju knappast neka att min svärmor är en trevlig kvinna.
Citera
2011-12-17, 11:00
Medlem
DoOrDoNots avatar
Min svärmor är den person jag ser mest upp till. Finns ingen som har hjälpt mig så mycket (förutom min sambo) än hon. Hon är mer som en mamma till mig än min egna mamma. Visst har hon brister, men
de är minimala i jämförelse med allt gott hon ger.
Citera
2011-12-17, 12:39
Medlem
tinnors avatar
Tycker min svärmor är en underbar superkvinna. Träffar henne inte så ofta längre tyvärr
Citera
2011-12-17, 13:27
Medlem
squibbles avatar
Jag gillar min svärmor väldigt mycket, hon är en kvinna jag ser upp till.
Jag älskar henne inte som jag älskar min egna mamma såklart men jag har absolut inget emot henne så länge jag inte behöver träffa henne för ofta.

Men visst, hon har också sina brister och är väldigt pedantisk och därför gillar jag inte att ha henne på besök här.

Min mamma är väldigt lättsam och kan skämta om sex osv medan min sambos mamma inte kan det. Så jag beter mig olika beroende på vart jag är, i alla fall på den biten.
Citera
2011-12-17, 15:50
Medlem
Javafan, min fru är typ tightare med morsan än vad jag är.
Frugan kan sitta i tfn med morsan och mot slutet av samtalet fråga:

"Vill du prata med LexIcon?"
"Nej det behövs inte"
Citera
2011-12-17, 16:00
Medlem
Jag har en bra relation med "svärmor". Vi älskar katter bpda två, åkt på utställningar tillsammans och sådant. Gillar att vara ute i naturen, plockar mycket svamp under hösten.
Hon är ju inte lika nära som min mamma, men jag tycker om henne och hon tycker om mig.

Min sambo brukar skämta om att jag träffar henne mer än vad han gör...
Citera
2011-12-17, 17:19
Medlem
Scherbatskys avatar
Absolut, killens föräldrar är supertrevliga båda två. De har samma humor och samma typ av jargong som mina föräldrar har, vilket gör att jag känner mig hemma hos dem.
Citera
2011-12-18, 13:52
Medlem
Incendios avatar
Japp,jag gillar hela sambons familj mycket. Speciellt hans mamma faktiskt. Även om vi är väldigt,väldigt olika och ibland kan tycka att den andre har väldigt konstiga åsikter om saker och ting.
Men så är jag och sambon å andra sidan precis lika olika och det går bra ändå. Ömsesidig respekt kallas det.
Citera
2011-12-18, 14:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
Är det någon tjej/kvinna här på forumet eller känner ni någon som gillar sin svärmor/killens morsa medan DEN lever?

För att älska dessa p... i graven är inga problem
Min svärmor är dessvärre avliden sedan några år tillbaka, och jag saknar henne. Hon var super - precis sådan svärmor som man vill ha. La sig aldrig i det som inte angick henne, hade massor att dela med sig av i erfarenhet, var rolig att umgås med och älskad av barnen. Helt super.

Jag är mycket tacksam över henne efter att ha skådat andra äggsjuka hönor, deras strider mot sonens kvinna och sonen/mannen som springer som en kacklande fåne och inte vågar sätta gränser. Förstår mycket väl folk som skiljer sig för mindre faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in