Hej!
Jag har en kanske något underlig fråga som jag gått och klurat över ett tag nu. Det är nämligen såhär att jag började ha sex för kanske en sådär ... 6 månader sedan. Det är ur-härligt, haha. Jag har alltid haft en väldigt öppen konversation med familjen och så och blivit lärd att man ska "utforska" och lära känna sin kropp. Vilket jag tycker jag gör. Men så ett litet tag efter att jag blev sexuellt aktiv har jag fått någon nojja och håller extra koll för att undvika sjukdomar och dylikt. Så en dag när jag liksom "kände igenom" mitt underliv så kände jag att (slidväggarna) är extremt "väckiga" (som en rullgardin man rullat ihop) och jag har hört dom ska kännas som insidan på din kind och om jag känner ännu djupare finns där en "klump/knöl" som är väldigt hård. Vad kan detta vara och är det normalt att vara "väckig"? Det kan vara så att jag bara är paranoid och känner efter extra noga för att jag oroar mig (men jag har testat mig; enbart mot klamydia dock)
Jag undrar också över vad är dessa små flikar man kan känna precis vid öppningen ibland? Dom liksom bara är där
Alltså; för att sammanfatta det!
1. Är det normalt att vara väckig?
2. Vad är det för knöl och flikar?