2011-12-17, 01:18
Medlem
Aithusas avatar
Hej!

Jag har en kanske något underlig fråga som jag gått och klurat över ett tag nu. Det är nämligen såhär att jag började ha sex för kanske en sådär ... 6 månader sedan. Det är ur-härligt, haha. Jag har alltid haft en väldigt öppen konversation med familjen och så och blivit lärd att man ska "utforska" och lära känna sin kropp. Vilket jag tycker jag gör. Men så ett litet tag efter att jag blev sexuellt aktiv har jag fått någon nojja och håller extra koll för att undvika sjukdomar och dylikt. Så en dag när jag liksom "kände igenom" mitt underliv så kände jag att (slidväggarna) är extremt "väckiga" (som en rullgardin man rullat ihop) och jag har hört dom ska kännas som insidan på din kind och om jag känner ännu djupare finns där en "klump/knöl" som är väldigt hård. Vad kan detta vara och är det normalt att vara "väckig"? Det kan vara så att jag bara är paranoid och känner efter extra noga för att jag oroar mig (men jag har testat mig; enbart mot klamydia dock)

Jag undrar också över vad är dessa små flikar man kan känna precis vid öppningen ibland? Dom liksom bara är där

Alltså; för att sammanfatta det!

1. Är det normalt att vara väckig?
2. Vad är det för knöl och flikar?
Citera
2011-12-17, 01:20
Medlem
nikkiiisixs avatar
Att du känns "väckig" är nog precis som det ska vara. Man kan också likna det som en svampig känsla i slidan. Flikarna du beskriver borde vara de inre blygdläpparna. Var sitter knölen?
Citera
2011-12-17, 01:24
Medlem
Bargents avatar
Grattis, du har hittat din g-punkt. (Om väcken/knölen är uppåt om du ligger på rygg).
Citera
2011-12-17, 01:24
Medlem
Aithusas avatar
Åh, tack och lov. Ja, lite sådär svampig/väckig (: Tja .. den sitter liksom i stort sett så långt in man kan komma mer eller mindre. Den varken känns eller gör ont, jag bara reagerade över att den satt där (vilket jag aldrig gjort innan) fast som jag sa så är jag nojjig och känner efter överdrivet noga!
Citera
2011-12-17, 01:25
Medlem
Aithusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bargent
Grattis, du har hittat din g-punkt. (Om väcken/knölen är uppåt om du ligger på rygg).

Haha, nja. Jag vet vart min g-punkt sitter och det är inte den
Citera
2011-12-17, 02:06
Medlem
F.B.Dases avatar
Knöl längst in, skulle gissa på livmodertappen. Flikar, om det inte är inne blygdläpparna så kan det vara slidkransen ( det som tidigare kallades mödomshinna men som oftast inte är någon hinna utan just något flikigt). Att det är veckigt beror på att sidan är elastisk och kan utvidga sig vid sexuell upphetsning och framförallt vid en förlossning.
Citera
2011-12-17, 02:15
Medlem
Aithusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Knöl längst in, skulle gissa på livmodertappen. Flikar, om det inte är inne blygdläpparna så kan det vara slidkransen ( det som tidigare kallades mödomshinna men som oftast inte är någon hinna utan just något flikigt). Att det är veckigt beror på att sidan är elastisk och kan utvidga sig vid sexuell upphetsning och framförallt vid en förlossning.

Tack! Äntligen en vettig människa som faktiskt försöker hjälpa till. Så; livmodertappen säger du? Jag antar det inte är någon fara i så fall. Tackar ödmjukast för hjälpen
Citera
2011-12-17, 15:01
Medlem
doedkos avatar
Gå till en gynekolog om du är orolig?
Citera
2011-12-17, 23:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Precis som du redan fått höra så är det livmodertappen som är knölen längst in. Den ändrar storlek och känslighet beroende på var du är i menscykeln.

Min fitta är inte slät som en kind. Ju kåtare jag är desto mer svullen blir den. Det är som höga berg och djupa dalar där inne. Fittan blir smalare, trängre när jag sväller av kåthet. Och den är knottrig på vissa ställen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in