Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-24, 08:07
  #1729
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Agree. Den tog sig dock alltfler friheter längs med säsong ett och avvek från originalet vilket ändå gjorde den någorlunda sevärd. Dock en nivå sämre än originalet tycker jag.
Den är säkert okej, jag kände det bara inte.
Citera
2017-10-11, 22:06
  #1730
Medlem
Gerbaniss avatar
Vad är oddsen för att vi får en till säsong? Inte nu, men typ ... inom 10 år?
Citera
2020-08-23, 07:10
  #1731
Medlem
Streckkollat serien nu på några dagar. Som många sagt är första säsongen överlägset bäst, sedan spårar det ur mer och mer. Men ändå en sevärd serie helt klart med annorlunda atmosfär och kombinationen av klassiskt svenskt drama med sci-fi element funkar faktiskt.
Men är det någon annan än jag som under seriens gång njöt av att se Leif Andrees karaktär "Roger" ständigt behandlas som skit, blir slagen, hotad och beter sig som en toffel?
Jag vet att man egentligen ska känna sympati, men jag tyckte enbart det var komiskt.
SPOILER
Som tex när en omprogrammerad Rick slår omkull honom på ett slag och han kravlar iväg. Skrattade jättemycket av någon anledning. Verkligen en patetisk karaktär på många sätt.
Någon annan som håller med?
Citera
2023-06-16, 11:26
  #1732
Medlem
Ola Schuberts avatar
Bumpar den här tråden, då SVT, serien "Äkta människor" åter, sänds på, SVT-play. Använd, appen, annars kan det krångla, det gjorde det i alla, fall för mig.

Första, säsongen är bäst, liksom första avsnittet den andra, säsongen.

Kul att se om i dessa "AI-tider.
Citera
2023-06-21, 01:31
  #1733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bumpar den här tråden, då SVT, serien "Äkta människor" åter, sänds på, SVT-play. Använd, appen, annars kan det krångla, det gjorde det i alla, fall för mig.

Första, säsongen är bäst, liksom första avsnittet den andra, säsongen.

Kul att se om i dessa "AI-tider.
Ja jag vet önskade serien i repris så tacka mig. Konstigt dock hur Roger ej ksn känna på bea att hon är en hubbot för hon lär väl ej ha hud. Han borde känt att hon ej hade hud.
Citera
2023-06-21, 01:32
  #1734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Streckkollat serien nu på några dagar. Som många sagt är första säsongen överlägset bäst, sedan spårar det ur mer och mer. Men ändå en sevärd serie helt klart med annorlunda atmosfär och kombinationen av klassiskt svenskt drama med sci-fi element funkar faktiskt.
Men är det någon annan än jag som under seriens gång njöt av att se Leif Andrees karaktär "Roger" ständigt behandlas som skit, blir slagen, hotad och beter sig som en toffel?
Jag vet att man egentligen ska känna sympati, men jag tyckte enbart det var komiskt.
SPOILER
Som tex när en omprogrammerad Rick slår omkull honom på ett slag och han kravlar iväg. Skrattade jättemycket av någon anledning. Verkligen en patetisk karaktär på många sätt.
Någon annan som håller med?
finns brittisk remake också
Citera
2023-06-21, 01:33
  #1735
Medlem
Önskade det ibland fanns hubbotar asså inte vilda utan som de andra på riktigt. Då kunde man ha sällskap och skicka dem till jobbet åt en och handla åt. Kanske framtiden kommer va så.
Citera
2023-06-21, 01:53
  #1736
Medlem
fearreapers avatar
Nu har det gått nästan 9 år av slutet av säsong 2, Jag tror inte vi kommer få se någon fortsättning, Utan det blev så här då inte SVT beslutade att lägga ner/avsluta denna serie på topp, Likaså som de gjorde med 30° i februari, Tråkigt att inse men så är det, Många lösa trådar, Vad kommer ske med mera får tiden utvisa. Men jag uppriktigt sagt tror inte det kommer en fortsättning,
Citera
2023-06-21, 01:55
  #1737
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Nu har det gått nästan 9 år av slutet av säsong 2, Jag tror inte vi kommer få se någon fortsättning, Utan det blev så här då inte SVT beslutade att lägga ner/avsluta denna serie på topp, Likaså som de gjorde med 30° i februari, Tråkigt att inse men så är det, Många lösa trådar, Vad kommer ske med mera får tiden utvisa. Men jag uppriktigt sagt tror inte det kommer en fortsättning,

Kolla denna om du är törstig efter mer;O)

https://www.imdb.com/title/tt4122068/
Citera
2023-06-21, 03:33
  #1738
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Kolla denna om du är törstig efter mer;O)

https://www.imdb.com/title/tt4122068/

Den engelska kopian, lär väl ha i princip samma handling som det svenska originalet, bara med andra, skådespelare och miljöer.
Citera
2023-06-21, 03:49
  #1739
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Kolla denna om du är törstig efter mer;O)

https://www.imdb.com/title/tt4122068/


Redan sett, Var ingen höjdare.
Citera
2023-06-21, 13:40
  #1740
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Redan sett, Var ingen höjdare.

Ok, tack då slipper jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback