Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-31, 12:45
  #409
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Du har säkert rätt i det mesta du säger men glycerin från kroppsfett brukar inte användas i vanlig tvål utan i andra liknande rengöringsmedel.

Sen är det lite märkligt att myten om tvålen kommer från brittisk propaganda under WW1 och tyskarna blev enormt upprörda när dessa lögner spreds så att dom gick ut i amerikansk media och förnekade det.
Att sedan börja tillverka tvål och därigenom bekräfta myten är lite märklig men det kan som sagt vara sant att dom tillverkade tvål i experiment som aldrig kom i storskalig produktion.

Att tvålhistorien är lite svår att tro på beror naturligtvis på att dom allierade under både WW1 och WW2 spred en massa trams om lampskärmar och ljus tillverkade av judar och hur tyskar slitit isär spädbarn och spetsat dom på sina bajonetter att det blir svårt att tro på något av det.
Det blir lite som berättelsen om pojken som skrek varg.

Även idag förkommer den här idiotiska propagandamaskinen som för inte så länge sedan lyckades motivera det amerikanska folket till att invadera Irak för att stoppa Saddams ickeexisterande WMD.
Ja jag håller med dig om det. Det finns massor med skröner säkert. Det förnekare jag inte det. I krig är allting tillåtet Jag tro säkert de allierade var inte sena med använda det i sin propaganda emot "de onda tyskarna" . Det ingår allting "sick things" som jude tvålen , lampskärmar m.m Med oftast det är förvrängda sanningar. Myten härstammar från initialerna RJF - Reines Jüdisches Fett som är en medveten förändring från RIF - Reichsstelle für Industrielle Fettversorgung. Det är starten på en gamal myt.

Jag har inte undersökt så många myter som spetsa spädbarn, geisar av blod m.m.. Men däremot en annan myt är den förkrympta huvudena, det visar var de allierade hittade förkrympta skallar. De anklagade givetvis tyskarna med experimentera med förkrympa huvud. Men det visar de huvudena härstammar från Sydamerika. Så troligtvis har de varit med någon "väska" från de interner som fanns i lägret.

Men tyskarna var inte sena med propaganda själv i heller med flera sensationella saker. Så det finns på både sidorna.

Som sagt i krig är allting tillåtet... Propaganda var ett viktigt vapen på både sidorna. Joseph Goebbels var en skicklig propaganda minister. Där bland judarna var en parasit som är okey om de utrotar dem. Som Anticimex gör ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback