Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-16, 00:13
  #1
Medlem
Har alltid varit ganska tanigt byggd av min natur men har börjat gymma rätt hårt de senaste månaderna och har sätt ganska stora resultat. Kör ca 4-5 gånger per vecka a pass på 1 timme. Delar upp passen i följande: Rygg/biceps Ben/mage triceps/bröst och axlar/biceps.

Jag har ganska bra insikt i hur man tränar rätt, dock finns mycket kvar att lära. Nu till mitt dilemma som jag hoppades kunna få hjälp med. Det känns som jag kommit till ett stadie då musklerna inte vill bli mycket större. Dom har stannat i växandet sen någon månad tillbaka. Jag har ingen lust att slänga i mig otillåtna prepparat men undrar hur man kommer över den där tröskeln för att sedan se musklerna explodera o bli enorma!

Jag äter för övrigt bra tycker jag. 3-4 rejäla mål om dagen. Mycket fisk, kött osv.

Tack på förhand
Citera
2011-12-16, 00:19
  #2
Medlem
tretjugos avatar
Så är det för alla, man får bäst resultat de första månaderna. Så va det för mig också. Kan dock inte förklara varför, men är säker på att någon annan kan det.
Citera
2011-12-16, 02:48
  #3
Medlem
Cryxs avatar
Prova kör en extrem bulkvecka eller två, tryck i dig så mycket mat som möjligt, pizza, hamburgare, kebab etc tillsammans med maten du brukar äta, har hört att det hjälpt vissa som "plateuat". Kan ju vara värt att pröva i alla fall, dyrt kanske.
Citera
2011-12-16, 04:07
  #4
Avstängd
Attraktivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Prova kör en extrem bulkvecka eller två, tryck i dig så mycket mat som möjligt, pizza, hamburgare, kebab etc tillsammans med maten du brukar äta, har hört att det hjälpt vissa som "plateuat". Kan ju vara värt att pröva i alla fall, dyrt kanske.

Gör inte som trollet här säger.
Välkommen till verkligheten. Blir bara hårdare och hårdare att få massa desto större du är.
Citera
2011-12-16, 05:25
  #5
Medlem
ifbbpros avatar
Växer du inte höjj kcal intaget.
Citera
2011-12-16, 10:09
  #6
Medlem
Fudge0wns avatar
Finns ganska mycket du kan testa. Vilovecka, ändrat träningsschema, äta mera mat etc.
Citera
2011-12-16, 10:12
  #7
Medlem
6its avatar
ät mer och träna hårdare...
Citera
2011-12-16, 12:11
  #8
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Gör inte som trollet här säger.
Välkommen till verkligheten. Blir bara hårdare och hårdare att få massa desto större du är.

Varför inte?
Bygger man inte så äter man för lite (i 99 fall av 101), och då är det bara att höja energiintaget.
Citera
2011-12-16, 13:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaoww
Har alltid varit ganska tanigt byggd av min natur men har börjat gymma rätt hårt de senaste månaderna och har sätt ganska stora resultat. Kör ca 4-5 gånger per vecka a pass på 1 timme. Delar upp passen i följande: Rygg/biceps Ben/mage triceps/bröst och axlar/biceps.

Jag har ganska bra insikt i hur man tränar rätt, dock finns mycket kvar att lära. Nu till mitt dilemma som jag hoppades kunna få hjälp med. Det känns som jag kommit till ett stadie då musklerna inte vill bli mycket större. Dom har stannat i växandet sen någon månad tillbaka. Jag har ingen lust att slänga i mig otillåtna prepparat men undrar hur man kommer över den där tröskeln för att sedan se musklerna explodera o bli enorma!

Jag äter för övrigt bra tycker jag. 3-4 rejäla mål om dagen. Mycket fisk, kött osv.

Tack på förhand

Som Boomshiggabang är inne på så är det antagligen kosten som är fel. Du nämner knappt kosten och det du nämner gör inte att 1+1 blir 2. Så ta och läs tråden nedan:

Har du svårt att gå upp i vikt? titta hit
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1026288

Länksamlingen med mer viktig info:
https://www.flashback.org/t1031085
Citera
2011-12-16, 13:08
  #10
Avstängd
SexyBlatteKille84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaoww
Har alltid varit ganska tanigt byggd av min natur men har börjat gymma rätt hårt de senaste månaderna och har sätt ganska stora resultat. Kör ca 4-5 gånger per vecka a pass på 1 timme. Delar upp passen i följande: Rygg/biceps Ben/mage triceps/bröst och axlar/biceps.

Jag har ganska bra insikt i hur man tränar rätt, dock finns mycket kvar att lära. Nu till mitt dilemma som jag hoppades kunna få hjälp med. Det känns som jag kommit till ett stadie då musklerna inte vill bli mycket större. Dom har stannat i växandet sen någon månad tillbaka. Jag har ingen lust att slänga i mig otillåtna prepparat men undrar hur man kommer över den där tröskeln för att sedan se musklerna explodera o bli enorma!

Jag äter för övrigt bra tycker jag. 3-4 rejäla mål om dagen. Mycket fisk, kött osv.

Tack på förhand
Hur länge har du tränat?? Du vet att början när man tränar i sitt liv är då man får mest ökningar, sen går det långsammare. Ingen fara detta är vanligt, kör på som du gör, man kan inte trolla om man inte tar AAS och det ska du inte göra.

Glöm inte vila heller, bra att man vilar en hel vecka då och då. Själv vilar jag en vecka efter 2 månaders träning.
Citera
2011-12-16, 13:25
  #11
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Att köra biceps två gånger i veckan kan vara onödigt eftersom du använder dem i istort sett alla rygrövningar också.

DU kan ju vara övertränad.
Mitt förslag är att ändra dina övningar och kanske skära ner på antalet dagar till 4. Det är trots allt under vilan som musklerna växer.
Ibland kan det vara bra att ta en hel vecka ledigt för att få tillbaka suget och så att kroppen får vila ordentligt.

Eller testa att köra ett par veckor med lågt antal reps och desto tyngre.
Jag kör ett två split program och på 4 dagar och då kör jag även två dagar med 10-12 reps samt 2 dagar med 2-6 reps.

Det finns alltså många sätt du kan ändra ditt program på och du behöver ju inte ändra för alltid men ett par veckor kanske är en bra idè.


Mitt program ser ut så här:
Mån + tors: bröst, axlar, triceps.
Tis+fre rygg, ben biceps
Citera
2011-12-16, 16:00
  #12
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretjugo
Så är det för alla, man får bäst resultat de första månaderna. Så va det för mig också. Kan dock inte förklara varför, men är säker på att någon annan kan det.
Styrkemässigt ja men inte volymmässigt, och det är inte vad TS pratar om.

TS, periodisera. Och träna tungt förfan, du ska kämpa så hårt att du nästan bajsar på dig. Go heavy or go home helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback