Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-27, 17:50
  #469
Medlem
Mendaxandakts avatar
Det hela är mycket lätt att förklara. Så låt mig göra det.

I Uppdrag Granskning för cirka ett år sedan rapporterade UG om Sandvikenparet som blev anklagade för sexuella övergrepp på sina underåriga döttrar. pappan häktades, mamman åtalades för att ha tagit bilder på döttrarna nakna under semestern.

I Uppdrag Granskning visades en polis, Maria Pärssinen, som försökte lära en av flickorna saker om pappas snopp. Socialnämndens ordförande i Sandviken, Jan Olof Frestadius, satt/sitter också i polisstyrelsen i Gävle/Gävleborg. Och hans fd fru och dotter basade över ROKS kvinno- respektive tjejjour i Sandviken.

Nu kommer vi till själva saken: Maria Pärssinen är gift med Gävleborgs starke man, riksdagsmannen Raimo Pärssinen. Han har suttit i vårdnadsutredningen som införde barnahus, något hans fru nu arbetar på.

Och det är nog där sanningen ligger. Maria Palmaeus bodde i hamnområdet i Gävle. Det gör/gjorde och Maria Pärssinen och hennes riksdagsman. Och en viss knarklangare. Resten får ni räkna ut själva.

Men ja, jag kan ge er min hypotes: 'högsta politiska beskydd', 'alla sitter med skägget i brevlådan', 'alla är lika komprommeterade'...

Maria Pärssinen må ha trollat hur mycket som helst med den lilla flickan, hon jobbar kvar. Det gör också Maria Palmaeus.

Det finns en riksdagsman till - (s) från länet. Ett fyllo, diversearbetare. Känd för att ha supit ner sig och sprungit runt i riksdagshuset utan byxor och skrikit: 'jag vill knulla'. Namnet får ni ta reda på själva.

Tre ord får sammanfatta det hela: Sossemaffia. Slödder. Avskum.
__________________
Senast redigerad av Mendaxandakt 2012-11-27 kl. 17:54.
Citera
2012-11-27, 18:12
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mendaxandakt
Men ja, jag kan ge er min hypotes: 'högsta politiska beskydd', 'alla sitter med skägget i brevlådan', 'alla är lika komprommeterade'...~~~
~~~Det finns en riksdagsman till - (s) från länet. Ett fyllo, diversearbetare. Känd för att ha supit ner sig och sprungit runt i riksdagshuset utan byxor och skrikit: 'jag vill knulla'. Namnet får ni ta reda på själva.~~~
Tre ord får sammanfatta det hela: Sossemaffia. Slödder. Avskum.
Om vi ska vara riktigt noga: "Knulla, knulla för fan" var det väl han yrade omkring stupfull i riksdagshuset och skrek. Denna förtroendevalde lagstiftare, bland annat ledamot av HSAN...
Beskrivningen av tillståndet i Gävleborg är beklämmande men tyvärr helt överensstämmande med verkligheten.
Citera
2012-11-27, 21:43
  #471
Medlem
Hur är det med Marias nya partner? Är det också en sån här med en instabil social situation?
Citat:
Av inhämtad personutredning framkommer att Kjell Lundqvists sociala situation är
instabil. Han saknar fast förankring på arbetsmarknaden och saknar egen försörjning.
Inget missbruk har framkommit. Frivården har ansett att det, pga. upprepad
kriminalitet, finns ett övervakningsbehov. Han bedöms vara i behov av behandlingsinsatser
inriktade mot sin egen brottsproblematik för att finna fungerande verktyg
för att bryta sin kriminalitet., t.ex. genom kriminalitetsprogram. Någon frivårdspåföljd
föreslås dock inte mot bakgrund av det höga straffvärdet.

Uppsala tingsrätts dom:
http://www.mediafire.com/view/?5owv422fqfblf13
Citera
2013-02-21, 19:49
  #472
Medlem
Marre1976s avatar
Inget nytt ??
Citera
2015-06-06, 15:39
  #473
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Inget nytt ??
Apropå att Kjelle Kriminell har gjort ett oväntat uppdykande i Dr Brasa-tråden gjorde jag en liten statuskoll här. För det första var nog tidningsartikeln vi avhandlade tidigare lite snäll mot Maria när den lät antyda att hon hade kommit tillbaka till sin gamla befattning. Hon står idag som förundersökningsledare i sin LinkedIn-profil, och en Lennart Styrman uttalar sig i egenskap av chef för länskriminalen år 2012.

Så hon återkom visserligen som utredande polis, men hennes post som chef för länskriminalen Gävleborg överlevde inte. Jag konstaterar vidare att den unge syrianske Adonis som efterträdde Kjelle Kriminell på posten som Marias sambo, förefaller att ha avflyttat utan att i dagsläget ha fått någon ersättare. Det kanske är lugnast så för alla parter.
Citera
2015-09-15, 07:51
  #474
Medlem
Marre1976s avatar
Här kommer en sammanfattning av fallet Kjelle och Polischefen:

http://undermattans.blogspot.se/2012...med-huset.html
Citera
2018-02-14, 21:14
  #475
Medlem
hehehos avatar
Hur var det med Kjell L som dömdes för att torterat någon. Är det samma person?
Citera
2018-11-30, 07:40
  #476
Medlem
Men däremot åkte han in för droginnehav vid poliskontroll av bil(tror det var 2016). Då fick han fick straff pga ålder, och att han har jobb. Det kunde vara gamla saker som polis inte hittade vid ett husrannsak i Gävle. Mysig snubbe😲. Han blåser väl bara kvinnor nu när han annars sluta med knarkaffärerna😀
__________________
Senast redigerad av Kattmasen 2018-11-30 kl. 07:41. Anledning: Felstav
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback