Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-27, 20:07
  #253
Medlem
Har brukat använda detta till och från, men de senaste månaderna har de börjat spärra kortet efter en vecka. Men helt enkelt kört utan att betala så länge jag kan, och sen köra slut på alla pengar och nollställa det först när man går ned på minus och åkt så en vecka.

Men upptäckte här om dagen att de nu börjat med mobiltelefoner(eller något liknande) och någon app för att läsa av korten vid biljettkontroller. Någon som vet vilken info de kan se i denna? Är detta fortfarande en säker metod eller kan de se att man fuskat och återställt kortet?
mvh
Citera
2016-04-28, 16:40
  #254
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Har brukat använda detta till och från, men de senaste månaderna har de börjat spärra kortet efter en vecka. Men helt enkelt kört utan att betala så länge jag kan, och sen köra slut på alla pengar och nollställa det först när man går ned på minus och åkt så en vecka.

Men upptäckte här om dagen att de nu börjat med mobiltelefoner(eller något liknande) och någon app för att läsa av korten vid biljettkontroller. Någon som vet vilken info de kan se i denna? Är detta fortfarande en säker metod eller kan de se att man fuskat och återställt kortet?
mvh

Då måste du ha börjat använda detta rätt nyligen eftersom det har varit så ganska länge.
Du blandar inte ihop biljettkontroll och biljettavisering?
Klart man kan se att man har fuskat det har man alltid kunnat. Men nu tror jag du pratar om mobiler som ombordpersonal använder för att bara gå runt och titta om man har en biljett.
Citera
2016-05-31, 19:13
  #255
Medlem
x-dreams avatar
Lekte med detta ett tag. Laddade kortet med 150 spänn och dumpade det sen var det bara att skriva över när man behövde ladda på det med 150 igen.
Citera
2016-07-26, 07:20
  #256
Medlem
Har någon nyligen fått kortet spärrat redan efter några dagar? Åkte till Gbg från Trollhättan och retur med en väninna på lördagen och idag var det redan spärrat.
Citera
2016-07-28, 11:41
  #257
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Har någon nyligen fått kortet spärrat redan efter några dagar? Åkte till Gbg från Trollhättan och retur med en väninna på lördagen och idag var det redan spärrat.

Att kortet spärras efter några dagar upptill en vecka är ingenting som är nytt, så här har de varit relativt länge nu. Vilken sträcka du har åkt har absolut ingen som helst betydelse.
Citera
2016-10-08, 12:56
  #258
Medlem
Funkar detta fortfarande ?
Någon som har filen?
Lite instruktioner hade inte varit fel!

Tack! Abdi
Citera
2016-10-08, 13:50
  #259
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abdiabdisson
Funkar detta fortfarande ?
Någon som har filen?
Lite instruktioner hade inte varit fel!

Tack! Abdi
Samtliga dessa frågor finns redan besvarade i tråden. Har du inte läst igenom tråden?
Citera
2018-03-15, 23:19
  #260
Medlem
JaffarByn163s avatar
Någon som känner sig manad att lösa en ny 0-day?

Det här var fint att ha när det fungerade som det skulle.
Citera
2019-03-02, 21:48
  #261
Medlem
trasmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Någon som känner sig manad att lösa en ny 0-day?

Det här var fint att ha när det fungerade som det skulle.


Det finns.
Men vill inte gärna dela med mig av den i detta forum då den brukas av mig själv plus nära vänner och att dela den skulle resultera i att den blir patchad.
Citera
2019-10-24, 19:04
  #262
Medlem
SameOlDSonics avatar
Nån som lyckats hexeditera korten?
Har försökt hex till decimal i flera timmar nu, men inga siffror makes sense.
Citera
2022-08-18, 12:38
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasman
Det finns.
Men vill inte gärna dela med mig av den i detta forum då den brukas av mig själv plus nära vänner och att dela den skulle resultera i att den blir patchad.

Pls dela med dig
Citera
2022-08-18, 15:55
  #264
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133
Pls dela med dig
Jag är ledsen om jag gör dig besviken, men en 3 år gammal 0-day är knappast 0 längre och troligen patchad sedan länge. Men hoppet är ju det sista som överger människan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback