Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-16, 22:52
  #37
Medlem
[+] Du jävlas med västtrafik, de blir fuckade allt för sällan
[-] Att sprida 0days med vinden suger
[-] Inkludera ALLTID source, inte en chans att jag kör en fil utan att se källkoden, inte jättekul att bli rm -rf:ad
Citera
2011-12-16, 23:24
  #38
Medlem
aleph0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweexx
[-] Inkludera ALLTID source, inte en chans att jag kör en fil utan att se källkoden, inte jättekul att bli rm -rf:ad

Ja, och postad med så låg postcount... Inte någon man litar på. Jag förstår att personen kanske inte vill förknippa sitt vanliga acc med denna zeroday men det skulle vara bra om någon man litade på gick i god för den.
/aleph0
Citera
2011-12-16, 23:37
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleph0
Ja, och postad med så låg postcount... Inte någon man litar på. Jag förstår att personen kanske inte vill förknippa sitt vanliga acc med denna zeroday men det skulle vara bra om någon man litade på gick i god för den.
/aleph0
Det är ju bara töntigt att klaga på nyreggat konto, man vill nog inte förknippa sitt vanliga konto som du säger.
Någon som testat det än? Om ni göteborgare får åka gratis är intressant. Någon som reverse engineerat? Antar flera har sandboxat den redan.
Citera
2011-12-17, 10:24
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleph0
Ja, och postad med så låg postcount... Inte någon man litar på. Jag förstår att personen kanske inte vill förknippa sitt vanliga acc med denna zeroday men det skulle vara bra om någon man litade på gick i god för den.
/aleph0

Jag kan gå i god för att den gör vad den ska.

Filerna innehåller symboler och man kan få en väldigt god förståelse för exakt vad programmet gör med antingen objdump på Linux:
Kod:
$ objdump -d expl0it_linux

eller motsvarande otool på Mac OS X:
Kod:
$ otool -tV expl0it_osx

Det är som en öppen bok.
Citera
2011-12-17, 10:50
  #41
Medlem
Så jävla typiskt att man inte åker kollektivt själv, men tack ändå
Citera
2011-12-17, 11:15
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkuken
Jag kan gå i god för att den gör vad den ska.
Det är som en öppen bok.

-Från oss alla, till er allla.

(Ja, strip är "broken" @ os x, men man kan strippa symboler via unexported_symbols_list i ld. Vilket vi alltså inte gjort )
Citera
2011-12-17, 13:21
  #43
Medlem
Google's nya mobil Galaxy Nexus av Samsung har stöd för NFC. Om man rootar telefonen och lägger över elfen så kan man fylla på efter varje betalning? Vad tror ni?

Jag hade egentligen tänkt vänta till Galaxy S3 men om ovanstående är möjligt köper jag den telefonen nu på en gång.
Citera
2011-12-17, 14:34
  #44
Avstängd
saggelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Google's nya mobil Galaxy Nexus av Samsung har stöd för NFC. Om man rootar telefonen och lägger över elfen så kan man fylla på efter varje betalning? Vad tror ni?

Jag hade egentligen tänkt vänta till Galaxy S3 men om ovanstående är möjligt köper jag den telefonen nu på en gång.
Eller om man har två busskort så kan man åka tur och retur?
Citera
2011-12-17, 14:41
  #45
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Google's nya mobil Galaxy Nexus av Samsung har stöd för NFC. Om man rootar telefonen och lägger över elfen så kan man fylla på efter varje betalning? Vad tror ni?

Jag hade egentligen tänkt vänta till Galaxy S3 men om ovanstående är möjligt köper jag den telefonen nu på en gång.
jag tror att köra i386 binärer på en ARM processor inte kommer gå så bra
Citera
2011-12-17, 16:34
  #46
Medlem
Bubblys avatar
Det hade varit oerhört användbart med en beskrivning av hur det är tänkt att man bär sig åt för att det hela ska fungera. Funderar på att beställa hem en RFID-läsare, then what? Är det bara att köra filen som medföljer?
Citera
2011-12-17, 16:40
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
jag tror att köra i386 binärer på en ARM processor inte kommer gå så bra
Ja det var dumt av mig, men å andra sidan handlar det inte om att porta ett PS3 spel till PC utan några strängar kod. Måste väl finnas något som kan köra koden på ARM också.
Citera
2011-12-17, 16:56
  #48
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Ja det var dumt av mig, men å andra sidan handlar det inte om att porta ett PS3 spel till PC utan några strängar kod. Måste väl finnas något som kan köra koden på ARM också.
ja, qemu borde fixa det. hur bra det kan fungera har jag ingen aning om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback