Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-20, 04:12
  #13
Medlem
Krafses avatar
Ormarna betyder Kundalini, en slags "inneboende kraft" hos människan. Något andligt skulle jag nog säga. Men läs på om Kundalini så förstår ni nog.

Jag har själv hållit på med Kundalini ett tag men avbröt pga att det blev lite väl hektiskt. Jag råder egentligen ingen att hålla på med Kundalini, men den som är nyfiken kan väl försöka resa den. Kom bara inte och gnäll sen när det gick åt helvete. Tro mig, det är inget man leker med.
Citera
2014-03-14, 00:35
  #14
Avstängd
saggelitens avatar
Troligare att bilden av DNA - strängen uppkom p.ga ormar/ormen runt pålen. Finns beskrivet i GT om Moses i öknen och även något Jesus nämner i NT;

Citat:
Numbers 21:8
The LORD said to Moses, "Make a snake and put it up on a pole; anyone who is bitten can look at it and live."

Citat:
John 3:13
"No one has ascended into heaven, but He who descended from heaven: the Son of Man. 14"As Moses lifted up the serpent in the wilderness, even so must the Son of Man be lifted up; 15so that whoever believes will in Him have eternal life.

Lekar med ormar eller kundalini finns även i satanismen så det behöver troligast inte vara rätt väg att gå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback