Pasta King Curry tror jag dom kallade den för i äkta 90-talsmanér. Currysås med någon form av köttflarn i, serverades med överkokt pasta. Helt okej! EDIT: Alltså INTE hönset som talas om i inlägget ovanför. Det minns jag också. Jag tror fan att det var just HÖNS för att dom gått och plockat hönor som självdött av ålder för att laga mat på. Maken till torr fågel har jag ALDRIG sett. Och det var inte ett undantag, det var alltid så torrt att man hade kunnat antända det med minsta lilla gnista. Och detta är efter att det legat i sås i rumstemperatur flera dagar.
Torsk med hollandaise. Torsken var såklart helt värdelös och hade samma konsistens som blöt wellpapp, men man åt bara såsen med ris.
Blodpudding och potatisbullar var en riktigt höjdare med. Dom där potatisbullarna skulle jag kunna vilja göra själv. Bästa halvfabrikatet som finns.
SÄMST var så klart "ost -och broccoligratäng". Broccoli, dränkt i ost. Punkt. Så jävla, jävla äckligt. Jag brydde mig inte ens om att gå till matsalen dom dagarna, ost -och broccoligratäng stavades "k-e-b-a-b" från sjuan och framåt. Vetefan vad jag gjorde i lågstadiet. Åt mackor förmodligen och lackade fan på att mattanterna klagade när jag slängde en portion skitäcklig mat jag blivit påtvingad och aldrig hade tagit självmant.
Sen alla dom där rätterna som SKA vara goda som man hajade till när man såg på matsedeln. dom var alltid en fet besvikelse.
Pizza?????
Nej, hönökaka med någon ledsen bit rökt skinka och ost. Lite ketchup i botten. Skitäckligt. RÖKT skinka liksom?? Det krävs ett riktigt jävla as att stå i köket och tänka "fan det här brödet börjar gå ut, ska vi slänga ihop det med den här sorgliga rökta skinkan till några mackor? Eller ska vi hälla ost på skiten och kalla det pizza?" Fy fan
Sen fick vi även tandoori-kycklingklubbor nån dag. Med potatisgratäng (ännu en sak som skolan aldrig kunde komma i närheten av att lyckas med). "Ni får ta EN kycklingklubba per person". Annars räckte det inte. Sen att dom var varmhållna till helt larviga nivåer där varje kycklingklubba var en skrumpen bit rött, torrt, kött som vägde 30gram inklusive ben... Jadu.. Anti-klimax är bara förnamnet.
Sen fanns det någon form av "kyckling", jag vet inte vad dom kallade det. Serverades med sötsur sås och ris. Det såg ut som små bruna klickar av något, svampiga som fan, garanterat INGEN kyckling i dom ö.h.t. Men gott var det fan. Kan dom kallat det kycklingkebab? Nuggets? Jag vetefan, gott var det iaf. Sötsur sås + ris är ju inte direkt någon smaksensation (inte för att någon som planerar skolmat verkar bry sig om det), så det var ju bara att ösa upp en 200g av den här svampiga ursäkten till kyckling, plocka bort dom som blivit totalt söndertorkade, och sleva i sig.
Fy fan alltså, skolmaten år 1-6 känns ju som en bidragande faktor till att småungar är kräsna. Jag kan fortfarande knappt äta potatisgratäng.