Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-14, 16:40
  #1
Medlem
Läs här

Så jävla gott! Är det någon som har tänkt gå? Ska definitivt dit och drömmen vore ju att få höra Free Fallin' och American Girl
Citera
2011-12-14, 17:03
  #2
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Learning to Fly är bäst
Citera
2011-12-14, 17:19
  #3
Medlem
Jag är lite ambivalent,åenasidan har han ett helt magnifikt band som han ofta skapar ett jädrans bra tight gung med,återigen är han ett sömnpiller.
Citera
2011-12-14, 17:24
  #4
Medlem
thefiremans avatar
Galet!!!
Citera
2011-12-14, 17:27
  #5
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag är lite ambivalent,åenasidan har han ett helt magnifikt band som han ofta skapar ett jädrans bra tight gung med,återigen är han ett sömnpiller.

Vad menas? Går du bara på popkonserter där dur-ackord blandas med färgglada lampor?
Citera
2011-12-14, 17:43
  #6
Medlem
Hur stor är egentligen Tom Petty om man ska jämföra med några annat band?

Kan några låtar, har tänkt mig att fördjupa mig med mannen när tiden är redo. Men jag lär nog dyka upp för upplevelsen och för den legend han är.
Citera
2011-12-14, 17:49
  #7
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Hur stor är egentligen Tom Petty om man ska jämföra med några annat band?

Kan några låtar, har tänkt mig att fördjupa mig med mannen när tiden är redo. Men jag lär nog dyka upp för upplevelsen och för den legend han är.

Han är stor. I USA är han bland de största men han är nog relativt stor i Europa också. Tyvärr har han valt att undvika spelningar i Europa på senare tid (bortsett från UK).

Han har ju gjort väldigt många bra låtar och väldigt många solida album. Tycker man om Bruce Springsteen så kan jag tänka mig att man tycker om Tom Petty också.

När du får tid så bör du lyssna på följande album:

Tom Petty And The Heartbrakers
Damn The Torpedoes
Hard Promises
Southern Accents
Full Moon Fever
Into The Great Wide Open

Om du nu inte vill börja med hans Greatest Hits.
Citera
2011-12-14, 18:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Hur stor är egentligen Tom Petty om man ska jämföra med några annat band?

Kan några låtar, har tänkt mig att fördjupa mig med mannen när tiden är redo. Men jag lär nog dyka upp för upplevelsen och för den legend han är.

Får man spela i pausen i en Super-Bowlfinal 2008 så är man STOR! (sen får man tycka vad man vill om super-bowl)
Citera
2011-12-14, 21:57
  #9
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Ska lätt gå och se denna konsert. Jag såg honom när han spelade i Globen-92 efter into the great wide open plattan hade släppts. Har väntat nästan 20 år på att få se honom igen. Kan inte bli annat än magiskt.
Citera
2011-12-15, 19:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Ska lätt gå och se denna konsert. Jag såg honom när han spelade i Globen-92 efter into the great wide open plattan hade släppts. Har väntat nästan 20 år på att få se honom igen. Kan inte bli annat än magiskt.
Det här är riktigt stort. Hade (nästan) gett upp drömmen om att se
Tom Petty & The Heartbreakers i Sverige en gång till. Petty är tydligen
rejält flygrädd. Trodde inte att han sätter sig i ett flygplan.
Såg dom 92 i Göteborg, så det är verkligen på tiden igen. Nu gäller det
bara att norpa biljetter också...
Citera
2011-12-16, 09:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladdtrassel
Det här är riktigt stort. Hade (nästan) gett upp drömmen om att se
Tom Petty & The Heartbreakers i Sverige en gång till. Petty är tydligen
rejält flygrädd. Trodde inte att han sätter sig i ett flygplan.
Såg dom 92 i Göteborg, så det är verkligen på tiden igen. Nu gäller det
bara att norpa biljetter också...
Nästan så att jag har misstänkt att det är nåt sånt som spökar, men de måste väl flyga när de turnerar i USA?

Vart i Globen ser och hör man bäst? Så man vet till vilka platser man ska beställa biljetter..
Citera
2011-12-16, 16:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Nästan så att jag har misstänkt att det är nåt sånt som spökar, men de måste väl flyga när de turnerar i USA?

Vart i Globen ser och hör man bäst? Så man vet till vilka platser man ska beställa biljetter..
Antar att han gör vissa undantag för staterna. Hur som helst, underbara nyheter att de
är på gång hit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback