Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 05:53
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Tack för tipset! Klart man kan ruva på det första året, men man måste bemöda sig om att bevaka det och speja efter alternativ. Det är tamejfan fel att betala för tjänster där utfärdaren tjänar pengar redan från början på att ingå kundrelationen.

Den största revolutionära akten vore förstås att handla guld, idka byteshandel, betala in natura och satsa på kryptovalutor.

För att slippa en avgift på några hundralappar om dagen?
Citera
2018-02-11, 12:59
  #182
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Du får gärna dela med dig vilka gratis kort du hittar. Har kollat lite och verkar mest vara kreditkort.

Kanske därför forex kände dom kunde införa en avgift, det finns inga billigare alternativ?
Jag skrev ett par alternativ när jag tog upp avgiften (FB) Lönekonto hos Forex Bank
Citera
2018-02-12, 20:02
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Fick det tråkiga beskedet idag att Forex kommer börja ta betalt 20 kr /mån den 1/4 så även om swish skall införas snart överväger jag att säga upp kortet och gå över mer till revolut och Ferratum bank nu.
Hur ska ni andra göra?

Det tråkiga är att de tar betalt för själva bankkontot och inte bara bankkortet som de har gjort tidigare, så det går inte att slippa avgiften på något vettigt sätt heller.
För egen blir det nog att fortsätta med Forex ändå. Dels är det i stort sett enda banken som det fortfarande går att göra kontanta insättningar på och dels blir det rätt mycket jobb med att lägga upp räkningar igen, meddela nytt lönekonto till arbetsgivaren mm.
Citera
2018-02-12, 20:03
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag skrev ett par alternativ när jag tog upp avgiften (FB) Lönekonto hos Forex Bank

Varken revolut eller ferratum är väl några banker? Det är väl kreditkort bägge två.
Citera
2018-02-12, 20:16
  #185
Medlem
Forex kreditkort, kan man frikoppla det från lönekontot och är det lägre växlingskurs på det och är det samma avgift som före årsskiftet?

Jag funderar på om lönekontot inte fungerar för alla så kanske de har någon produkt som man kan frikkoppla. De flesta kort har en växlingsavgift på 1,65%
Citera
2018-02-12, 23:24
  #186
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Varken revolut eller ferratum är väl några banker? Det är väl kreditkort bägge två.
Jodå det är onlinebanker så du får vanliga debitkort men skillnaden är att man behöver göra utlandsöverföring även för svensk valuta så det tar några dagar men är kostnadsfritt.
Hos Ferratum kan du ansöka om kredit också om du gärna vill ha det.
Citera
2018-02-17, 15:35
  #187
Medlem
TripleXLs avatar
Kommer säga upp allt med forex nu.

Dåliga tjänster som inte utvecklats märkvärt på många år.
Införandet av swish skiter jag i, använder inte det ändå.

Skaffat ett kostnadsfritt kreditkort hos annan aktör som jag kommer använda och betala mina korträkningar i tid så jag inte får några ytterligare avgifter såsom räntor med mera.

Om de också börjar ta betalt framöver byter jag igen till något annat.
Citera
2018-02-17, 16:24
  #188
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Kommer säga upp allt med forex nu.

Dåliga tjänster som inte utvecklats märkvärt på många år.
Införandet av swish skiter jag i, använder inte det ändå.
Jag var och sa upp forex nu i veckan och killen i luckan sa bara okej så jag fick en känsla av att många har gått dit och gjort samma sak.

Har revolut och Ferratum istället som funkar bra och är utan avgift för uttag också till skillnad mot de flesta kredtikorten.
Citera
2018-02-17, 16:26
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Kommer säga upp allt med forex nu.

Dåliga tjänster som inte utvecklats märkvärt på många år.
Införandet av swish skiter jag i, använder inte det ändå.

Skaffat ett kostnadsfritt kreditkort hos annan aktör som jag kommer använda och betala mina korträkningar i tid så jag inte får några ytterligare avgifter såsom räntor med mera.

Om de också börjar ta betalt framöver byter jag igen till något annat.

Har kollat upp det lite närmare och det är bara privatkontot/lönekontot de tar betalt för med tillhörande bankkort, så det går fint att behålla sparkonto plus internetbank och slippa de 20kr. Dock går det nog inte att göra så mycket med ett sparkonto. Tror inte ens det går att få in lönen på ett sparkonto och veti fan om det går att göra betalningar heller.
Citera
2018-02-17, 23:26
  #190
Medlem
Skumt att det går att logga in på banken trots att kontot är avslutat. Jävla skitbank känns total oseriös
Citera
2018-02-18, 00:32
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Skumt att det går att logga in på banken trots att kontot är avslutat. Jävla skitbank känns total oseriös
synd att du testade nu är ditt konto aktiverat igen. bunden 12 månader been there done that.
Citera
2018-02-18, 11:35
  #192
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Skumt att det går att logga in på banken trots att kontot är avslutat. Jävla skitbank känns total oseriös

Man kan ju ha behov att hämta sitt förra årsbesked när man deklarerar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback