Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-13, 23:53
Medlem
Lodarleifs avatar
Efter att jag har varit en snusare ett ganska så långt tag och pillat många timmar med dosan under lektionstid, middagar, filmer och andra diverse ställen så hittar man en del "buggar" med dom. jag har inte tänkt på något annat ord än bug,bugs eller bugar så det får vara så. Ni som inte vet vad det är så kan man säga "Det är fel i ett program, en bugg."

Nå, jag har nästan endast snusat General Portion under mina år men på senare tid har jag börjat snusa Knekt som är billigt och helt okej.
Här får ni lite bilder och kanske ni lär er något nytt eller så vet ni redan om detta!

Bara sätta på glasögonen och försöka läsa!

BUGG 1 - General - http://imageshack.us/f/829/img2867y.jpg/

BUGG 2 - Knekt - http://imageshack.us/f/535/img2870pd.jpg/

Om ni har några snus bugg dela med er för satan!
Senast redigerad av Lodarleif 2011-12-13 kl. 23:56.
Citera
2011-12-14, 00:01
Medlem
MSMCs avatar
Hm.. Intressant, hur kom du på denna bugg om jag får fråga?
Citera
2011-12-14, 00:02
Medlem
Lodarleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSMC
Hm.. Intressant, hur kom du på denna bugg om jag får fråga?

Som jag sade tidigare i inlägget. Efter många timmars sittande vid olika tillfällen så har man framme dosan och testar sig fram.
Citera
2011-12-14, 00:05
Medlem
MSMCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodarleif
Efter många timmars sittande vid olika tillfällen så har man framme dosan och testar sig fram.
Äsch! Så dumt av mig att inte se det..
Huee nämen nice
Citera
2011-12-14, 00:06
Medlem
:-) lucky strikes snusdosa som är iprincip inbrottssäker? är det en bugg eller socialstyrelsen nya giv för att minska snusningen?

Hur i helvete kan de försöka uppfinna hjulet engång till, varför inte använda liknande dosor som finns och faktiskt fungerar?
Citera
2011-12-14, 00:13
Medlem
DVDGs avatar
Revolutionerande upptäckter, minst sagt. Jag vet också en tar man av alla etiketter på en ettan-dosa så blir den till guld
Citera
2011-12-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
:-) lucky strikes snusdosa som är iprincip inbrottssäker? är det en bugg eller socialstyrelsen nya giv för att minska snusningen?

Hur i helvete kan de försöka uppfinna hjulet engång till, varför inte använda liknande dosor som finns och faktiskt fungerar?

Hahahaha, Ja det är fan sant. Köpte en sån för ett par år sedan. Efter ett tag när jag var redigt jävla förbannad på dosan fick jag öppna den med ett mindre stämjärn och en hammare. Jag har aldrig mer köpt en sån dosa nu!
Citera
2011-12-14, 00:35
Medlem
lucky stricke har absolut flest buggar, men bäst lösning för b-locket(?) om det är där man slänger gamla snus?

En jobbig liten bugg jag tänkt på är att om man säg har en gammal ettan portion dosa hemma, sen köper en ettan bak och får för sig att slänga på portionslocket på bakdosan (för att kanske kunna bli av med iaf två gamla bakisar) så passar locket inte, och vi snackar några mm, cirkeln bli mer en oval.
Citera
2011-12-14, 01:02
Medlem
Lodarleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
lucky stricke har absolut flest buggar, men bäst lösning för b-locket(?) om det är där man slänger gamla snus?

En jobbig liten bugg jag tänkt på är att om man säg har en gammal ettan portion dosa hemma, sen köper en ettan bak och får för sig att slänga på portionslocket på bakdosan (för att kanske kunna bli av med iaf två gamla bakisar) så passar locket inte, och vi snackar några mm, cirkeln bli mer en oval.

Yes där hamnar dom gamla snusen.
Kan inte förstå i detta tilfälle. Är snusad och annat.

ettan bak har väl inte b-lock ?
Senast redigerad av Lodarleif 2011-12-14 kl. 01:05.
Citera
2011-12-14, 01:22
Medlem
Förstår verkligen inte alla dessa klagomål på lucky-strike, Man måste ju vara efterbliven om man inte förstår hur man öppnar dosan... För det första står det att man ska ta bort klistret på sidan av dosan. Sen efter det så är det bara att dra upp locket?
Citera
2011-12-14, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMG666
Förstår verkligen inte alla dessa klagomål på lucky-strike, Man måste ju vara efterbliven om man inte förstår hur man öppnar dosan... För det första står det att man ska ta bort klistret på sidan av dosan. Sen efter det så är det bara att dra upp locket?

nej det sitter som fan.... man får bryta och vrida... Jag förstår precis hur det funkar, men passformen är verkligen tight... typiskt nog är det en god portionssnus ... men jag köper den sällan för denna bugg..
Citera
2011-12-14, 02:05
Medlem
IHSVs avatar
Snusar numera Granit portion efter att ha börjat med General lös för många år sedan.

"Buggen" med Granit portion är att det där locket där man lägger gamla påsar ibland läcker eller inte håller tätt så det blir en jävla massa kladd i brallan. Inte så kul om man som jag är kedjesnusare och sitter på möten timme ut och timme in, tillslut får man ta hjälp av servetter, springa på muggen etc.

På sistone har jag löst det så att jag har två dosor. En tom i vänster ficka och en full i den högra. Folk kollar lite skumt när man spottar ut i en och sen direkt stoppar in en ny från en annan dosa men vafan, det får man ta.

Offtopic: Fan vad skönt en lössnus ligger under läppen. Mmm.. General, Göteborgs Rapé, eller till och med en Ettan..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in