Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-17, 15:44
  #6001
Medlem
asdfarns avatar
Oj hittade precis den här tråden, jag kanske borde söka men frågar istället här. Har dom nämnt något under tiden dom hållt på med musikhjälpen? Alltså Har vi/ni fått bekräftelse?!
2011-12-17, 15:45
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
50 kronor skänkt. Hur högt tror ni vi når innan det är slut?

Mellan 150 och 200k tror jag, men ska vi nå 200, då måste några storfräsare komma in som jag har tjatat så länge om (det kan visserligen finnas någon som gett mycket utan att nämna det i tråden, då ber jag om ursäkt)

Men hur coolt vore det inte om ett brats-gäng med alldeles för stor veckopeng kom överrens om att spruta in 20.000 på ett bräde. Visst, SMS-tumme delux men fan va stolta dom kan vara sen!
2011-12-17, 15:46
  #6003
Medlem
Sedated90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Oj hittade precis den här tråden, jag kanske borde söka men frågar istället här. Har dom nämnt något under tiden dom hållt på med musikhjälpen? Alltså Har vi/ni fått bekräftelse?!

Ja Jason har nämnt flashback igår eftermiddag.

Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
har det förresten diskuterats någonting om hur det här ska genomföras nästa år? För visst kommer vi att göra det här till en tradition?

Själv skulle jag ju tycka att det vore fräsigast om vi agerade fullständigt i det tysta och satte in pengar på ett konto under hela året och sedan smackade in en rejäl klumpsumma sista dagen på musikhjälpen och bräcker allesammans. Men det kanske inte går att genomföra riktigt?

Det har ju vart riktigt fräckt att kunna dumpa in en gigantisk klumpsumma, det går att donera valfri summa genom deras hemsida, dock inte genom ihelp tror jag.

En tradition tycker jag definitivt de ska bli!
2011-12-17, 15:46
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Oj hittade precis den här tråden, jag kanske borde söka men frågar istället här. Har dom nämnt något under tiden dom hållt på med musikhjälpen? Alltså Har vi/ni fått bekräftelse?!

Lite grann, SR har intervjuat TS (fast i webstreamad radio, men ändå)
MEN, det är inte det viktigt utan FB kan lika gärna verka i det tysta!

Länksamling och generell info om "kampanjen"
http://sourceraid.org/fbmh/
2011-12-17, 15:49
  #6005
Medlem
Silliss avatar
50 kr för en månads skolgång för en flicka. Kostar det bara så lite? Hur räknar dem isåfall?
2011-12-17, 15:49
  #6006
Medlem
Nu har jag inte sökt, men nån mod påstod att vi hade en kampanj även 2010 som genererade 20-30k kronor. Ska söka få se om den står att finna.
2011-12-17, 15:49
  #6007
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
har det förresten diskuterats någonting om hur det här ska genomföras nästa år? För visst kommer vi att göra det här till en tradition?

Själv skulle jag ju tycka att det vore fräsigast om vi agerade fullständigt i det tysta och satte in pengar på ett konto under hela året och sedan smackade in en rejäl klumpsumma sista dagen på musikhjälpen och bräcker allesammans. Men det kanske inte går att genomföra riktigt?

Det har snackats om att ha ett eget fb-konto nästa år, men problemet är väl att inte så många hade litat på att vilken fb-are som helst hade tillgång till 100k+ av våra pengar och det är ett jävla bök. Sen är det smidigt att sätta in per SMS också
2011-12-17, 15:49
  #6008
Medlem
Getups avatar
Tråkigt att man är fattig just nu.. Annars hade jag lätt bidragit, ingen tvekan
2011-12-17, 15:50
  #6009
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Oj hittade precis den här tråden, jag kanske borde söka men frågar istället här. Har dom nämnt något under tiden dom hållt på med musikhjälpen? Alltså Har vi/ni fått bekräftelse?!

Hänvisar till: http://sourceraid.org/fbmh scrolla ner till "FBMH i Media"

Edit: fel länk
2011-12-17, 15:50
  #6010
Medlem
100 spänn skänkt idag. Dock till personer i stan

Btw, vad har hänt med Michael Jackson saken? Från 2 500 000 till 80 900?
2011-12-17, 15:51
  #6011
Medlem
Zickan_s avatar
Kan man inte skänka mer än 50 spänn åtgången? Hade tänkt att dra till med 700-800. Jobbigt att köra 16 ggr via telefon
2011-12-17, 15:54
  #6012
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahzah
100 spänn skänkt idag. Dock till personer i stan

Btw, vad har hänt med Michael Jackson saken? Från 2 500 000 till 80 900?

De startade om auktionen då den som hade lagt högsta budet ångrade sig tydligen..

Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Kan man inte skänka mer än 50 spänn åtgången? Hade tänkt att dra till med 700-800. Jobbigt att köra 16 ggr via telefon

Nej, man kan tyvärr enbart skänka 50 kronor åt gången. Man var tvungen att ha en fast summa och därför valde jag 50 kronor, den lägsta, för att så många som möjligt skulle ha möjlighet att hjälpa till i vår insamling.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback