Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-29, 23:25
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Ursäkta? Skulle inte Svensson gå till polisen även om skulden var giltig?

Nu tror jag du driver med mig. Den indrivning jag känner till skedde i en källare med maskerade män under knivhot att föra över innehållet på kontot. Det fanns ingenting att anmäla.

Frågan är vilken vikt indrivare lägger vid att skulden är giltig. Eller om det som sagt räcker med ett skuldebrev eller "faktura" eller "tips". Menar du att det skulle finnas en hederskodex bland dessa? Inte att döma av ovannämnda fall.

Du är ju helt slut i huvudet din väckskalle. Finns det ingen skuld utan det är påhitt, kommer " indrivare" inte driva in några pengar.

För Svensson kommer gå till polisen vid första bästa "besök", och om du visste vad du talade om, så skulle du veta att det inte börjar med masker i en källare med knivar mot halsen.


Lura dessa människor kring en påhittad skuld, de blir plockade o hållna, så ja, då kan du räkna med att de kommer efter dig sen.


Om det finns en legitim skuld?
Ja då betalar i regel Svensson per omgående, eöler för allt de kan för o betala.
Citera
2018-06-29, 23:57
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Du är ju helt slut i huvudet din väckskalle. Finns det ingen skuld utan det är påhitt, kommer " indrivare" inte driva in några pengar.

För Svensson kommer gå till polisen vid första bästa "besök", och om du visste vad du talade om, så skulle du veta att det inte börjar med masker i en källare med knivar mot halsen.


Lura dessa människor kring en påhittad skuld, de blir plockade o hållna, så ja, då kan du räkna med att de kommer efter dig sen.


Om det finns en legitim skuld?
Ja då betalar i regel Svensson per omgående, eöler för allt de kan för o betala.

Frågan är ju inte om det finns en skuld, utan om det finns tillgångar att driva in, eller hur?

Livet som indrivare vore ju väldigt enkelt om allt som krävdes av en var en påhälsning. Jag befarar dock att det inte är så. Men vad vet jag.

Samma människor utför väl lönnmord på vem som helst så länge priset är rätt, så varför skulle de inte göra en indrivning på vem som helst så länge det finns nåt att hämta? Men som sagt vad vet jag.
__________________
Senast redigerad av bluescreen 2018-06-30 kl. 00:01.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback