Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-11, 20:28
  #1
Medlem
JohanVeteraNs avatar
lite intresserad av detta ämne då en fd vän snodde 5 tusen av mig för att kunna köpa sitt koks som jag fick reda på efter att han var narkoman men visste innan att det var han, polisanmälde skiten o allt men polisen kunde inte göra ett skit då det värken fanns "bevis" för något.

så lite förklaring hur det går till och hur mycket indrivaren tar osv? (ja jag vet att det är en dum fråga, men jag är ny på detta så ta det med en nypa salt )
Citera
2011-12-11, 20:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanVeteraN
lite intresserad av detta ämne då en fd vän snodde 5 tusen av mig för att kunna köpa sitt koks som jag fick reda på efter att han var narkoman men visste innan att det var han, polisanmälde skiten o allt men polisen kunde inte göra ett skit då det värken fanns "bevis" för något.

så lite förklaring hur det går till och hur mycket indrivaren tar osv? (ja jag vet att det är en dum fråga, men jag är ny på detta så ta det med en nypa salt )
Ska du ordna en indrivare till jätteskulden på 5000 svenska kronor så får det nog bli en kompis till dig som gör det.

Men generellt så tar han som hämtar in pengarna 50%, det är det vanliga. Förr köpte man skulder av folk, och det lever kvar i folkmun. Men idag köps inte skulder i någon utsträckning för man vill ju inte lägga ut pengar och sedan jaga en fattig idiot. Därför brukar det vanliga vara att man driver in dem tillsammans med uppdragsgivaren. Man kan kan även uppge för den som är skyldig, om personen frågar vem man är, att man köpt skulden av X, för att det låter bättre än att man går hans ärenden. Och i och med det köpet så är personen skyldig den som han tittar i ögonen just då.

Men dina 5 papp fixar du med en polare
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2011-12-11 kl. 20:53.
Citera
2011-12-11, 20:51
  #3
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanVeteraN
lite intresserad av detta ämne då en fd vän snodde 5 tusen av mig för att kunna köpa sitt koks som jag fick reda på efter att han var narkoman men visste innan att det var han, polisanmälde skiten o allt men polisen kunde inte göra ett skit då det värken fanns "bevis" för något.

så lite förklaring hur det går till och hur mycket indrivaren tar osv? (ja jag vet att det är en dum fråga, men jag är ny på detta så ta det med en nypa salt )

Med tanke på ditt alias, vad är du veteran i? Idioti!?!

Hur ska du kunna bevisa skulden? Finns ju inget skuldbrev. Sedan är skulden såpass liten att ingen "seriös" indrivare finner mödan värd att engagera sig. Rådet är att du fixar det själv... Ett par örfilar osv kan ju vara på sin plats. Grovt våld är lite högkurs för en sådan löjlig summa.
Citera
2011-12-11, 20:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Grovt våld är lite högkurs för en sådan löjlig summa.
Grovt våld är onödigt vilken summa det än gäller. Då har man flyttat straffskalan till misshandel, utpressning, etc. En bra indrivare behöver sällan slå den han ska ha pengar av.
Citera
2011-12-11, 20:58
  #5
Medlem
b-os avatar
Är det din flickvän du vill spöa? https://www.flashback.org/sp34430647 sen om du har dom här kunskaperna https://www.flashback.org/sp34481781 så kanske du borde hitta något flödder som vill örfila kolanäsan.


Kolla med Tjackhamstern han vet garanterat.


Ps. hade det varit seriöst så hade mitt svar varit; eftersom du redan gått till snuten så lär ingen seriös ta i det med tång.
Citera
2011-12-11, 21:00
  #6
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Grovt våld är onödigt vilken summa det än gäller. Då har man flyttat straffskalan till misshandel, utpressning, etc. En bra indrivare behöver sällan slå den han ska ha pengar av.

Vare sig man är en bra eller dålig indrivare, så kan ibland indrivningen innefatta även en "markering" att man blåser inte denna klient. Fungerar som en varning till andra att inte försöka göra samma blunder....samt vissa effektiviteten att använda just denna "indrivare".
Citera
2011-12-11, 21:01
  #7
Medlem
JohanVeteraNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Med tanke på ditt alias, vad är du veteran i? Idioti!?!

Hur ska du kunna bevisa skulden? Finns ju inget skuldbrev. Sedan är skulden såpass liten att ingen "seriös" indrivare finner mödan värd att engagera sig. Rådet är att du fixar det själv... Ett par örfilar osv kan ju vara på sin plats. Grovt våld är lite högkurs för en sådan löjlig summa.

tror nog du behöver några örfilar, i och med att du inte vet hur man ska svara på tråden och lägger in annat skit som inte hör hit, som jag skrev är ny i skiten och ville bara veta sen att du inte fick kuk av pappa när du var liten och även nu behöveru inte bete dig som en idiot mot andra
Citera
2011-12-11, 21:06
  #8
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanVeteraN
tror nog du behöver några örfilar, i och med att du inte vet hur man ska svara på tråden och lägger in annat skit som inte hör hit, som jag skrev är ny i skiten och ville bara veta sen att du inte fick kuk av pappa när du var liten och även nu behöveru inte bete dig som en idiot mot andra

"ler" Nu besvarade du frågan vad du är veteran i... Så jag hade ju inte fel trots allt.

Citera
2011-12-11, 21:09
  #9
Medlem
JohanVeteraNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Är det din flickvän du vill spöa? https://www.flashback.org/sp34430647 sen om du har dom här kunskaperna https://www.flashback.org/sp34481781 så kanske du borde hitta något flödder som vill örfila kolanäsan.


Kolla med Tjackhamstern han vet garanterat.


Ps. hade det varit seriöst så hade mitt svar varit; eftersom du redan gått till snuten så lär ingen seriös ta i det med tång.

nopp en annan snubbe för något år sen och bruden har jag dumpat för länge sen nu
Citera
2011-12-11, 21:38
  #10
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ingen kommer vilja ta i dig med tång, det är ingen normal människa som riskerar flera år på kåken för 5K
Citera
2011-12-11, 21:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Vare sig man är en bra eller dålig indrivare, så kan ibland indrivningen innefatta även en "markering" att man blåser inte denna klient. Fungerar som en varning till andra att inte försöka göra samma blunder....samt vissa effektiviteten att använda just denna "indrivare".
Då är ju en skenavrättning både effektivare och den lämnar inga spår vid en ev anmälan. Grovt våld när man hämtar pengar är 90-tal.
Citera
2011-12-11, 22:02
  #12
Medlem
JesCs avatar
Ett råd. Om du skulle finna någon indriva som har ork och lust att driva in dina 5000. Nämn då inte att det inte fungerade med polisanmälan.

Att folk aldrig lär sig att polisen inte hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback