Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 17:34
  #265
Medlem
JMiltons avatar
https://www.facebook.com/groups/soksaskadufinna/
Forum öppet för andliga sökare och andra. Här är högt till tak. Använd bara
ett vårdat språk och inga personliga påhopp.
2017-04-09, 14:01
  #266
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Podd om Koranen.

http://www.bildningspodden.se/avsnitt/29-koranen/
2017-05-10, 14:19
  #267
Medlem
b1tchazznigas avatar
Satt och kollade lite youtube innan och fick återigen ett litet tecken från Gud. Känns som att Kulturmarxismen har gått så långt att man nästan tagit vissa till en brytningspunkt där de har valet att antingen stanna kvar i den förvirrade och artificiellt skapade låtsasavärlden eller att förlita sig på något människan förlitat sig på i mer än 2000 år och känna vetskapen och att allt har en mening.

Alla vägar till Gud är bra vägar. Läs kommentarerna som har flest likes. Youtube har i vanlig ordning försökt att dölja dessa så man får trycka ner ett snäpp för att se dom. Ateister, neo-liberaler och andra allmänt själasökande människor vänder sig till Gud och religionen när satanister återigen försöker omkullkasta civilisationen.

https://www.youtube.com/watch?v=Wllc5gSc-N8&t=13s


Vidrig video men riktigt uppfriskande att läsa kommentarera. Gud har inte lämnat oss.
2018-03-08, 18:02
  #268
Medlem
Flus avatar
Dokumentären Min film om scientologi av Louis Theroux kan ses på Svt Play. Mycket intressant.
https://www.svtplay.se/video/1716512...om-scientologi
2018-10-11, 23:44
  #269
Medlem
Run3s avatar
Rekommendera kristna personer på YouTube?

Kan ni rekommendera kristna kanaler/personer på YouTube som inspirerar och sprider glädje?

Hade velat ha något lättsamt, som gärna kommer ut ganska regelbundet i korta snuttar. T.ex. tycker jag att det tar emot att dra på en timma lång predikan av Paul Washer när jag ska käka, även om han är superbra. Ibland skulle jag vilja kunna titta på något lite mer roligt och underhållande, men som ändå får en att tänka på Jesus. Annars hamnar jag så lätt framför skit där det svärs, etc, och man känner hur själen långsamt förpestas.

När ni kommer med tips, ge då också gärna en kort förklaring och motivation, så finns det större möjlighet för diskussion kring kanalerna.
2018-10-11, 23:46
  #270
Avstängd
zapatistens avatar
EternalRhythmFlow. Den snubben är härlig och har dessutom mycket vettigt att säga om Undergången, förutom att han dyrkar judarna och deras Fallos. Men en dag vaknar han kanske också upp, vem vet?
2018-10-12, 01:12
  #271
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag vill rekommendera David McMurdo {Druce Gildas}, är själv ateist men gillar att följa honom. Han konverterade när han var 27 så han pratar fortfarande på ett sätt som en ateist kan ta till sig lättare tycker jag.
2018-10-12, 02:34
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kan ni rekommendera kristna kanaler/personer på YouTube som inspirerar och sprider glädje?

Hade velat ha något lättsamt, som gärna kommer ut ganska regelbundet i korta snuttar. T.ex. tycker jag att det tar emot att dra på en timma lång predikan av Paul Washer när jag ska käka, även om han är superbra. Ibland skulle jag vilja kunna titta på något lite mer roligt och underhållande, men som ändå får en att tänka på Jesus. Annars hamnar jag så lätt framför skit där det svärs, etc, och man känner hur själen långsamt förpestas.

När ni kommer med tips, ge då också gärna en kort förklaring och motivation, så finns det större möjlighet för diskussion kring kanalerna.

Homecoming Friends. Blir man inte glad av att lyssna på dem så finns det inget hopp.
2018-10-12, 04:56
  #273
Medlem
Apologists avatar
Vigilant Christian är bra men han är precis som Paul Washer kalvinist. Och Kalvinismen falska lära vill vi helst hålla oss borta ifrån. Men de har definitivt en hel del bra predikanter o är värda att lyssna på.

Men till de som predikar riktig kristendom:
Det absolut bästa är att se Perry Stone och hans Mannafest program som är runt 20min långt. Andra youtubekanaler som är intressanta med korta klipp är Skywatch TV, Propechy in The News och Propechy Watchers.
2018-10-12, 21:28
  #274
Medlem
Tubbos avatar
Jag skulle vilja rekommendera Jonathan Pageau. Han är en ortodox kristen, inte säker på vilken denominering, men antar att det är den grekisk-ortodoxa som utgår från Konstantinopel (Istanbul). Han har blivit känd i spåren av Jordan Peterson för sina djupsinniga tolkningar av kristen symbolism. Som exempel kan nämnas hans förklaring till varför man skiljer mellan linne och ull i Gamla Testamentet, vilken åtminstone för mig har varit mycket upplysande.
2018-10-13, 11:42
  #275
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag vill rekommendera David McMurdo {Druce Gildas}, är själv ateist men gillar att följa honom. Han konverterade när han var 27 så han pratar fortfarande på ett sätt som en ateist kan ta till sig lättare tycker jag.
Tack för tipset. Jag tittade på en av hans filmer och den var intressant. Bra på att tala och bra resonemang. Jag ska fortsätta titta på de filmer om ämnen som verkar intressanta. 👍✝️
2018-10-13, 11:49
  #276
Medlem
Här är en instagram med många bra citat:

https://www.instagram.com/explore/ta...ionisbullshit/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback