Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-11, 16:39
  #13
Medlem
Croissantens avatar
Har ett par porta pro som gått sönder 2ggr på 10 månader, mina Goldring DR150 har aldrig gått sönder(ett år gamla nu), creative-630(4 år gamla) har aldrig gått sönder sedan har väl mina headsets till datorn gått sönder ofta, alla av märket plantronics.
Citera
2011-12-11, 16:59
  #14
Medlem
Dem hörlurar som tål mest är troligen Beyerdynamic DT770. Sitter med dem just nu, haft dem i över ett år och dem ser fortfarande nya ut.
Citera
2011-12-11, 17:14
  #15
Medlem
Köp kvalitets lurar så ska dom aldrig gå sönder?

Mina Grado SR60 tror jag aldrig kommer gå sönder, och kan inte förstå hur dom skulle heller

(Ni kanske menade in-ear dock)
Citera
2011-12-11, 18:20
  #16
Medlem
Kariminells avatar
Använder enbart in-ear hörlurar, och det är ett par Creative som jag har köpt från Teknikmagasinet. Kostade ca 260 kr, värt varenda krona trotsallt att de går sönder var sjätte månad. Men om man har sparat kvittot så får du ut nya hörlurar. Perfekt då jag har fått ca 6 hörlurar på ett enda kvitto, har sparat in 1000 kr!

Spara alltid kvittot när du köper hörlurar.

edit: för att de ska hålla länge så brukar jag alltid släppa ut sladden när jag är hemma, har den aldrig surrad runt om min mp3. När jag började med detta så överlevde mina hörlurar mycket längre.
Citera
2011-12-11, 18:28
  #17
Medlem
Neubautens avatar
Är inne på mitt andra par Koss porta pro (båda trasiga och för tillfället lur-lös)

Tänker fan aldrig köpa den skiten igen, även om dom låter asbra.
Citera
2011-12-11, 18:37
  #18
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Använder enbart in-ear hörlurar, och det är ett par Creative som jag har köpt från Teknikmagasinet. Kostade ca 260 kr, värt varenda krona trotsallt att de går sönder var sjätte månad. Men om man har sparat kvittot så får du ut nya hörlurar. Perfekt då jag har fått ca 6 hörlurar på ett enda kvitto, har sparat in 1000 kr!

Spara alltid kvittot när du köper hörlurar.

edit: för att de ska hålla länge så brukar jag alltid släppa ut sladden när jag är hemma, har den aldrig surrad runt om min mp3. När jag började med detta så överlevde mina hörlurar mycket längre.

Ibland tror man att hörlurarna har smal kabel för att de ska gå sönder. Jag har bytt ut mina ett antal gånger.

Hittade sedan dessa att lyssna på i sängen. Har tjockare kabel. Snurrar inte ihop sig.
http://www.dustinhome.se/product/5010108245

In-ear använder jag bara ute.
Citera
2011-12-11, 18:37
  #19
Medlem
Känns som att de medvetet gjort Koss Porta Pro så att det uppstår glapp inom 2-4 månader, sen är det bara att köpa nya (tänker de).

Men jag vete fan, har någon ett bra tips på ett annat märke är jag villig att testa. Jag har fan haft säkert 4 olika Koss Porta Pro bara i år, dom skall ju iaf hålla i minst 1 år tycker man....
Citera
2011-12-11, 18:43
  #20
Medlem
Metabolisms avatar
Köpte ett par WeSc Bongo för cirka 2 år sen,slutade med att ljudet slutade fungera på ena sidan för några månader sen så jag slängde dem bara efter det.

Sjukt grymma lurar iallafall!
Citera
2011-12-11, 18:55
  #21
Medlem
Kasporrs avatar
Jag har ett par Klipsch in-ear lurar som inte bara är otroligt sköna men också har fruktansvärt bra ljud. Använder dessa ofta och hade ett par 1,5 år innan de gick sönder.
Citera
2011-12-11, 18:55
  #22
Medlem
Schmutzigs avatar
Har ett par Urbanears Bagis (In-ear), haft dem i 4 månader kanske. Dem har hållt finfint förutom att den ena gummi grejjen man har i örat försvann idag .

Man dem e skitbra annars förutom att plupparna åker av lite halv lätt!
Citera
2011-12-11, 18:59
  #23
Medlem
Ass.Parades avatar
Mina in-ear och andra typen går sönder var 4 månad ungefär.
Jag använder In-Ear när jag är ute eller ska sova.

Önskar jag hade ett par hörlurar som aldrig går sönder för att man sover med dom.
Citera
2011-12-11, 19:05
  #24
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Köper man hörlurar av typen denna; http://www.headler.se/shop/thumbnail...21_221_100.jpg

och INTE dessa;
http://yzx.se/images/post_images/10.jpg

så går de i princip aldrig sönder.

OffT;
Snygg avatar.

Har båda typerna, brukar väll hålla några år, de man sätter i öronen brukar gå sönder lite snabbare, och är svårare att reparera.

Citat:
Ursprungligen postat av Metabolism
Köpte ett par WeSc Bongo för cirka 2 år sen,slutade med att ljudet slutade fungera på ena sidan för några månader sen så jag slängde dem bara efter det.

Sjukt grymma lurar iallafall!

Du borde öppnat dem istället, hade samma problem med mina och det var bara att öppna och hitta felet -> slippa köpa nya för en hundring eller så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback