Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-30, 20:49
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Är det bättre än Uncharted?

ohja, enligt mig går det inte ens jämföra. Uncharted är kanske mer action men tycker detta är sjukt mycket bättre.
Citera
2013-06-30, 22:07
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Är det bättre än Uncharted?
Uncharted var mitt favoritspel, tills det helt plötsligt kändes sämst gemfört med tlou.
Citera
2013-07-01, 00:36
  #603
Medlem
knibens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Är det bättre än Uncharted?

Absolut inte, Uncharted har en mycket bättre känsla och käns solidare.

7/10 Last of Us
9/10 Uncharted
Citera
2013-07-01, 00:37
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Absolut inte, Uncharted har en mycket bättre känsla och käns solidare.

7/10 Last of Us
9/10 Uncharted

Det är du ganska ensam om att tycka. The Last of Us är bättre än Uncharted på alla sätt IMO.
Citera
2013-07-01, 05:47
  #605
Medlem
arneankanns avatar
Citera
2013-07-01, 13:57
  #606
Medlem
soulreapers avatar
Nu har det gått ett par dagar sedan jag spelade klart spelet och jag tänkte försöka mig på en liten + och - lista på spelet. Jag kan börja med att säga att jag spelade igenom spelet på hard och det tog mig väl ca 16-18 timmar (inte riktigt koll men tror att det låg någonstans där), jag har börjat spela på hard+ och har kommit till:
Jag har även spelat 7-8 veckor i MP-läget. Så här kommer då mitt försök till + och -.

+ Storyn, jag levde mig in i karaktärerna och det som hände runt dem på ungefär samma sätt som i Heavy Rain. Ett mycket bra jobb av manusförfattaren.

+ Karaktärerna, hör väl egentligen ihop med ovan nämnda story men jag fattade verkligen tycke för Ellie (inte på det där creepy hebefil-sättet). Hon är en brud med skinn på näsan och med tanke på vilken miljö hon växt upp i känns hon inte på något sätt överspelad.

+ Grafiken, visst inte lika snyggt som Uncharted 3 och GoW 3 men stundtals ligger det på en väldigt hög nivå. Snälla PC-gamers som just nu har lite sommarlov, tänk på att detta är skapat till en konsol som kom 2006 alltså är den 7 år gammal och kan naturligtvis inte prestera som en high-end dator släppt idag.

+ Ljudet, det är inte lika mycket musik i spelet som jag först trodde att det skulle vara men när de väl använder musik används den på ett bra sätt. I övrigt är det mycket som händer i ljudbilden, fågelkvitter, golvplankor som knarrar, infekterade som får pulsen att stiga med mera.

+ Valmöjligheterna, spelet ger en olika sätt att ta sig förbi de flesta situationer, du kan skjuta allt i din väg (inte att rekommendera då du antagligen kommer att få slut på ammo och få en satans massa infekterade över dig. Du kan smyga dig förbi de flesta situationer och om allt annat failar spring för livet!!
- Uncharted-likheterna, jag älskar uncharted-spelen, men jag är så trött på det här letandet efter totalt meningslösa saker. Visst man behöver inte hitta allt i spelet men tycker man om trophies så blir det ett jävla letande. Det var kul i det första Uncharted, nu känns det mest uttjatat
- Grafiken, jag vet att den ligger på min +lista men det finns tillfällen då det känns som att de stressat igenom vissa delar lite väl mycket. Inget jag egentligen stör mig på men jag låter det finnas med ändå.

- "Pusslen", det blir lite väl repetativt att leta efter en planka/soptunna/whatever för att komma vidare. Det fungerar rätt så bra när det kommer infekterade och gör en stressad men efter ett tag suckar jag mest.

Sammanfattning:
Allt som allt så är det här ett riktigt bra spel som jag varmt kan rekommendera för alla som vill ha någonting annat än spring och skjut. Det är inte open-world vilket för mig bara är positivt istället får handlingen och karaktärerna stå för vad som gör spelet bra. ND har kort sagt gjort det igen, huruvida det kan konkurera med Uncharted-serien vill jag låta vara osagt. För mig har spelen vissa likheter men är ändå så pass annorlunda att de inte tål att jämföras fullt ut.
Citera
2013-07-01, 18:16
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spatte70
Har kört med den loadouten bara två dagar, så är inte så erfaren med den än. Brukar få ca 3500-4000 parts med den. Får mer med min semi-auto loadout med uppemot 4500-500 parts ibland. Just nu har bara 70 survivors efter att ha misslyckats totalt med ett uppdrag. Har vanligtvis +/- 90 survivors.
Men det låter ju ganska dugligt, kanske något man kan lira på. Dock så finns det såklart banor där prickskyttegevär inte direkt är optimalt, till ex. High School.

Citat:
Ursprungligen postat av Spatte70
Vad är ditt rekord i survivors? Mitt är 114
Tror det är 98-99 någonting, jag har inte spelat så mycket (är 6 veckor in). Nu har jag dessutom ett uppdrag som vid misslyckande leder till att 100% survivors kolar vippen. Nu klarade jag det uppdraget till lvl 3 på första matchen, men 20% kommer ändå torska .

Jag hade dock haft många fler om det inte var för att jag spelade en match, fick superbra poäng (tror jag hade 15+ downs och ganska många executions, med bara 1 död), och när det är EN motståndare kvar blir jag kickad (wtf??). Matchen räknades iaf som att jag spelat hela men inte fått en enda supply, vilket gjorde att jag från att ha noll hungriga och sjuka plötsligt hade cirka 70 hungriga och sjuka xD. Det tog mig nästan en vecka att ordna upp det igen.
Citera
2013-07-02, 18:06
  #608
Medlem
Betongbarns avatar
Jag och min flickvän hade två helt underbara kvällar där vi spelade igenom detta spelet, finns det något liknande man kan ge sig på?, eller detta är "one-of-a-kind" ?... Vi saknar Ellie, Joel & company..
Citera
2013-07-02, 18:33
  #609
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Kan inte ge det mer än 5 av 10 och det för den trevliga post apokalyptiska atmosfären, alldeles för linjärt spel, mer som en interaktiv film än ett spel.

Sen rör sig karatärerna alldeles för långsamt (som diverse Japanska spel med långsamma spelhjältar), känns som de går i sirap, nog för de hoppar 20 år framåt i tiden och gubben är gråhårig, men det är rullatorvarning på gubbhelvetet. Karaktären och spelet påminner en hel del om ett uppsnofsat och snyggare I Am Alive ( http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Alive )

De har hypat spelet grymt iaf, de verkar grymma på att skapa hype dessa Naughty Dog, men att det skulle vara speciellt bra, högst mediokert.

Interaktiv film som sagt.
Citera
2013-07-02, 18:39
  #610
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Inte spelat klart det ännu men jag älskar slagsmålen, sjukt härligt att dra in huvudet i en vägg och bara se det flyga blod

Sedan finns det även några småsaker som är irriterande såklart, typ när man smyger med andra personer och de får för sig att börja springa runt när det är klickers runt en..
Citera
2013-07-02, 18:49
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Kan inte ge det mer än 5 av 10 och det för den trevliga post apokalyptiska atmosfären, alldeles för linjärt spel, mer som en interaktiv film än ett spel.

Sen rör sig karatärerna alldeles för långsamt (som diverse Japanska spel med långsamma spelhjältar), känns som de går i sirap, nog för de hoppar 20 år framåt i tiden och gubben är gråhårig, men det är rullatorvarning på gubbhelvetet. Karaktären och spelet påminner en hel del om ett uppsnofsat och snyggare I Am Alive ( http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Alive )

De har hypat spelet grymt iaf, de verkar grymma på att skapa hype dessa Naughty Dog, men att det skulle vara speciellt bra, högst mediokert.

Interaktiv film som sagt.

aa man springer så jävla sakta när man sprintar helt sjukt ;S borde springa 500/kmh minst och hoppa 50 meter i luften annars är det inte kul ;S
Citera
2013-07-02, 19:10
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Inte spelat klart det ännu men jag älskar slagsmålen, sjukt härligt att dra in huvudet i en vägg och bara se det flyga blod

Sedan finns det även några småsaker som är irriterande såklart, typ när man smyger med andra personer och de får för sig att börja springa runt när det är klickers runt en..

Jo, men det är ju bara skoj, för dom som smyger med dig aggrar ju inte klickers eller hunters.
Jag tycker det är så sjukt roligt när man smyger och sen kommer en av dom som inte är Ellie tok springandes och lever om som fan och välter ut en massa saker men fienden märker inget.
Ellie gick mellan 2 hunters nedför en trapp en gång utan att dom såg henne.

Hellre DETTA än att dom hela tiden skulle ha aggrat mobsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback