Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-10, 22:40
  #1
Medlem
WailingJohns avatar
Har en liten "kula" i örat, och när jag säger i örat menar jag inte inuti örat, utan inuti huden på örsnibben. Jag kan känna den som en öm kula från både bak- och framsidan av örsnibben - stor som ett knappnålshuvud. På ytan av örsnibben syns det inte så mycket förutom en röd punkt. Om jag petar/rör/klämmer på den mycket blir hela örsnibben röd och blossar lite.
Har hört att det finns nåt som heter inombords finnar, är detta en sådan?

tack på förhand.
Citera
2011-12-10, 22:49
  #2
Medlem
En sån på mitt högra öra har jag också, vad det nu är.
Citera
2011-12-10, 22:51
  #3
Medlem
du har en såkallad inbakad finne. japp.. sånna där kan man få! försvinner av sig självt
Citera
2011-12-10, 22:59
  #4
Medlem
Mr.Maazes avatar
Inombords finne Är det en vanlig innebrännare vi har att göra med eller? Har förövrigt en sådan i mitt vänstra öra också, om man trycker riktigt hårt hör man hur det knastrar!
Citera
2011-12-10, 23:03
  #5
Medlem
Ingen fara tror jag.
Dock vet jag att stora inombordsfinnar på näsan faktiskt kan vara farliga.
Citera
2011-12-10, 23:17
  #6
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISHYFISH
Ingen fara tror jag.
Dock vet jag att stora inombordsfinnar på näsan faktiskt kan vara farliga.
Nä det är ingen fara, men precis som du påstår, så är venerna i en triangel (punkterna näsa-tinning-tinning) inte utrustade med samma typ av klaffar som andra vener. Detta gör att blodet kan ta sin egen väg. Kärlen är även väldigt tunna så om man klämmer en "inombordare" så kan bakteriehärden (majonäsen) sprutas in i blodet och infektera CNS.
Citera
2011-12-11, 00:11
  #7
Medlem
zlpes avatar
Samma skit här, och har jag fått ett par gånger det senaste året. Men skiten går bort av sig själv och blir nog klämvänlig.
Citera
2011-12-11, 00:20
  #8
Medlem
Krafses avatar
Vi har alla en liten finne i oss, rätt vad det är efter några muggar sprit, så åker kökskniven fram också är tragedin ett faktum.

Citera
2011-12-11, 05:25
  #9
Medlem
tryds avatar
om du trycker och leker med den lite lätt ska du se att efter några dagar kan du klämma ut skiten
Citera
2011-12-11, 17:10
  #10
Medlem
WailingJohns avatar
Ok hoppas det går bort då.

Så sent som idag fick jag höra talas om nåt som kallas fettknöl som man kan få.. kan det vara en sådan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback