Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-16, 11:13
  #3949
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatepunk81
Hur smidigt/tillförlitligt är det att boka platsbiljetter direkt i appen? Tyckte jag läste att det gick göra, men hittar inte så mycket mer info.

Minns inte exakt, har för mig att de flesta platsbiljetter som jag köpte, de köpte jag efter att ha blivit vidarelänkad till tågbolagets egen biljettbokning. Lite småbökigt var det men inte värre än att man löser det på ett par minuter. Givetvis skiljer det sig mellan olika tågbolag. ÖBB var enkelt, DSB lite värre och SJ värst. SJ var faktiskt riktigt krångligt, tog en stund innan jag fattade vilket referensnummer det var de ville ha.
__________________
Senast redigerad av Limma skinkbit 2023-06-16 kl. 11:18.
Citera
2023-06-16, 12:48
  #3950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit

Minns inte exakt, har för mig att de flesta platsbiljetter som jag köpte, de köpte jag efter att ha blivit vidarelänkad till tågbolagets egen biljettbokning. Lite småbökigt var det men inte värre än att man löser det på ett par minuter. Givetvis skiljer det sig mellan olika tågbolag. ÖBB var enkelt, DSB lite värre och SJ värst. SJ var faktiskt riktigt krångligt, tog en stund innan jag fattade vilket referensnummer det var de ville ha.

Ok det låter ju hoppfullt, tack för svaret!
Citera
2023-09-06, 14:35
  #3951
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Tågluffade en gång för 42 år sedan och funderar nu på att göra sista resa innan man blir för gammal. Vi kommer bli 3-4 personer och tänkte åka 1:a klass nu i oktober. Är lite fundersam på hur pass svårt det är med platsbokningar bredvid varandra och i första klass. Vi tänkte göra om ungefär samma rutt som för 42 år sedan och dra direkt ner till Paris och sen vidare till Spanien och sen åka runt i Spanien. Blir samma rutt tillbaka. Förstår om det är en långsökt fråga men chansar i alla fall här om någon har någon erfarenhet av liknande.
Citera
2023-11-23, 10:53
  #3952
Medlem
Railpass?

Tja! Någon som kört med railpass på sistone? Är intresserad av lite information samt bästa priset för railpass som inkluderar Danmark, Tyskland, Frankrike och Spanien.
Citera
2023-11-23, 11:14
  #3953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Tja! Någon som kört med railpass på sistone? Är intresserad av lite information samt bästa priset för railpass som inkluderar Danmark, Tyskland, Frankrike och Spanien.

Det finns att köpa hos flera olika köpställen. Just nu säljer dsb.dk med 25% rabatt på samtliga pass.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1737992

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback