Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-09, 15:29
  #1
Medlem
Jag såg Alexander på bio för ett tag sen. Jag slogs av likheten mellan huvudrollsinnehavaren och usa:s president. De hade väldigt liknande drag i ansikte, framförallt då stelheten och blicken. Det är förmodligen en slump...
Men alexander är en film med ganska starka undertoner. Att välden enas under en ledare mm.

Jag har redan tidigare hört att us army betalar filmindustrin för att få sig framställda i positiv dager, sker det också från vita huset? tål att tänka på.

Visst, en annan förklaring skulle väl kunna vara att skådespelaren har vart i samma träsk som presidenten
Citera
2005-01-09, 15:41
  #2
Medlem
heartagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disconected
Jag såg Alexander på bio för ett tag sen. Jag slogs av likheten mellan huvudrollsinnehavaren och usa:s president. De hade väldigt liknande drag i ansikte, framförallt då stelheten och blicken. Det är förmodligen en slump...
Men alexander är en film med ganska starka undertoner. Att välden enas under en ledare mm.

Jag har redan tidigare hört att us army betalar filmindustrin för att få sig framställda i positiv dager, sker det också från vita huset? tål att tänka på.

Visst, en annan förklaring skulle väl kunna vara att skådespelaren har vart i samma träsk som presidenten

Är inte Oliver Stone ganska patriotisk, eller har jag helt fel?
Citera
2005-01-09, 22:42
  #3
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartagram
Är inte Oliver Stone ganska patriotisk, eller har jag helt fel?

Stone är väl snarare åt vänsterhållet, eller har *jag* fel?
Citera
2005-01-09, 22:52
  #4
Medlem
heartagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Stone är väl snarare åt vänsterhållet, eller har *jag* fel?

Mycket möjligt, det var bara något jag hade för mig
Citera
2005-01-09, 23:57
  #5
Avstängd
njurpajs avatar
"Plutonen" som Stone har gjort är väl inte direkt en propagandafilm för USA, om vi säger så...
Citera
2008-07-09, 03:49
  #6
Medlem
moderatswings avatar
Extrembumpar denna gamla tråd men för att späda på denna konspiration ännu mer så spelar ju Stone just nu in en film om president Bush.

Mysko?
Citera
2008-07-09, 05:36
  #7
Medlem
qivs avatar
Är detta en konspiration?
Citera
2008-07-09, 08:16
  #8
Medlem
Sailoritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disconected
Jag såg Alexander på bio för ett tag sen. Jag slogs av likheten mellan huvudrollsinnehavaren och usa:s president. De hade väldigt liknande drag i ansikte, framförallt då stelheten och blicken. Det är förmodligen en slump...
Men alexander är en film med ganska starka undertoner. Att välden enas under en ledare mm.

Jag har redan tidigare hört att us army betalar filmindustrin för att få sig framställda i positiv dager, sker det också från vita huset? tål att tänka på.

Visst, en annan förklaring skulle väl kunna vara att skådespelaren har vart i samma träsk som presidenten


Idén faller eftersom Bush inte är den tilltänkta världsledaren.
Citera
2008-07-09, 14:26
  #9
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
Är detta en konspiration?

Tydligen!
Citera
2008-12-05, 19:20
  #10
Medlem
ZätaHs avatar
Nej eftersom Alexander var überhomo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback