Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-09, 23:43
  #1
Medlem
Stonedyoos avatar
Sho det är så att jag sitter på ett stort lager olika piller, tänkte dra i mig lite xxanor nu men tycjer inte det ger någon gick alls när man tar dom oralt. Vad är bästa sättat att inta dom ?


IV funkar inte då jag inte har någon kanyl tillgänglig men jag har pump så rektalt är tillgängligt.
Så de val jag har (om ni inte vet mer) är vanligt oralt och svälja dom, snorta dom eller ta dom rektalt.

Snabb hjälp tack.
2011-12-09, 23:49
  #2
Medlem
xDs avatar
Oralt på tom mage torde fungera?
2011-12-09, 23:53
  #3
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Oralt på tom mage torde fungera?

Men jag tycker det kickar alldeles för dåligt =
2011-12-09, 23:56
  #4
Medlem
Oralt vafan ,Läkemedel är enligt min mening den enda vägen och intas på.
2011-12-10, 00:08
  #5
Medlem
dknerks avatar
Xanor "kickar" aldrig vad jag vet. IV är slöseri på vener då inget speciellt händer. Gör som vanligt folk, stoppa i munnen, känn på den goda alprazolam smaken och svälj (tugga om du vill vara extra hardcore)
2011-12-10, 00:09
  #6
Medlem
Kungensbordells avatar
Kör en rövpanna. Det är det sunkigaste alternativet du har.
2011-12-10, 00:10
  #7
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Kör en rövpanna. Det är det sunkigaste alternativet du har.
Men varför? Det vill jag veta
2011-12-10, 00:14
  #8
Medlem
Svälj dom, det ger bättre effekt än en rövpanna (talar av erfarenhet).

Fasen va smutsig jag känner mig efter den där meningens parentes
2011-12-10, 00:21
  #9
Medlem
AntiAliass avatar
Jag tycker det bästa sättet att ta alla benzos är att låta dom smälta under tungan. Det går snabbare än att bara svälja dom så man känner när dom börjar verka och slipper vänta på att dom ska smyga sig på gradvis..
2011-12-10, 01:16
  #10
Avstängd
erasethesuns avatar
Tabletter är till för att ätas eller alternativt smältas under tungan. Är det svårt.. Nä tänkte just det
2011-12-10, 11:30
  #11
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag tycker det bästa sättet att ta alla benzos är att låta dom smälta under tungan. Det går snabbare än att bara svälja dom så man känner när dom börjar verka och slipper vänta på att dom ska smyga sig på gradvis..
Håller med, speciellt xanor då. Stesolid kör jag också under tungan, men får ändå ingen effekt av dom. Förstår om dom flesta ogillar smaken, isåfall funkar det lika bra att svälja. Själv gillar jag smaken. Eller gillar och gillar, det smakar ju inte godis direkt. Men man vet ju att effekten kommer inom 5 minuter så det känns bra.
2017-10-23, 13:46
  #12
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun
Tabletter är till för att ätas eller alternativt smältas under tungan. Är det svårt.. Nä tänkte just det


Bortsett t.ex subutex som har väldigt dåligt biotilgänglighet oralt. Sublingualt även lågt, runt 40 procent,
nasalt runt 60 och runt hundra IV och i röven.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback