Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-06, 01:18
  #13
Medlem
Man vet att Dwemer är long dead, det vet man om man gör Nightengale questen och pratar med Enthir. Men det kommer inte bli Morrowind igen iallafall inte så snart, det tror jag inte de skulle göra. Men Valenwood+Elsweyr i en? Eller vad tror ni?
Citera
2012-11-01, 17:00
  #14
Medlem
Vederborandes avatar
Min önskelista:

- Att det utspelar sig i antingen Summerset Isles, Elsweyr eller Akavir
- Att de inte kör på den deppiga gråskalan som Skyrim hade, och får lite färg igen som i Oblivion!
- Mer längre och orginella quests, och att de tar bort de där "misc-questen" som bara är tråkiga!
Citera
2012-11-01, 17:30
  #15
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Min önskelista:

- Att det utspelar sig i antingen Summerset Isles, Elsweyr eller Akavir
- Att de inte kör på den deppiga gråskalan som Skyrim hade, och får lite färg igen som i Oblivion!
- Mer längre och orginella quests, och att de tar bort de där "misc-questen" som bara är tråkiga!

- Kan du beskriva hur de platserna är? Har bara spelat Skyrim och Oblivion.

- Beror ju på vart det utspelar sig, jag tycker färgskalan passar helt rätt i Skyrim.

- Nej förfan, det ska inte bli färre quests!
Citera
2012-11-01, 18:31
  #16
Medlem
Vederborandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
- Kan du beskriva hur de platserna är? Har bara spelat Skyrim och Oblivion.

- Beror ju på vart det utspelar sig, jag tycker färgskalan passar helt rätt i Skyrim.

- Nej förfan, det ska inte bli färre quests!
Inge moderna TE-spel utspelar sig i platserna jag beskrev men vi vet att Elsweyr är mycket dominerat of öken och nordafrikanska influenser. Redguards säte! Summerset Isles är där High Elf kommer ifrån Öar söder om Tamriel. Akavir är en annan kontinent än Tamriel. Kontinenterna har legat i krig förut och vi vet mycket lite om det. Det lär finnas Ap-raser, Orm-raser osv!

Kontrasten är alldeles för hög i Skyrim. Ögonen tröttnar lätt, det blir blurrigt och svårare att se. I Oblivion (och delvis Morrowind) finns klara, gröna träd. Lysande violetta blommor under en stjärnklar, blå natthimmel med tre månar. Allt var så sagolikt och mystiskt i Oblivion. I Skyrim känns det mesta lite grått.

Gillade också att Oblivion hade mycket mycket fler orginella vapen och dylikt. Vissa vapen/armor kunde vara så kraftfulla och bra gömda att det dröjde minst 100h gameplay för att finna dem. Efter quests fick man originella och riktiga belöningar och inte bara 500 gold eller dylikt.
Citera
2012-11-01, 21:50
  #17
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Allt jag önskar från en uppföljare är 1. Ingen fast travel (carriage i skyrim, silt strider i morrowind är okej) 2. Ingen pil som pekar mot current quest. srsly. ffs.
Båda dom väljer man ju själv om man vill göra/ha.. pilen som pekar mot quests kan du ju stänga av och Fast Travel behöver du ju inte använda.. Det finns dessutom mods som tar bort fast travel helt och hållet!
Citera
2012-11-06, 12:15
  #18
Medlem
Medves avatar
Jag själv gillar skyrim miljön och skulle vara nice om dom la till grann regionerna, annars skulle akavari va en intressant plats. Gillar att vara dragonborn dock och vill gärna forsätta lira som dragonborn men kommer nog inte bli så.
Citera
2012-11-06, 12:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Min önskelista:

- Att det utspelar sig i antingen Summerset Isles, Elsweyr eller Akavir
- Att de inte kör på den deppiga gråskalan som Skyrim hade, och får lite färg igen som i Oblivion!
- Mer längre och orginella quests, och att de tar bort de där "misc-questen" som bara är tråkiga!

Håller med om punkt 2 & 3. Jag hoppas dock att spelet utspelar sig i antingen Elsweyr eller Blackmarsh.

Orkade inte med skyrim då miljöerna var alldeles för lika Sverige

Kan tillägga en sak som jag tyckte att både oblivion och framför allt skyrim saknade och det är den djupa loren som fanns i morrowind. Svårt att sätta fingret på exakt vad det var men i morrowind fick man en speciell känsla på något sätt.
Citera
2012-11-06, 12:51
  #20
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfungus
Håller med om punkt 2 & 3. Jag hoppas dock att spelet utspelar sig i antingen Elsweyr eller Blackmarsh.

Orkade inte med skyrim då miljöerna var alldeles för lika Sverige

Kan tillägga en sak som jag tyckte att både oblivion och framför allt skyrim saknade och det är den djupa loren som fanns i morrowind. Svårt att sätta fingret på exakt vad det var men i morrowind fick man en speciell känsla på något sätt.

Du kanske menar tråkiga karaktärer ?
Citera
2014-03-13, 22:25
  #21
Medlem
Nermans avatar
Något jag skulle vilja ha i nästa Elder Scrolls spel är mer kontinuitet genom spelet. I Skyrim kan man rädda en stad från en dragon/anfallade arme bara för att en stund senare bli satt i fängelse för att ha dödat en höna. Slutet ska vi ju inte ens tala om...

Sen skulle det vara coolt om att man efter blivit ledare för en fraktion( tillexempel the companions) att man hade kunnat kalla alla till att följa efter dig. Visst hade det varit häftigt att storma igenom en grotta med 20+ galna krigare som har dig om ryggen. Visst det kanske hade blivit för enkelt då men vi har ju redan idag möjligheten att öka svårighetsgraden i menyn.
Citera
2014-03-14, 22:09
  #22
Medlem
Nermans avatar
Kom på en till grej.
Det skulle vara skönt om nästa generations NPCs var lite mer levande och inte sjukt efterblivna. Tänk om Lydia hade varit lite mer som Elisabeth från Bioshock Infinite. Jag fattar att det är svårt i ett spel med få scriptade händelser men ändå. En stor förbättring behövs
Citera
2015-01-07, 12:16
  #23
Medlem
elmhedens avatar
Bumpar denna tråd lite.

Gällande var TES VI tar oss är jag inte så orolig, angående den delen litar jag på Bethesda, tycker att de valt bra platser och tidsepoker. Det jag är lite orolig för (och hitills missnöjd med) är samma sak som många andra är inne på; Storleken. ALLT måste bli större. Det känns rätt futtigt att spelens största städer har typ 45 invånare, och lika futtigt att man kan springa mellan kartans mest avlägsna hörn på under timmen (har aldrig klockat det, men typ). Mängden innehåll i Skyrim var bra, det räcker gott bara man sprider ut det. Precis som tidigare nämnt blir det stökigt, man trillar in i nya saker mest hela tiden och har därför alltid ett specifikt ärende man är på. Jag skulle njuta av mer tid att bara "turista" runt och kolla läget.

Citera
2015-01-08, 14:30
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Bumpar denna tråd lite.

Gällande var TES VI tar oss är jag inte så orolig, angående den delen litar jag på Bethesda, tycker att de valt bra platser och tidsepoker. Det jag är lite orolig för (och hitills missnöjd med) är samma sak som många andra är inne på; Storleken. ALLT måste bli större. Det känns rätt futtigt att spelens största städer har typ 45 invånare, och lika futtigt att man kan springa mellan kartans mest avlägsna hörn på under timmen (har aldrig klockat det, men typ). Mängden innehåll i Skyrim var bra, det räcker gott bara man sprider ut det. Precis som tidigare nämnt blir det stökigt, man trillar in i nya saker mest hela tiden och har därför alltid ett specifikt ärende man är på. Jag skulle njuta av mer tid att bara "turista" runt och kolla läget.


Det jag är orolig för är att även Bethsada har hoppat på MMO grejen (iom. ES:Online, ett "test" från Bethsadas sida tror jag, kommer bli värre...) Jag själv är inte så mycket för multiplayer, mer än Co-op vilket knappt existerar i dagens spel. Möjligheten till Co-op är det enda jag saknat i tidigare spel (har spelat ES sedan 2002). Annars har de varit underbara singelplayerupplevelser med ett tempo man själv väljer, och sedan tusentals moddar som gjort att man bara gått runt och kollat hur saker BORDE sett ut på PC. Multiplayer kan/ska man inte modda alls.

Ge mig Vanilla story, med möjlighet att spela igenom storyn i Co-op, då blir jag glad. 1-4 co-op är underskattat! Resident evil 5, typ.

Detta kommer dock inte att hända då de kåta blickarna från utvecklarna blickas mot Blizzard och dess kassako Wow. Rockstar gjorde detta med GTA V, och troligtvis kommer samma girighet drabba Bethsada med ES 6.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback