Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-19, 08:39
  #121
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Varför ska man göra städer med 10K outvecklade NPC:s som du inte kan interagera med när du istället kan ha 30-50 mer eller mindre utvecklade NPC:s som kan ge quests, har unik dialog och är ”riktiga” individer med sitt perspektiv på omvärlden. Givetvis kan man fylla städer med guards och andra radiant npc:s men att göra städer till clutter av opersonlighet är knappast Bethesdas stil och knappast något som fans av sådana spel vill ha.

Det ena utesluter inte det andra. Jag vill ha bägge delar.
Citera
2022-04-19, 08:56
  #122
Medlem
Längtar efter detta. Men vad är det som talar för att det släpps snart ?
Citera
2022-04-19, 13:05
  #123
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Längtar efter detta. Men vad är det som talar för att det släpps snart ?

Inget. Kommer inte komma i år, och antagligen inte nästa år.
Citera
2022-04-30, 02:13
  #124
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Längtar efter detta. Men vad är det som talar för att det släpps snart ?

Ingenting. Starfield släpps i år (22-11-11) jag har mycket svårt att tro att det blir mindre än tre år tills TES6 efter det. Min gissning är att det blir 2026.
Citera
2022-05-27, 21:49
  #125
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Ingenting. Starfield släpps i år (22-11-11) jag har mycket svårt att tro att det blir mindre än tre år tills TES6 efter det. Min gissning är att det blir 2026.

Starfield framskjutet till 2023 nu. Bådar inte gott. Jag är rädd att teknologin springer förbi Bethesda och både Starfield och ES6 kommer vara rejäla besvikelser.

Angående vad jag skrivit tidigare om myllrande städer och enorma strider så finns den teknologin redan. Epic Battle Simulator 2 hanterar i den här filmen sex miljoner agenter som slåss med varandra, var och en enskild spelbara om så önskas. Men i ES6 lär man väl stå där i slutstriden med sju andra (spelade av två röstskådespelare) och ska "rädda världen".

https://www.youtube.com/watch?v=yr05FGHVDNM
Citera
2022-05-27, 21:53
  #126
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror att det kommer att sälja för att det står Elder Scrolls VI på det, inte för att det kommer att vara ett bra spel.
Citera
2022-05-27, 22:32
  #127
Avstängd
ArligJudes avatar
Är spelet värt att spela än idag?
Citera
2022-05-27, 22:36
  #128
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude
Är spelet värt att spela än idag?
Vilket av dom? Jag tycker ju att från och med Oblivion så är det ingen skillnad på Bethesda-spelen bortsett från utseendet.
Citera
2022-05-27, 22:39
  #129
Avstängd
ArligJudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vilket av dom? Jag tycker ju att från och med Oblivion så är det ingen skillnad på Bethesda-spelen bortsett från utseendet.

Tänkte på Skyrim.. Spelat den sist typ 10 år sen känns det som.
Citera
2022-05-27, 22:41
  #130
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude
Tänkte på Skyrim.. Spelat den sist typ 10 år sen känns det som.
Om du tyckte det var kul då, så gillar du nog alla Bethesda-spel faktiskt.
Citera
2022-05-27, 22:45
  #131
Avstängd
ArligJudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du tyckte det var kul då, så gillar du nog alla Bethesda-spel faktiskt.

Jovars, jag har nog spelat alla bethesdas rollspel, fallout samt oblivion och skyrim. Frågan är om man orkar köra introt.

Ja, lägger det på is tills vidare. Testar spela om suget kommer tillabaka.
Citera
2022-05-27, 22:48
  #132
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude
Jovars, jag har nog spelat alla bethesdas rollspel, fallout samt oblivion och skyrim. Frågan är om man orkar köra introt.

Ja, lägger det på is tills vidare. Testar spela om suget kommer tillabaka.
Men det där måste det väl finnas mods till? Jag vill verkligen ge Skyrim en ärlig chans, men jag vet inte om jag orkar åka kärra mot min säkra död en gång till. Samma med Fallout-spelen; Jag orkar inte introt en gång till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback