Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-10-15, 04:25
  #61
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandalphon
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...paning-6948736

Äntligen.

Hur gick det med detta? Lite förvirrande då jag precis hörde någon moderatjeppe på radio som sade att FRA borde få lyssna på inrikeskommunikation. Krävs det att "Hassan" snackar med "Vladimir" för att FRA ska få tjuvlyssna idag? Eller är det tänkt att FRA-spaning ska kunna användas som bevis vid rättegångar? I så fall kan vi räkna med att en del "vanliga människor" som skiter i att kryptera sin kommunikation kommer att hamna bakom skranket. Och dessutom vill väl Moderaterna att bevis hållas hemliga under förundersökningen och presenteras under rättegången, "som i Danmark"?
Citera
2020-10-15, 06:00
  #62
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Hur gick det med detta? Lite förvirrande då jag precis hörde någon moderatjeppe på radio som sade att FRA borde få lyssna på inrikeskommunikation. Krävs det att "Hassan" snackar med "Vladimir" för att FRA ska få tjuvlyssna idag? Eller är det tänkt att FRA-spaning ska kunna användas som bevis vid rättegångar? I så fall kan vi räkna med att en del "vanliga människor" som skiter i att kryptera sin kommunikation kommer att hamna bakom skranket. Och dessutom vill väl Moderaterna att bevis hållas hemliga under förundersökningen och presenteras under rättegången, "som i Danmark"?


I dag är det bara tillåtet för FRA att övervaka samtal och datatrafik om ena parten befinner sig utomlands, men Moderaterna vill nu att det ska vara tillåtet även om båda är i Sverige.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7574661

I princip vill Moderaterna kunna övervaka alla svenskar i realtid
Citera
2020-10-15, 08:23
  #63
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

I princip vill Moderaterna kunna övervaka alla svenskar i realtid

Jag tycker inte man får någon klarhet i hur det blir med förundersökningar. Är det två Al Qaida-nissar eller två GRU-agenter som kommunicerar inom Sveriges gränser så tror jag de flesta ser det som rimligt att de får avlyssnas (sedan om de går att avlyssna är väl en annan femma). Det är möjligt att det är en medveten taktik från lagstiftarna att hela tiden hålla luckor öppna som behöver täppas till.
Citera
2021-05-31, 13:17
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Eller är det tänkt att FRA-spaning ska kunna användas som bevis vid rättegångar?

Bara enligt okunniga (politiker).
Citera
2021-09-19, 17:16
  #65
Avstängd
Ifall man inte gillar islamiseringen eller utvecklingen som khalifatet Swedistan går mot blir man signalspanad.
Islamiseringen måste fullbordas till varje pris, säger man emot kommer spioner och följer efter en ifall man lämnar mobilen hemma.

Säpo, rikskriminalpolisen, fra, must, ksi, pts, msb och hela kitet gör sitt bästa för att så många negerblattar ska försöka sig på svensk landyta som möjligt. Till och med försvarsmaktens flygflottilj åker ned och hämtar hem utvisningsdömda våldtäktsafghaner som våldtagit svenska tjejer. Det är bortom skandal det är utrotning de är så jävla sämst överallt jag ser omkring mig är det bara massa negerblattar och islamister ser fan inga svenskar längre förutom de som jobbar på hemliga myndigheter och de älskar negerblattarna. Det här landet förtjänar bombsprängning och plågor i oändlighet.
Citera
2021-09-19, 17:20
  #66
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja. Nej. Ja.

För mig är det viktigt att FRA bara får samla på militärt och utrikespolitiskt -intressant information. I den formen är FRA bra för nationen och billigt jämfört med andra militära projekt med samma nytta.

FRA bör få spana på utrikespolitiska hot inom landets gränser. Det är det enda sättet att bli av med allt pack som jobbar mot Sverige, våra värderingar men som trots detta släpps in i landet av aktivister inom diverse myndigheter.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback