• 1
  • 2
2011-12-07, 20:14
Medlem
Som rubrik, hr r kllan:

http://www.dn.se/blogg/leonelsguldko...-ett-samhalle/

r det hr slutet? Vad kommer hnda med Mythbusters? Vad kommer kostnaden vara?
Citera
2011-12-07, 20:20
Medlem
Razputins avatar
Wow hur kan dom ha rknat fel p det? Missa en kanonkula? Knns som dom borde ha rknat ngra extra gnger Jag skulle gissa p att det inte r slutet iaf, betalar lite bter sen r dom igng igen typ.
Citera
2011-12-07, 20:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razputin
Wow hur kan dom ha rknat fel p det? Missa en kanonkula? Knns som dom borde ha rknat ngra extra gnger Jag skulle gissa p att det inte r slutet iaf, betalar lite bter sen r dom igng igen typ.

Det som gick fel var att dom skulle skjuta en kanonkula genom ngra tunnor med vatten, men dom missade tunnorna, kulan gick rakt igenom en betongvg och skuttade glatt vidare bort mot husen

Finns ett nyhetsreportage frn USA p Youtube nnstans. Lnkades p Reddit idag. Ska se om jag hittar.

Edit: Hr http://www.youtube.com/watch?v=Jj-CErr0VOY
Citera
2011-12-07, 20:38
Medlem
maxioffs avatar
Fyfan vilken jvla tur att kulan inte hade ihjl ngon.

Bara jag som tycker hlet i husvggen i videon ser jvligt fake ut?
Citera
2011-12-07, 20:48
Medlem
Dickswedes avatar
S trffande med en reporter, Alan Wang, som lite liknar Grant Imahara :-)

Ja, jag vet inte s likt men ganska kul nd....
Citera
2011-12-07, 21:05
Medlem
fattsos avatar
jvligt amatrmssigt att gra ett s enormt misstag imo

tycker personligen att om man ska leka med en kanon s gr det frihelvete i en ken/militrt skjutflt eller skjut ut mot havet men inte mot bostadsomrden.
Citera
2011-12-07, 21:13
Medlem
ven "proffs" fuckar till det ibland. Gnget som snart skulle mucka nr jag var nyinryckt i artilleriet lyckades skicka en bumpa genom ett hustak (eller var det vid husvggen?) i hus.
Detta under en uppvisningsskjutning dr de stod p regementet utanfr Kristianstad & (frskte) skjuta ut i havet.

Senare nr JAG skt fuckade jag frsts ALDRIG till det!
Citera
2011-12-07, 21:16
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
jvligt amatrmssigt att gra ett s enormt misstag imo

tycker personligen att om man ska leka med en kanon s gr det frihelvete i en ken/militrt skjutflt eller skjut ut mot havet men inte mot bostadsomrden.
Dom hade skjutit 3 skott innan, stod p en skjutbana och r inte direkt frsta gngen dom hller p med sna saker. Sen kan man undra varfr skjutfltet lg mot ett bostadsomrde istllet fr t det hllet dr det inte var ngot.. Och varfr 3e skottet gick s fel...

Men alla som jobbar har nog rkat ut fr att beg ett stort misstag ngon gng, ven fast det inte borde kunnat hnda...
Citera
2011-12-07, 21:20
Medlem
Tydligen skjutit 2 gnger innan den tredje smet ivg genom en betongvgg studsandes ver skjutvallen ner till staden :-)
Citera
2011-12-07, 21:21
Medlem
Jobbigt lge fr Mythbustarna men det lr ju inte vara de sjlva som berknat banan och avfyrat kanonen. Borde det inte vara en person inom t.ex. militren, som har licens fr att anvnda sdana kraftiga vapen?
Citera
2011-12-07, 21:48
Medlem
mytologis avatar
Skert bara en myt..

Frvrigt hoppas jag inte att dom slutar. Riktigt kul program.
Citera
2011-12-07, 22:09
Medlem
CaskRatlinss avatar
Tror inte det hr r slutet fr Mythbusters, om det dremot hade suttit nn i minivanen som ftt kanonkulan i skallen... Det hade varit slutet hehe.

Edit: Eller om personerna i sovrummet dr kulan gjorde hl hade ftt den p sig dtt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in