Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-07, 20:14
  #1
Medlem
Som rubrik, här är källan:

http://www.dn.se/blogg/leonelsguldko...-ett-samhalle/

Är det här slutet? Vad kommer hända med Mythbusters? Vad kommer kostnaden vara?
Citera
2011-12-07, 20:20
  #2
Medlem
Razputins avatar
Wow hur kan dom ha räknat fel på det? Missa en kanonkula? Känns som dom borde ha räknat några extra gånger Jag skulle gissa på att det inte är slutet iaf, betalar lite böter sen är dom igång igen typ.
Citera
2011-12-07, 20:26
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razputin
Wow hur kan dom ha räknat fel på det? Missa en kanonkula? Känns som dom borde ha räknat några extra gånger Jag skulle gissa på att det inte är slutet iaf, betalar lite böter sen är dom igång igen typ.

Det som gick fel var att dom skulle skjuta en kanonkula genom några tunnor med vatten, men dom missade tunnorna, kulan gick rakt igenom en betongväg och skuttade glatt vidare bort mot husen

Finns ett nyhetsreportage från USA på Youtube nånstans. Länkades på Reddit idag. Ska se om jag hittar.

Edit: Här http://www.youtube.com/watch?v=Jj-CErr0VOY
Citera
2011-12-07, 20:38
  #4
Medlem
maxioffs avatar
Fyfan vilken jävla tur att kulan inte hade ihjäl någon.

Bara jag som tycker hålet i husväggen i videon ser jävligt fake ut?
Citera
2011-12-07, 20:48
  #5
Medlem
Dickswedes avatar
Så träffande med en reporter, Alan Wang, som lite liknar Grant Imahara :-)

Ja, jag vet inte så likt men ganska kul ändå....
Citera
2011-12-07, 21:05
  #6
Medlem
fattsos avatar
jävligt amatörmässigt att göra ett så enormt misstag imo

tycker personligen att om man ska leka med en kanon så gör det förihelvete i en öken/militärt skjutfält eller skjut ut mot havet men inte mot bostadsområden.
Citera
2011-12-07, 21:13
  #7
Medlem
Även "proffs" fuckar till det ibland. Gänget som snart skulle mucka när jag var nyinryckt i artilleriet lyckades skicka en bumpa genom ett hustak (eller var det vid husväggen?) i Åhus.
Detta under en uppvisningsskjutning där de stod på regementet utanför Kristianstad & (försökte) skjuta ut i havet.

Senare när JAG sköt fuckade jag förstås ALDRIG till det!
Citera
2011-12-07, 21:16
  #8
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
jävligt amatörmässigt att göra ett så enormt misstag imo

tycker personligen att om man ska leka med en kanon så gör det förihelvete i en öken/militärt skjutfält eller skjut ut mot havet men inte mot bostadsområden.
Dom hade skjutit 3 skott innan, stod på en skjutbana och är inte direkt första gången dom håller på med såna saker. Sen kan man undra varför skjutfältet låg mot ett bostadsområde istället för åt det hållet där det inte var något.. Och varför 3e skottet gick så fel...

Men alla som jobbar har nog råkat ut för att begå ett stort misstag någon gång, även fast det inte borde kunnat hända...
Citera
2011-12-07, 21:20
  #9
Medlem
Tydligen skjutit 2 gånger innan den tredje smet iväg genom en betongvägg studsandes över skjutvallen ner till staden :-)
Citera
2011-12-07, 21:21
  #10
Medlem
Jobbigt läge för Mythbustarna men det lär ju inte vara de själva som beräknat banan och avfyrat kanonen. Borde det inte vara en person inom t.ex. militären, som har licens för att använda sådana kraftiga vapen?
Citera
2011-12-07, 21:48
  #11
Medlem
mytologis avatar
Säkert bara en myt..

Förövrigt hoppas jag inte att dom slutar. Riktigt kul program.
Citera
2011-12-07, 22:09
  #12
Medlem
CaskRatlinss avatar
Tror inte det här är slutet för Mythbusters, om det däremot hade suttit nån i minivanen som fått kanonkulan i skallen... Det hade varit slutet hehe.

Edit: Eller om personerna i sovrummet där kulan gjorde hål hade fått den på sig å dött.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback