Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-06, 23:04
  #1
Medlem
Conatuss avatar
Hej!

Min dotter har fått ett erbjudande på ovanstående företag och är lite nyfiken då jag inte hittar så mycket information.

Bolaget är nystartat och har således inte hunnit få in bokslut, är en del av en större koncern med från vad jag kan se vettiga företag som är seriösa.

Får lite skum känsla men det verkar vara ett vanligt telemarketing bolag och min syster är van vid detta men jag vill inte att hon ska börja på något oseriöst företag.

Även bolagets ordförande Cembraeus, Tomas verkar vara en intressant typ.

All information och åsikter uppskattas!
Citera
2011-12-07, 00:27
  #2
Medlem
CommonKnowledges avatar
Först är det din dotter och sedan din syster?
Citera
2011-12-07, 10:37
  #3
Medlem
Conatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Först är det din dotter och sedan din syster?
Oj, det är inte min dotter det gäller utan min syster.
Citera
2011-12-09, 10:21
  #4
Medlem
Conatuss avatar
Nu har bolaget bytt ordförande till en "Gergeo Afram" som har ett ab som heter Same Blood??

Någon som vet något om denne?
Citera
2011-12-15, 21:11
  #5
Medlem
Conatuss avatar
Min syster tog ett annat erbjudande på Dustin så tråden kan låsas för ingen verkade ju veta något här ändå!
Citera
2011-12-20, 20:32
  #6
Medlem
Som du säger Ringia är telemakertingföretag. Ganska nygrundat. Med riktning på fast hemtelefoni. Allt jag vet om dom är att det planeras ganska mycket och det finns inte tydlig information om dom. Men det kommer ju om några månader eftersom vi håller på byggas ut. Men dock är det ett seriöst företag med den bästa Kundservicen i landet! Inklusiv nya tjänster kommer också lanseras inom kort!
Citera
2012-01-05, 13:02
  #7
Medlem
Arthros avatar
Lite sent svar kanske, men det här kom upp idag på DN:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tel...ngades-pa-band

Känns ju inte sådär jätteseriöst.
Citera
2012-01-05, 16:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumba
Som du säger Ringia är telemakertingföretag. Ganska nygrundat. Med riktning på fast hemtelefoni. Allt jag vet om dom är att det planeras ganska mycket och det finns inte tydlig information om dom. Men det kommer ju om några månader eftersom vi håller på byggas ut. Men dock är det ett seriöst företag med den bästa Kundservicen i landet! Inklusiv nya tjänster kommer också lanseras inom kort!

Du måste lära dig bättre svenska.
Ibland är det dom och ibland vi...
Citera
2012-01-05, 16:53
  #9
Medlem
Conatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthro
Lite sent svar kanske, men det här kom upp idag på DN:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tel...ngades-pa-band

Känns ju inte sådär jätteseriöst.
Fast det står ju att det var en återförsäljare och att dem har sagt upp avtalet? Min syster valde iofs inte Ringia men man kan ju ändå vara saklig

Jag kommer ihåg när jag bråkade med Tele 2 om ett abonnemang men enligt ett mail ifrån försäljningschefen så är det ganska vanligt att dem tar externa företag som hjälper till med försäljningen och då kan det tydligen uppstå sådana här problem, men jag tycker inte att det ger en rättvis bild av företaget... Men lite roligt att läsa lite mer om företaget via DN idag när jag själv försökte leta fram info
Citera
2012-01-07, 08:42
  #10
Medlem
eddievans avatar
Innan ni svarar på den här tomtens tråd så borde ni läsa hans tråd som han startade 2011-12-12 under Flashback Forum > Livsstil > Relationer och samlevnad > Relationsakuten

Släng ut honom från FB....

Citat:
Ursprungligen postat av Conatus
Hej,

Jag mår väldigt dåligt över detta men vi var på barnkalas i helgen och det slutade med att jag fick vara lekledare för barnen då jag ofta kommer bra överrens med barn. Jag kom på idén att vi skulle köra lite vattenlekar men eftersom det var så kallt så ville bara med brors dotter vara med.

När vi kom in så gick jag med henne på toa för att jag skulle hjälpa henne byta om till varma kläder (min brors fru gav mig nya kläder när vi kom in) och av någon märklig anledning så började jag pulla henne lite försiktigt i slidan!

Efter någon minut eller två så klädde jag på henne och har fantiserat om denna stund vi delade hela dagen och kvällen nu.

Hur som helst så mår jag väldigt dåligt över det inträffade främst eftersom jag inte vill förstöra relationen med min bror som förmodligen skulle bli upprörd över detta och jag vet att jag inte skulle ha någon bra förklaring... Är ju nära 40 nu så man kommer ju inte undan med att det blev en glögg för mycket....

Kan även passa på att nämna att jag tidigare har haft trevliga stunder med barn men aldrig inom släkten så att säga, är nu lite orolig och undrar om någon har lite råd ifall hans dotter bestämmer sig för att berätta vad som hände i helgen!
Citera
2012-01-10, 19:23
  #11
Medlem
Conatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddievan
Innan ni svarar på den här tomtens tråd så borde ni läsa hans tråd som han startade 2011-12-12 under Flashback Forum > Livsstil > Relationer och samlevnad > Relationsakuten

Släng ut honom från FB....
Nu tycker jag inte att lite oskyldigt pillande ska hindra mig ifrån att hjälpa min syster till att hitta ett så bra jobb som möjligt eller hur? Dessutom tog hon en tjänst på ett annat företag.. Med ett inbyggt lekhus så att föräldrarna kan lämna sina barn där
Citera
2012-11-15, 08:42
  #12
Medlem
sanctissimuss avatar

Ringias hemsida
källa

Ringia AB - Orgnr: 556821-4208

Thorén, Magnus Anders (41 år) - 1971-07-03 STRÄNGNÄS
VD - Aktiv i 4 bolag

Styrelse
Thorén, Magnus Anders (41 år) - 1971-07-03 STRÄNGNÄS
Styrelseledamot - Aktiv i 4 bolag

Farrow, Jeffrey Robert (57 år) - 1955-08-09 DUBAI, ARABEMIRATEN, FÖRENADE
Styrelseledamot, Ordförande

Frendesson, Therese Annica Sandra (29 år) - 1983-05-17 LINKÖPING
Styrelseledamot - Aktiv i 2 bolag

Bildat: 2010-10-11
Registrerat: 2010-10-15
Aktiverat: 2011-10-20
källa

19 mars 2012 - Fulförsäljning från Ringia

Telebolaget Ringia anklagas för att lura äldre småföretagare in i oönskade avtal.
Männen bakom kan knytas till hårt kritiserade PPM-skojare.

källa

14 november 2012 - KO-biträde kan hjälpa lurade åldringar

"lurades att byta ut makens teleabonnemang"

77-åriga Dagny stämdes av Ringia men fick hjälp av ett biträde att tillskriva Ringia och där klargjorde man att Dagny var att betrakta som konsument och har därav ångerrätt och kort därefter drog Ringia tillbaks stämning.

källa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback