Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-08, 02:29
  #13
Medlem
Är innehav eller bruk av kokablad/te lagligt i Sydamerika?
Citera
2011-12-09, 00:59
  #14
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winkie
Är innehav eller bruk av kokablad/te lagligt i Sydamerika?

Ja, det är det . Jag dricker det just i detta nu .
Citera
2011-12-09, 00:59
  #15
Medlem
SwingKidds avatar
Kollar de väskor mer om man kommer från Latinamerika?
Kan hundar och andra lukta bladen?
Citera
2011-12-09, 01:04
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Kollar de väskor mer om man kommer från Latinamerika?
Kan hundar och andra lukta bladen?
Fråga ett: ja.
Två: bra fråga.
Citera
2011-12-09, 01:21
  #17
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyaniden
Fråga ett: ja.
Två: bra fråga.

Jag tänkte typ blanda ihop lite blad med lite vanlig mate-te (yerba) från Argentina. Det kommer se helt normalt ut. Som vanligt te...kan det vara en bra idé?
Citera
2013-05-27, 18:58
  #18
Medlem
CarlXIIs avatar
*Bump* Jag har beställt kokate härifrån.. http://www.buycocatea.com/ och fått hem det. Kan ju inte garantera att det är äkta, men ska bli kul att testa! Tänker ha det till träning och aptit/viktkontroll. Fick idén av en arbetskamrat som varit i sydamerika och tagit med blad hit, lät på henne som det var lagligt, fast hon smugglade väl knark utan att veta om det då
Citera
2013-06-10, 16:47
  #19
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Alltså, jag har drukigt kokate, känns ingenting. Tror man måste ha något till om man tuggar om du ska få någon kick.

Kände inte heller något, sämre än en kopp kaffe.. ungefär som vanligt jävla te. säkert nått skräp jag fått tag i. nån som vet om man kan beställa kokate hit?
Citera
2013-06-11, 03:02
  #20
Medlem
Jag har varit i Sydamerika i snart 4 ar nu och jag spenderade runt 4 manader i Bolivia och Peru tillsammans. Kokablad ar minst lika vanligt i Bolivia som kaffe ar i Sverige och det vanligaste sattet att anvanda bladen ar att tugga de. Man maste tugga pa ratt bra for att fa en effekt som ar lika stark som efter 1-2 koppar kaffe och man maste tugga HELA TIDEN. Det hjalper absolut bra mot hojdsjuka, men att gora te pa det verkar inte ha nagon vidare effekt.

Bladen finns att kopa overallt och kostar i stort sett ingenting
Citera
2013-07-16, 04:29
  #21
Medlem
SwingKidds avatar
Tänkte bara berätta att det gick bra och jag fick med mig en ganska rejäl liten påse med hem . Åkte från Bolivia till Buenos Aires i Argentina, till Madrid i Spanien och så hem. Inga problem!
Citera
2013-08-13, 12:14
  #22
Medlem
SwingKidds avatar
Hej hej igen alla..jag skulle vilja veta om man kan odla kokablad på andra ställen än i Anderna?? Är det värt att beställa frön??
Citera
2015-04-05, 22:46
  #23
Avstängd
vomitmyselfs avatar
Man tuggar förövrigt inte på kokablad utan man suger på dem. Smakar inget vidare.
Citera
2015-04-14, 00:21
  #24
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vomitmyself
Man tuggar förövrigt inte på kokablad utan man suger på dem. Smakar inget vidare.
Inte riktigt, man tuggar för att få ut "saften" från bladen. Suga på bladen vafan fick du det ifrån? Suga gör man på en isglass haha kanske det du smakade på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback