Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 20:22
  #289
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Och luffarmacka!!!

Hamburgerbröd med mos ketchup och majonäsgurka.
Skinkmästartoast var en annan höjdare!
Citera
2018-12-11, 23:24
  #290
Medlem
Minns första pizzerian i byn (även första pizzerian jag besökt). Larosa (La Rosa?) i en ungdomsgård 400 m hemifrån som öppnade 1985/1986?. Minns speciellt ett pizza som hette Vesuvio med bl.a skinka och som var väldigt kryddstark. Åh som jag skulle vilja återuppleva den pizzan i dag.
Citera
2018-12-12, 23:29
  #291
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Någon som minns Varm korv automaten vid Norrtull ?

Utav ren nyfikenhet.., hur smakade korven ifrån en sån apparat ?

Slängde man in några mynt till för att få bostongurka eller vad ?
(här krävs några rader till + recension, aldrig hört talas om en liknande mackapär )
Citera
2018-12-12, 23:48
  #292
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Utav ren nyfikenhet.., hur smakade korven ifrån en sån apparat ?

Slängde man in några mynt till för att få bostongurka eller vad ?
(här krävs några rader till + recension, aldrig hört talas om en liknande mackapär )
Den var antagligen unik.

Det här var väldigt länge sedan 1971-73, någonstans, vi hade hört talas om den, och åkte till stan ett sportlov tror jag, det var i alla fall riktig vinter och kallt.
Man lade in två kronor, kanske tre, i ett myntinkast, sedan minns jag inte exakt vad som hände, men man kunde öppna en lucka och ta sin korv med bröd.

Antagligen var det någon föregångare till mikrovågsugn, korven var kokt, och brödet var rätt varmt.
Det gick inte att få några tillbehör som senap, eller bostongurka.

Smaken var väl inget fel på, vad jag minns.

Då vi skulle "besöka" den på nytt på sommaren, för att undersöka den närmare, så var den borta.
Citera
2018-12-22, 21:30
  #293
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Den var antagligen unik.

Det här var väldigt länge sedan 1971-73, någonstans, vi hade hört talas om den, och åkte till stan ett sportlov tror jag, det var i alla fall riktig vinter och kallt.
Man lade in två kronor, kanske tre, i ett myntinkast, sedan minns jag inte exakt vad som hände, men man kunde öppna en lucka och ta sin korv med bröd.

Antagligen var det någon föregångare till mikrovågsugn, korven var kokt, och brödet var rätt varmt.
Det gick inte att få några tillbehör som senap, eller bostongurka.

Smaken var väl inget fel på, vad jag minns.

Då vi skulle "besöka" den på nytt på sommaren, för att undersöka den närmare, så var den borta.
Bensinmacken på Furusund i Roslagen hade en sådan manick under det sena 70:talet/tidiga 80:talet minns jag. Helt ok korv dessutom. Denna mack förde också ostburgare som man mikrade, fast dessa föll jag aldrig riktigt för. Svampigt kött, degigt bröd och ketchup som smakade litet som nyponsoppa av någon anledning..
Citera
2018-12-23, 12:30
  #294
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling

...Då vi skulle "besöka" den på nytt på sommaren, för att undersöka den närmare, så var den borta.

Den här maskinen fanns här i Linköping, b.l.a vid Hjulsbro trafikkiosk. Den försvann pga att en del typer pissade i maskinens varuöppning...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback