Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-23, 20:53
  #13
Medlem
Jag åkte bil till Gibraltar från Marbella och vad jag kan minnas var det en motorväg eller något och där får väl inte mopeder åka? Det var en ganska bra bit också, speciellt om man inte hittar (vilket jag inte gjorde först...).
Citera
2012-12-24, 05:20
  #14
Medlem
Puttons avatar
Tack för info! Kollat upp det lite mer nu och blir nog att hyra nån cool bil en dag istället.
Hur var Gibraltar, svårt/lång tid att komma in/ut? Verkar enklast att parkera i spanska la linea och gå in.

God jul fressten
Citera
2012-12-24, 08:01
  #15
Medlem
Jag åkte in med bil och åkte runt ön. Har bott i London så arkitektur och så där kändes ju igen haha... Besökte toppen av ön och såg på utsikten det var inte speciellt svårt att åka in.
Citera
2012-12-26, 07:25
  #16
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baleken
Skall åka till Marbella nu i slutet utav Augusti, vad bör man tänka på?

Vad kostar inträdet på Ocean Club?
Vart skall man gå någonstans (utgång)?
Någon restaurang man bör besöka?

Hört runt 10 e. Vet dock inte om det stämmer.
Puerto Banus bargata.
Oroa dej inte för det. Finns hur många som helst. Vandra runt en kvart och bestäm er sen.
Citera
2014-01-07, 19:28
  #17
Medlem
Vad är åldersgränsen för inträde till ocean club?
Citera
2014-01-13, 10:34
  #18
Medlem
Yazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putton
Bumpelibump!

Jag tänkte ner till Malaga några dagar, sen Marbella några dagar, sedan Malaga igen.

Hade tänkt att hyra mig en moped. Jag undrar om någon kan säga om det är realistiskt att köra moped från Marbella till Gibraltar? Lust att se Gibraltar och vore soft att kunna glida längs kusten och stanna här och där...

Realistiskt och realistiskt. Det går utan problem att köra kustvägen N-340 till Gibraltar med moped. Tempot på vägen är tämligen högt, så uppmärksamhet är alltid bra. Eftersom du kommer att åka längs kusten hela vägen ( i stort sett. Mellan Sotogrande och La Linea går N-340 en bit från kustremsan) kommer du upptäcka en mängd trevliga ställen att stanna och sola och bada. Det finns fina stränder i La Linea, samt baksida av Gibraltarklippan. Till den sistnämnda kommer du genom att göra in i Gibraltar och följa vägen förbi vägen till Upper Rock och runt klippan.

Har du ålder inne och körkort för bil är mitt råd att hyra en liten bil i stället. Det är ändå ett antal mil från Marbella till Gibraltar. Brunos bil (svenskt företag) har bra bilar till bra pris med kontor i Malaga, Marbella, Manilva mm.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1733264

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback