Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-05, 19:57
  #1
Avstängd
Ska resa med tjejkompisarna i sommar och funderar på Marbella i södra spanien...Någon som varit där och har lite inside information om stället??

Är ute efter grymt roligt nattliv (men inte drägg och fulla 16-åringar), sol, turkost vatten, shopping, mysiga cafeer/restauranger, möjlgheter (upptäcka!!) och härligt umgänge!

Lite tips och åsikter upskattas som tusan!
Citera
2012-02-11, 16:58
  #2
Medlem
Om du åker till Marbella (Puerto Banus) kommer du inte bli besviken. Detta ställe har nåt för alla, i alla åldrar. Finns en del fulla 16-åringar men även folk på 50 + (samt folk däremellan =) De yngre håller mest till på bargatan. Såg nu att ni är 18 åch då är dessa ställen i och för sig passande för er.

På dagen hänger man på Plaza Beach, Buddha Bar, Ocean Club eller intilligande strand. På kvällen är det till att börja med främst News café och Tibu som gäller för att sedan dra vidare till stora klubbar som Olivia Valere och Funky Buddha. Därefter efterfester i valfria Marbella-kåkar

Atmosfären är grym i Marbella och priserna är rimliga. Hur många och när planerar ni att åka?
Citera
2012-02-19, 09:44
  #3
Medlem
Avayas avatar
Är faktiskt bosatt strax söder om Marbella och ja, det är ett riktigt schysst ställer med mycket uteliv.
Hela Costa del sol är sådan.

Sen lär du springa på dräggiga 16-åringar, garanterat, då vissa ställen fortfarande har 16års gräns på alkohol.

Men jag tror du kommer gilla det
Citera
2012-02-22, 13:56
  #4
Medlem
Racar003s avatar
Bor i Marbella (Puerto Banus) och det kommer nog passa er semester bra, finns i princip 0,0 dräggiga 16åringar här, snarare är åldern även på sjävla bargatan 20-30 och med helt klart högre "standard" på folk än om du åker till Aiya Napa tex om man nu får säga så?

Nä men skämt o sido, det är grym fest här nere utan att vara dräggigt och stökigt. Och för er tjejer så är det fullt av fina resturanger, drinkbarer på stranden, shopping i mängder osv..

Bara hojta till om ni vill ha nån som visar er runt när ni kommer!
Citera
2012-02-28, 23:37
  #5
Medlem
Fingerlingers avatar
Drar till Marbella i Maj i år! Bor skitbilligt i lägenhet och funderar lite på vad jag och polarna absolut inte får missa? Några kanonställen som står ut ur mängden? Kanske tjurfäktning är något att se?

Hur är läget i Marbella i maj ens? Är det helt tomt på folk?
Citera
2012-03-11, 01:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingerlinger
Drar till Marbella i Maj i år! Bor skitbilligt i lägenhet och funderar lite på vad jag och polarna absolut inte får missa? Några kanonställen som står ut ur mängden? Kanske tjurfäktning är något att se?

Hur är läget i Marbella i maj ens? Är det helt tomt på folk?

vad jag har läst i tidningen här så är marbella numera ett turistmål 11 månader om året, så i maj tvivlar jag på att det är folktomt. sommaren börjar ju precis då
Citera
2012-04-07, 21:30
  #7
Medlem
Marbella och Puerto Banus är perfekta partystället och redan nu är det mycket turister och vädret nu är helt okej men i Maj brukar det riktiga sommarvädret komma.Ta en titt på www.costasite.com där finns info om nattliv/stränder/restauranger/väder mm
Citera
2012-06-15, 15:31
  #8
Medlem
Texasjunkiees avatar
Marbella är grymt, Ett litet tips på god mat innan utgång är. Quey en grym resturang med mysig stämning. Samt romantico som ägs av ett gammalt par, Också sjukt god mat. Testa gärna gambas pil pil! Det bästa som finns!
Citera
2012-07-10, 15:49
  #9
Medlem
Ta en sväng in om Havanna på first line i Banus, nice tryck, bra folk och riktigt roligt. Öppnar 23 sen är det i princip fullt ös fram till 03...


Vi hyrde villa där nere, gäller att vara ute i god tid dock för sen är alla villor uthyrda i banus garanterat... (kostar dock en del att hyra i banus så såklart) Men vilken sjuk jetset stad, inte många ställe man kan se fler bentley en volvos, hehehe..

www.nordicestates.se (för er som vill hyra eller kanske köpa på solkusten)
Citera
2012-08-03, 12:01
  #10
Medlem
Svarar lite efter nu, men det kan vara kul med lite tips till andra. Gillar man kinesisk mat så finns det en restaurang som heter Tai Pan och ligger vid Puente Romano-hotellet samt området. Puente Romano ligger mellan Marbella och Puerto Banús och är hur nice som helst.
Citera
2012-08-07, 13:08
  #11
Medlem
Balekens avatar
Skall åka till Marbella nu i slutet utav Augusti, vad bör man tänka på?

Vad kostar inträdet på Ocean Club?
Vart skall man gå någonstans (utgång)?
Någon restaurang man bör besöka?
Citera
2012-12-22, 17:31
  #12
Medlem
Puttons avatar
Bumpelibump!

Jag tänkte ner till Malaga några dagar, sen Marbella några dagar, sedan Malaga igen.

Hade tänkt att hyra mig en moped. Jag undrar om någon kan säga om det är realistiskt att köra moped från Marbella till Gibraltar? Lust att se Gibraltar och vore soft att kunna glida längs kusten och stanna här och där...
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1733264

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback