Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-05, 19:22
  #1
Medlem
Starx efter kl 15 i eftermiddags gick ett automatlarm på Stenungsskolan i Stenungsund och brandkåren åkte dit. Insatsledaren lämnade bilen utanför, tyvärr med nycklarna i, och då passade någon på att stjäla (!) den. Sen hade han en riktigt rolig biltur under några timmar...
Citat:
Bilen har under eftermiddagen synts längs E6 söderut mot Göteborg.
Enligt vittnen har den kört med blåsljus på.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.264...s-pa-parkering

Citat:
En allmänhet får syn på bilen som kör i Askimsområdet och kontaktar polisen. Vid Björkhällans besöksparkering grips en man i 40-års åldern i bilen.
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...told-Goteborg/

Vad är det här för en medelålders tokstolle? Är det någon känd profil i Stenungsund tro?
Citera
2011-12-05, 19:29
  #2
Medlem
epost72s avatar
Vad är det för en stolle till räddningsledare?
Om inte jag minns fel så är även det agerandet straffbart.
Citera
2011-12-05, 19:34
  #3
Medlem
TheRedDucks avatar
Om man lämnar en bil med nyckel i, i detta land. Så får man fan skylla sig själv. Speciellt om det är en bil med blåljus, som någon stolle tror han kan ha kul med.
Citera
2011-12-05, 19:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad är det för en stolle till räddningsledare?
Om inte jag minns fel så är även det agerandet straffbart.
Ja ett åtal för tjänstefel kan man kanske tänka sig. En bil av detta slag som är på vift kan ju användas i många syften. Den är ju utrustad med sirener och blåljus....
Citera
2011-12-05, 20:11
  #5
Medlem
Hoylers avatar
Amen ni får fan ha en viss förståelse också. man räknar inte med att en jävla alkis ska hoppa in och ta din bil. Som insatsledare är hela din uppgift att snabbt vara ute och få en bra överblick på branden, och i vilka områden den hunnit sprida sig till. Det är han därefter som dirigerar och bestämmer vilka brandbilar som ska larmas bland annat.

Kanske lite klantigt i efterhand, men det är ju samtidigt jävligt lätt att vara efterklok? hoppas han inte torskar jobbet.


Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja ett åtal för tjänstefel kan man kanske tänka sig. En bil av detta slag som är på vift kan ju användas i många syften. Den är ju utrustad med sirener och blåljus....

Eftersom det är en brandbil av mindre format så kan du ju köra snabbt och lura andra bilister. mycket mer än så blir det ju inte. självklart är du ju en fara för andra bilister, men du kan ju inte utnyttja den på så många olika sätt. eller hur tänkte du?
Citera
2011-12-05, 20:14
  #6
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Amen ni får fan ha en viss förståelse också. man räknar inte med att en jävla alkis ska hoppa in och ta din bil. Som insatsledare är hela din uppgift att snabbt vara ute och få en bra överblick på branden, och i vilka områden den hunnit sprida sig till. Det är han därefter som dirigerar och bestämmer vilka brandbilar som ska larmas bland annat.

Kanske lite klantigt i efterhand, men det är ju samtidigt jävligt lätt att vara efterklok? hoppas han inte torskar jobbet.
Vad får dig att tro det är en alkis som stulit bilen.
Själv tror jag på mångkultur, har ju varit vanligt förekommande innan att man skär sönder slangar mm när brandkår ryckt ut..
Citera
2011-12-05, 20:16
  #7
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Vad får dig att tro det är en alkis som stulit bilen.
Själv tror jag på mångkultur, har ju varit vanligt förekommande innan att man skär sönder slangar mm när brandkår ryckt ut..

Läste jag rätt var det en 40-åring som greps?

stinker svensk alkis om det lång väg faktiskt.

Och ja, jag har läst om de sabotagen med, men denna gång stal någon faktiskt en hel bil. har det bara på känn att det var en alltför lullig herre som passerade vid fel tidpunkt.
Citera
2011-12-05, 21:37
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Vad får dig att tro det är en alkis som stulit bilen.
Själv tror jag på mångkultur, har ju varit vanligt förekommande innan att man skär sönder slangar mm när brandkår ryckt ut..
Mångkultur i Stenungsund?
Är inte det de enda svenska området kvar i vårat land?
Nej det är dags för dig att inse att även svenskar kan begå brott.
Citera
2012-01-24, 12:38
  #9
Medlem
Sju månader i buren blev det. Den åtalade dömdes dock inte för själva stölden utan för att ha flyttat bilen från Majorna till Askim.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....ktakular-stold
Citera
2012-02-25, 17:43
  #10
Medlem
Och nu har hovrätten i Göteborg aka "nådeenheten" sänkt straffet till tre månader! Det kostar alltså inte mer än 60 dagar med fotboja att hitta på sånt här....

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....straffet-sankt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback