Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-05, 00:56
  #1
Medlem
Tjena Flashback,

Jag har nu länge suttit och letat efter om det nu vore möjligt, självklart bara för intressets skull, att "löda till" en mikrofon till ett par hörlurar.
Anledningen till denna fundering är att jag nyligen hittat dessa hörlurar som jag direkt tänkte att "fan, vad snyggt det skulle vara med en cool 'aviator mikrofon' i samma färg på dessa!". Men detta har jag än så länge inte hittat någonting om! Jag har endast hittat en del som visar hur man löder fast en iphone-mikrofon, som alltså sitter på sladden, på ett par typ in-ears.

Och självklart förstår jag att om detta nu skulle vara möjligt att göra så måste man öppna upp lurarna och dra den extra mikrofonkabeln i den nuvarande hörlurs-kabeln och sedan löda fast den kabeln i en ny 3.5mm hane.

Någon som vet om detta fungerar/vet vart man läsa sig till liknande?

Ps. "aviator mikrofonen" jag tänker på ser ut ungefär såhär, fast alltså utan hörlurarna såklart...
Citera
2011-12-08, 21:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganiser
Tjena Flashback,

Jag har nu länge suttit och letat efter om det nu vore möjligt, självklart bara för intressets skull, att "löda till" en mikrofon till ett par hörlurar.
Anledningen till denna fundering är att jag nyligen hittat dessa hörlurar som jag direkt tänkte att "fan, vad snyggt det skulle vara med en cool 'aviator mikrofon' i samma färg på dessa!". Men detta har jag än så länge inte hittat någonting om! Jag har endast hittat en del som visar hur man löder fast en iphone-mikrofon, som alltså sitter på sladden, på ett par typ in-ears.

Och självklart förstår jag att om detta nu skulle vara möjligt att göra så måste man öppna upp lurarna och dra den extra mikrofonkabeln i den nuvarande hörlurs-kabeln och sedan löda fast den kabeln i en ny 3.5mm hane.

Någon som vet om detta fungerar/vet vart man läsa sig till liknande?

Ps. "aviator mikrofonen" jag tänker på ser ut ungefär såhär, fast alltså utan hörlurarna såklart...
Känner en kille som köpte ett par hörselskydd, tryckte i högtalare från ett gammalt headset, satte dit en mikrofon på stativ och lindade ihop sladdarna.
Citera
2011-12-10, 08:15
  #3
Medlem
8051arbasts avatar
Nej det finns helt enkelt inte fria kablar att använda i hörlurskabeln, den måste du byta ut mot en med två ledare till.
Dessutom bör mikrofonkablen vara en skärmad ledare, och hörlurskablar är oskärmade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback