Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-04, 14:11
  #1
Medlem
FinalShows avatar
Har en YST-SW40, länk klicka och jag undrar vad som behövs för att kunna använda den? Är skit dålig på ljudsystem men räcker det i princip med en vanlig CD-spelare eller behövs avancerade CD-spelare, med tillhörande förstärkare och liknande?

Länk till baksidan: http://www.hifido.co.jp/photo/02/120/12075/c.jpg

Den har egen strömförsörjning också.

Jag är fattig så har inte råd med några dyra system så om det är som jag misstänker att det blir dyrt att få ihop ett fungerande system med denna subwoofer, vad kan jag sälja den för?
Citera
2011-12-04, 14:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalShow
jag undrar vad som behövs för att kunna använda den? Är skit dålig på ljudsystem men räcker det i princip med en vanlig CD-spelare eller behövs avancerade CD-spelare, med tillhörande förstärkare och liknande?


Nej det funkar att koppla den till en cd spelare, men det gör inte direkt nån nytta då den bara spelar dom lägsta frekvenserna och du inte kommer att höra 90% av musiken.

Ska du ha nån nytta av den så måste du ha förstärkare och mera högtalare.

Sälja? 300-500? kanske.
__________________
Senast redigerad av Lowtech 2011-12-04 kl. 14:53.
Citera
2011-12-06, 15:34
  #3
Medlem
FinalShows avatar
Fungerar den ihop med denna tro? http://reviews.cnet.com/audio-shelf-...-31409362.html
Citera
2011-12-06, 15:51
  #4
Medlem
Den har inga utgångar enligt den sidan så nej.
Citera
2011-12-06, 18:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalShow
Fungerar den ihop med denna tro? http://reviews.cnet.com/audio-shelf-...-31409362.html

Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Den har inga utgångar enligt den sidan så nej.
Dock ser det ju ut som att subben har högnivå in/ut, så det lär fungera. Antar att du har både huvudenheten/cd-spelaren samt högtalarna.
Citera
2011-12-07, 06:30
  #6
Medlem
FinalShows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Dock ser det ju ut som att subben har högnivå in/ut, så det lär fungera. Antar att du har både huvudenheten/cd-spelaren samt högtalarna.

Vad menar du med in/ut, menar right/left? Det och koppla distar finns (bild på baksidan finns).
Det är alltså en stereo med tillhörande högtalare jag ska koppla den till.

Kan ni rekommendera något under tusenlappen gärna runt femhundringen? Får köpa bättre grejer senare.
Citera
2011-12-07, 20:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalShow
Vad menar du med in/ut, menar right/left? Det och koppla distar finns (bild på baksidan finns).
Det är alltså en stereo med tillhörande högtalare jag ska koppla den till.

Kan ni rekommendera något under tusenlappen gärna runt femhundringen? Får köpa bättre grejer senare.
Jag menade in/out, men givetvis är det ju left/right också (de röda och svarta skruvanslutningarna). Vad är "koppla distar"?

Nja, det får man inte ett smack för, trodde du hade stereon du länkade till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback