Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-04, 13:15
  #1
Medlem
Hej alla!
Behöver lite hjälp med en sak. Har precis flyttat ( ute på landet) och ska använda mig utan Telia till internet telefoni och tv. Men så är där ett litet problem.. De vill ändas ge mig internet och telefoni, så om jag vill kunna se på tv måste jag göra det vi parabol eller liknande.. Men tyvärr så förstår jag mig inte riktigt på parabol och sånt. Här finns redan en parabol uppsatt vid huset, men hur får jag det att funka? Jag misstänker att jag måste ha någon digitalbox liknande sak för att gå det att funka, eller är jag helt fel på det?? Om det nu är så, vad för box ska jag då ha? Var hittar jag en sådan??
Finns för någon vänlig person som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Tacksam för alla svar!

Med vänlig hälsning,
Citera
2011-12-04, 13:19
  #2
Medlem
slprojects avatar
Tjena, ska du se svensk TV över satellit så krävs ett abonnemang. När man tecknar det ingår utrustning och installation.

www.canaldigital.se
www.viasat.se

Annars kan du köra Boxer via vanlig tv-antenn.

www.boxer.se
Citera
2011-12-04, 13:28
  #3
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Förtsår inte riktigt kan du inte få Telias Digital TV? annars så gör som skribenten före skrev.
Citera
2011-12-04, 13:59
  #4
Medlem
Hej!
Ok få förstår jag.. Hm ok. Så då har man inget annat val än att ha ett nytt kontrakt hoss en annan tele leverantör:/

Nä tyvärr så kunde de inte erbjuda mig det där jag skulle flytta till..://
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback